28 May 2019, Baden-Wuerttemberg, Stuttgart: The Porsche logo can be seen in front of an automobile manufacturer's building. During a raid this morning, the public prosecutor's office, tax investigators and the state criminal investigation office searched various locations of the VW subsidiary Porsche and financial authorities. Photo: Christoph Schmidt/dpa
Vágólapra másolva!
Zak Brown elárulta, tudomása szerint a Porsche tárgyal a Red Bull-lal egy esetleges motorszállítói szerződésről. A McLarent az Audival boronálták össze, de a wokingi alakulat vezérigazgatója elmondta, nem sietik el a döntést.
2026-ban új korszakba fog lépni a Forma-1, hiszen ekkor érkezik az új generációs motorformula. Az F1, az FIA, a csapatok és a motorgyártók egyelőre nem véglegesítettek mindent, de az utóbbi hónapokban több hír is érkezett arról, hogy a Volkswagen csoport számára minden szempontból megfelelőek az irányelvek, így abban az évben csatlakozni fog a mezőnyhöz.
Sőt, mindjárt két márkával, hiszen az Audival és a Porschéval is beszállhatnak. Eddig előbbi beszállása tűnt valószínűbbnek a McLaren partnereként, miután a gyártó nemrég levélben kötelezte el magát az F1 iránt. Zak Brown azonban elárulta, hogy ők egyelőre várnak, többek között az Audi döntésére, a Porsche viszont már tárgyal az egyik élcsapattal.
Úgy hallottam, hogy a Red Bull és a Porsche között lesz valami
– nyilatkozta a McLaren vezérigazgatója a csapat wokingi gyárában tartott sajtóeseményen. – Úgy tudom, néhány emberrel már beszéltek a mezőnyből, és természetesen mi is folytatunk megbeszéléseket. Rövid és középtávon azonban elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzetünkkel. Szóval csak várunk, és meglátjuk, hogy csatlakoznak-e a sportághoz, mert azt hiszem, a végső döntést még nem hozták meg. A szerződésünk a Mercedesszel a mostani motorformula] ciklusára szól. Természetesen ki fogjuk értékelni, hogy hol tartunk, és feltérképezzük, hogy kik vannak a sportágban, utána pedig időben eldöntjük, hogy mit csinálunk 2026-ban.”
Amennyiben az Audi és a Porsche is beszáll az F1-be, úgy szinte biztos, hogy nem fognak két külön motort építeni. Ez esetben mindkét gyártó partnerei ugyanazokat az erőforrásokat fogják használni, csak más lesz rajtuk a címke. Ugyanakkor korábban is előfordult, hogy a Volkswagen közel állt a csatlakozáshoz, végül azonban nem lett belőle semmi.
Ami a McLarent illeti, a csapat autóit a tavalyi idény óta ismét a Mercedes motorja hajtja, vagyis a brackley-i istálló nyilvánvalóan előnyt élvez velük szemben. Sokak szerint ebben a helyzetben lehetetlen világbajnoki címet szerezni, de Brown ezt másképpen látja.
Úgy gondolom, képesek vagyunk nyerni a Mercedes motorjával
– vélekedett. – Tisztában vagyok vele, hogy hosszú ideje az a [többségi] álláspont, hogy ügyfélcsapatként nem lehet győzni. Szerintem lehet, és biztosak vagyunk benne, hogy a mi Mercedes-erőforrásunk megegyezik az övékkel. Semmi olyat nem láttunk, ami miatt az ellenkezőjét mondanánk.”
Ezzel együtt a McLaren – a többi partnercsapathoz hasonlóan – elszenved némi hátrányt a gyári vagy gyáriként működő alakulatokkal szemben. Ennek oka, hogy a motorokat nyilvánvalóan nem ők tervezik, vagyis nem ismerik annyira mélyen az erőforrásokat. Mindezt Brown is elismerte.
„Összességében kicsit hátrányban vagyunk, mert ők érthető módon látják, hogyan néz ki [a motor] szerkezete – magyarázta. – Szóval van egy hátulütője annak, ha valaki ügyfélcsapat, de ennek nem maga az erőforrás az oka, hanem az a tudás, amit azáltal lehet megszerezni, hogy az ember elsőként láthatja [a motorkonstrukciót].”