Red Bull's Dutch driver Max Verstappen races at the Zandvoort circuit during the Netherlands' Formula One Grand Prix in Zandvoort on September 5, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Több csapat háza tájáról is olyan információk érkeztek, hogy a teljesítményt csökkentő szabályváltozások ellenére az idei motorjuk már most sem gyengébb a tavalyinál, a Red Bull tanácsadója viszont ennek az ellenkezőjéről számolt be.
Természetesen az idei szezonra a technikai szabályok jelentős változása miatt maguk az autók változnak a legnagyobb mértékben, de az erőforrások sem maradnak érintetlenek, hiszen a fejlesztések befagyasztása előtt még mindegyik gyártó ki akarja sajtolni belőlük az utolsó lóerőket is. Emellett az idei évtől bevezetik az F1-ben is az E10-es üzemanyagot, azaz a keverék 10%-a etanol lesz, ami jelentősen csökkenti a teljesítményt. Ám míg a Ferrari és az Alpine ezt már visszanyerte, a Honda a hírek szerint még nem.
Korábban a Motorsport olasz kiadása közölte, hogy a maranellóiak próbapados tesztjei a vártnál jobb eredményeket hoznak, és a jelentősen átalakított idei motor már legalább olyan erős, mint a tavalyi változat. Egy, az Auto Motor und Sportnak névtelenül nyilatkozó Alpine-mérnök szerint Fernando Alonso és Esteban Ocon csapata pedig még ennél is jobb úton jár, és már most jóval erősebb az idei erőforrása a tavalyinál.
Mindezt hallva az utóbbi években a Mercedeshez felzárkózó, bizonyos területeken azt felül is múló Hondától (az idei évtől hivatalosan már nem vesznek részt a japánok a sportágban, de továbbra is ők készítik fel, és a fejlesztések befagyasztásáig ők is dolgoznak a Red Bull és az Alpha Tauri erőforrásain) is hasonlót várnánk, ám Helmut Marko, a bikások tanácsadója szerint még az új üzemanyag miatt elveszített teljesítményt sem nyerték vissza.
A Honda keményem dolgozik az alkalmazkodáson. Amit hallok, az pozitív, de a teljesítmény még nincs a 2021-es szinten.
Meg kell várnunk, hogy összességében milyen lesz a helyzet versenyüzemmódban."
Mindez nem hangzik túl jól, de persze a tavalyi szezon alapján simán lehet, hogy Marko csak blöfföl, illetve, ha valóban ez a helyzet, még az is változhat a szezon kezdetéig. Ami pedig szintén nem elhanyagolható, hogy
nem ismerjük a csapatok motorjának egymáshoz viszonyított teljesítményét, így a Ferrari és az Alpine előrelépése még nem feltétlenül jelenti azt, hogy előrébb tartanak mint a tavaly mindkét gyártó előtt álló Honda.
Az osztrák tanácsadó mindenesetre az idei évre is a tavalyi eredményeket tűzte ki célul. „A kimondott cél a világbajnoki cím, de egy ekkora szabályváltozás esetén soha nem mehetünk biztosra. A Mercedesben és bennünk is megvan a potenciál, megvannak az embereink és a folytonosság. Ez újra a legmagasabb szinten zajló csatát vetít előre, különösen úgy, hogy nincs a mezőnyben még egy olyan pilóta, mint Max és Lewis” – vetítette előre, hogy az idén is ez a két csapat lehet az élen.