Mercedes' British driver Lewis Hamilton pulls out of the garage during the second practice session at the Circuit of The Americas in Austin, Texas, on October 22, 2021, ahead of the United States Grand Prix. (Photo by Jim WATSON / AFP)
Vágólapra másolva!
A McLarennél nem tartanak a beszállítójuknál 2021-ben felmerült problémák miatt. Zak Brown egyeztetett a témában Toto Wolff-fal, aki állítása szerint optimistának tűnt.
A tavalyi bajnoki küzdelemben nem lett döntő tényező az erőforrások megbízhatósága, Max Verstappen és Lewis Hamilton is megúszta az ilyen okból bekövetkező szívfacsaró kiesést. A Mercedesnél azonban baj lehetett volna, ha kevésbé elővigyázatosak, ősszel ugyanis elég rendszeressé vált náluk a motorcsere, a britnek például két alkalommal szereltek be büntetés árán vadonatúj V6-ost; jóllehet, ezért cserébe jóval nagyobb teljesítményt facsarhatott ki belőle, mint a szezont eggyel kevesebb egységgel teljesítő riválisa.
Arról kevés információ derült ki, a korábban megbízhatóságban is etalonnak számító gyártónál mi siklott félre, de Toto Wolff elárulta, hogy 2019-ből eredtek a problémák, amikor a Ferrarival szembeni lóerőhátrányt próbálták behozni.
A jelek szerint túlfeszítették a húrt és kibuktak a hiányosságok,
ahogy szorosabb csatára kényszerítette őket a Red Bull és minden korábbinál többet kellett kipréselni a motorokból.
A Mercedes egyik ügyfele, a McLaren vezetője szerint ugyanakkor a gyártó jó irányba tart, miután szembesültek a nehézségekkel. „Jónak érzik a fejlesztéseiket – nyilatkozta Zak Brown az Autosportnak. – Szerencsére jó volt a megbízhatóságunk tavaly, de ez nem csak magán az erőforráson múlik, a stábunk szép munkát végzett ezzel kapcsolatban. Nálunk nem okozott annyi aggodalmat a téma, mint másoknál."
Beszéltem Totóval a múlt héten, és elég optimista volt. Nem aggódom a motor miatt.
Az összképhez hozzátartozik, hogy más mercedeses istállókhoz hasonlóan a McLarennél sem tudták a pilóták a keretben engedélyezett három V6-ossal teljesíteni a szezont. 2022-ben a motorok szempontjából az lesz a fő változás, hogy 10%-ra növelik az üzemanyagok etanoltartalmát, így a gyártóknak meg kell próbálniuk behozni az ebből fakadó teljesítménycsökkenést.