A Honda tavaly elvileg ismét kiszállt a Forma-1-ből, gyakorlatilag azonban nem, hiszen a Red Bull motorszállítójaként a sorozatban marad. A bajnoki címet megszerző csapat terve az, hogy a 2026-ban érkező új motorkorszakot már saját gyártású erőforrással kezdje meg, de ehhez természetesen több év befektetett munkája szükséges, és addig is versenyezniük kell valamivel, aminek üzemeltetéséhez egyelőre nem áll rendelkezésükre a speciális szaktudás és felszerelés.
A Honda ebben nyújt segítséget, ahogy azt a kezdetektől lehetett tudni. „A Honda stábja február végétől a mi alkalmazásunkba kerül – mondta Horner a Racingnews365.com-nak. – Japánban, Szakurában marad a motorok összeszerelése, onnan kapjuk a műszaki támogatást is." Hozzátette, hogy az állományba a fejlesztéssel és az üzemeltetéssel foglalkozó szakembereket veszik át, a technikai igazgató Tanabe Tojoharut és a programot irányító Jamamoto Maszasit nem.
Ami egyelőre nem végleges, hogy a japánok meddig maradnak a fedélzeten. Egyre valószínűbb, hogy egészen 2025 végéig, és az erre vonatkozó sajtóértesülést Horner is esélyesnek látja.
Nagyon valószínű. Erről jelenleg tárgyalunk.
– Nagyon hálásak vagyunk a Hondának, hogy megadják ezt segítséget, mialatt átállunk arra, hogy önálló erőforrást készítsünk."
„A motorokat Red Bullként tüntetjük fel, de a Honda márkaneve is jelen lesz, erről később tájékoztatunk. Nem lesznek láthatatlanok."
A motorszabvány ugyan nem változik idén, de az erőforrásrészlegeknek a szokásos fejlesztési törekvések mellett jelentős kihívást ad az üzemanyagok átalakulása: 2022-től 10%-ra nő az etanoltartalom bennük, ami a kisebb energiasűrűségből adódóan csökkenti a motorok teljesítményét.
A Honda a legutóbbi hírek szerint ezt a hátrányt még nem tudta oly mértékben ledolgozni, mint a Ferrari.