Normál esetben a Ferrari bemutatóját előzi meg a legnagyobb várakozás, ám az izgalmakat némileg csökkentette, hogy szerdán kiszivárgott egy fotó, amiről már akkor sejteni lehetett, hogy a Scuderia új autója látható rajta. Hivatalosan azonban csak most leplezték le az új szabályok szerint épített versenygépet egy online ceremónia keretében.
A mezőny tíz csapatából talán a Ferraritól várják a legjobban a fejlődést azok után, hogy az elmúlt két év nagy részét a középmezőnyben töltötték. Ha a maranellói istálló zsinórban a harmadik győzelem nélküli szezonját hozza le, az olasz média és a szurkolók alighanem fejeket fognak követelni,
és valószínű, hogy a csapatvezetés egyes tagjai igencsak veszélyben érezhetik magukat.
A Ferrari 2019-ben még a 2. helyen végzett a konstruktőri bajnokságban, 2020 elején azonban kiderült, hogy minden bizonnyal szabálytalan motort használtak, és az FIA új erőforrás építésére kötelezte őket. Ennek a következményeit szenvedték meg az elmúlt két idényben, főleg ami a két évvel ezelőtti szezont illeti, amikor visszacsúsztak a 6. pozícióba a pontversenyben. Tavaly egyértelműen látszott a fejlődés, és végül a McLarent megelőzve, a pontverseny 3. pozíciójában zártak.
A Mercedestől és a Red Bulltól azonban még mindig nagyon messze voltak, ám a forradalmi szabályváltozással alighanem nekik van a legnagyobb esélyük utolérni, vagy akár felülmúlni a tavalyi év két élcsapatát, Utóbbi csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, az olasz alakulat nem okoz csalódást. „A Ferrari minden jel szerint elég korán kezdte [az új autó tervezését], és sok pozitív hír érkezett Maranello felől, szóval egészen biztos, hogy nem szabad alábecsülni őket” – nyilatkozta a RacingNews365.com-nak.
A brit szakember kollégája, a Ferrarit irányító Mattia Binotto nemrég elárulta, az F1 történetének legsikeresebb alakulata rengeteg innovatív megoldással készült,
és ezt később Carlos Sainz is megerősítette. Az erőforráson szintén sokat módosítottak, miután a jelenlegi előírások szerint az üzemanyagnak most már 10 százaléknyi üzemanyagot kötelezően tartalmaznia kell. A svájci szakember úgy véli, motorfronton is előre fognak lépni.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is Sainzcal és Charles Leclerc-rel vágnak neki a szezonnak. A spanyol pilóta 2021-ben meglepetésre legyőzte csapattársát, és jó teljesítményének köszönhetően könnyen lehet, hogy hamarosan meghosszabbítják az év végén lejáró szerződését. A monacói versenyzőnek ilyesmivel egyelőre nem kell foglalkoznia, hiszen bő két évvel ezelőtt 2024-ig írt alá a csapattal.
Ahogyan arra számítani lehetett, az autó megegyezik a kiszivárgott fotón láthatóval. Ennek megfelelően a fekete nagyobb szerepet kap, többek között az első és a hátsó szárny is ilyen színű. Szintén meg lehetett állapítani, hogy a Ferrari a többieknél jóval szélesebb oldalszekrények mellett tette le a voksát.
A csapatfőnök mellett a két pilóta vett részt a bemutatón, és mind Leclerc, mind Sainz lelkesen beszélt az idei versenygépéről. „Imádom – kezdte a monacói versenyző. –
Nagyon tetszik, és még jobban fog, ha gyors lesz a pályán. A kinézete magával ragadó.”
A 24 éves pilóta hozzátette, a kocsi szerinte a sötétebb árnyalattól is agresszívebbnek hat, Sainz pedig egyetértett csapattársával. „Agresszívnek, forradalminak néz ki, és gyönyörű is. Ahogy Charles említette, remélem, hogy gyors lesz.”
Binotto ezt követően kiemelte az autó egyes részeit. Az elejével kezdte, hiszen már ezen a ponton is jelentősen eltér a tavalyi változathoz képest. „Hatalmas – reagált Leclerc, amikor főnöke az autó orráról beszélt. –
Nincsenek tartópillérei a szárnynak, ahogyan korábban, ez furcsa látvány. Eléggé megváltozott a kocsi.”
Ezt követően szóba kerültek a 18 colos felnire szerelt abroncsok, amelyeket elöl nyomó-, hátul vonórudas felfüggesztéssel rögzítettek az autóhoz, és amelyek szintén látványos változást hoznak a sportágba. „Már kipróbáltuk őket tavaly, és úgy érzem, a jó irányba mozdultunk – fogalmazott Sainz. – Lesz lehetőségünk keményebben nyomni a gázt és támadni a futamokon, szorosabbá válhat a versenyzés. A kérdés, hogy mennyire fogunk kilátni a hatalmas kerekektől, mennyit fognak kitakarni. Az utcai pályákon nehezebb lesz vezetni.”
Binotto úgy véli, „a motor körüli részeken a legfeltűnőbbek a változások, a szabályok itt hagyták a legnagyobb mozgásteret”. Erre reagálva Leclerc kijelentette, hogy ez a kedvenc része a kocsin, és látható, hogy mennyire sokat foglalkoztak vele, és mennyire „extrém megoldás született”.
A maranellóiak csapatfőnöke a motorról is ejtett néhány szót, amelyetől jelentős javulást várnak „Az elrendezése megváltozott, főleg a hűtési rendszeré – magyarázta. – Sokat dolgoztunk az erőforráson nemcsak tavaly, hanem télen is, mert tudjuk, hogy kulcsfontosságú elem.
Rengeteg innovációt alkalmaztunk a motornál, továbbfejlesztettük a hibrid komponenseket is.”
„Szívünket-lelkünket beletettük ebbe az autóba – foglalta össze a felkészülést Binotto. – Büszke vagyok az F1-75 tervezésébe fektetett munkára. Benne volt a tudásunk, a kreativitásunk, az elszántságunk. A végeredményt bátor megoldásnak nevezem, mert a szabályok értelmezésénél megpróbáltunk kilépni a keretből. Tudjuk, hogy magasak az elvárások, és hogy az elmúlt években az eredményeink nem voltak méltók a hírnevünkhöz. Új irányba indultunk el 2019-ben, s bár voltak nehezebb pillanatok, a csapat erősebbé, egységesebbé vált. Szeretném, hogy az F1-75 készen álljon a harcra a pályán, hogy minden nagydíjon felvegyük a küzdelmet az ellenfelekkel, a legjobbak akarunk lenni.”