Az eddig bemutatott 2022-es autókon remekül látszik, hogy az új szabályok milyen nagy változást hoztak az F1-es kocsik kinézetében. Ami viszont kívülről nem feltétlenül tűnik fel, hogy az új regulák, illetve az idei szezontól az új motorszabály 2026-os érkezéséig befagyasztott erőforrás-fejlesztés milyen nagy mértékű változtatásra sarkallta a csapatokat.
Természetesen az összes gyártóra igaz, hogy igyekezett elmenni a végsőkig a 2022-es motorjával, miután annak teljesítménye, megbízhatósága és hatékonysága alapjaiban meghatározhatja a következő évek szereplését. Enrico Gualtieri, a Ferrari motorfőnöke részletesen beszélt arról a maranellóiak autóbemutatója után, hogy az utóbbi években motorfronton hátrányban levő Scuderia miként igyekezett jó helyzetbe kerülni ezen a téren.
„A 2022-es autó erőforrása kétségtelenül jelentősen változott. Egyfelől alkalmazkodnunk kellett a szabályváltozásokhoz az elhelyezésével és az elrendezésével. Másrészt a motorfejlesztés befagyasztása miatt ki kellett aknáznunk az erőforrásban rejlő összes potenciált.
Az eredmény egy, a megszokottól eltérő projekt lett, amely extrém az elrendezés, a kialakítás és sok belső komponens szempontjából"
– ecsetelte az olasz szakember.
„A belső égésű motor és a turbófeltöltő egyértelműen kulcsfontosságú részei lesznek a szezon kezdetén az idei erőforrásnak. A hibrid rendszer egy újabb fejlesztési lépcsőt képvisel, amit már a tavalyi szezon végén pályára vittünk. Az elektronika is sokat változott, hiszen azzal is alkalmazkodni kellett az autó teljesen új koncepciójához és a tavalyitól nagyon eltérő motorhoz. Ez a fejlesztési tervünk harmadik lépcsője. Az első a tavalyi év elején használt motor volt, a második pedig a 2021-es szezon végén bevetett, továbbfejlesztett hibrid rendszer."
Mint minden csapat, a Ferrari is azon volt, hogy a lehető legjobb helyzetbe hozza magát a fejlesztések befagyasztásáig, aminek érdekében nagyon fel kellett gyorsítania a fejlesztés ütemét. „A fejlesztések befagyasztásának egyértelműen volt hatása az új motorra. Mondjuk úgy, hogy az utóbbi évekhez képest ez arra kényszerített minket, hogy még merészebb tervezési megoldásokhoz nyúljunk, figyelembe véve a jelentősen leszűkített időkeretet – magyarázta Gualtieri. – Minden programunkkal el kellett mennünk a végső határokig. Az utolsó pillanatig nyitva kellett hagynunk az ajtót a lehetséges fejlődésre, és minden szükséges kockázatot be kellett vállalnunk.
Egy olyan világban kellett még jobban felgyorsítanunk a fejlesztés ütemét, amely már így is 1000 mérföld/órás sebességgel robog."
Nem volt ez másképp a Mercedes esetében sem. Hywel Thomas motorfőnök szerint a mostani változtatások a hibrid motorformula 2014-es bevezetése óta a legnagyobbak.
Erre a szezonra az erőforrásnak több részét változtattuk meg, mint 2014 óta bármelyik idényben
– jelentette ki a Mercedes W13-as bemutatása után. – Mivel ilyen jelentős változtatások történtek, a teljes megközelítésünket megváltoztattuk a tervezés és fejlesztés iránt. Korábban kezdtük és többet kísérleteztünk az egyes technológiákkal.”
„Óriási volt a 2022-es projekt, amely széleskörű fejlesztést jelent a különböző részegységekben, hogy mindenből kisajtoljuk a lehető legnagyobb teljesítményt, hatékonyságot és megbízhatóságot. Emellett vannak az FIA által bevezetett mérések, különösen az ERS-rendszerre vonatkozóak, amelyeket szintén figyelembe kellett vennünk" – mondta Thomas.