A háromnapos barcelonai teszten sok minden kiderült a Forma-1 teljesen új 2022-es autóiról, ám a csapatok közötti erőviszonyok javarészt továbbra is rejtve maradtak. A leggyorsabb időt a Mercedes érte el, de a leggyorsabb körök során használt gumikeverékkel korrigálva a Red Bull és a Ferrari is hasonló, ha nem jobb tempóra lehetett volna képes.
Azt pedig még az istállók sem tudják, hogy riválisaik mennyi üzemanyagot töltöttek az autójukba, és milyen motorbeállítással köröztek. Ezzel együtt sokkal szofisztikáltabb mérések állnak a rendelkezésükre, mit bármelyik külső szemlélőnek, ezek alapján a Mercedes csapatfőnöke pedig érdekes következtetésre jutott.
Noha a látványos változást az új aerodinamikai szabályok hozták, ha nem is ekkora, de jelentős módosítás történt az erőforrásokban is, hiszen bevezették az E10-es üzemanyagot, illetve a megváltozott autók miatt az erőforrások elrendezése is nagy mértékben változott.
A jelek szerint pedig mindezt kihasználva a Ferrari jelentőset lépett előre, méghozzá olyannyira, hogy Toto Wolff szerint mindenkit átugrott.
„Az az érzésünk, hogy jelenleg a Ferrarié a legerősebb motor" – idézi az 50 éves osztrák üzletembert az Auto Motor und Sport.
Mindez azért is lenne nagy szó, mert a maranellóiak a 2020-as szezonra a 2019-es erőforrásuk elkaszálása után teljesen új motort voltak kénytelenek építeni, ami jóval gyengébbnek bizonyult az elődjénél. Azóta pedig lemaradásban voltak ezen a téren, noha 2021-ben előreléptek, az új hibrid rendszerük tavaly év végi bevezetése pedig nagy lökést adott nekik.
Helmut Markót, a Motorsport.com török kiadása által idézett Red Bull-tanácsadót szintén meggyőzte, amit a maranellóiaktól látott, de azért maradtak benne megválaszolatlan kérdések. „A Ferrari egyértelműen jól néz ki, de vajon mennyi üzemanyag volt az autójukban?" – tette fel az egymillió dolláros kérdést a 78 esztendős osztrák.
Hogy a csapatokban is mennyi kérdőjel maradt az első teszt után, azt Carlos Sainz szavai jól tükrözik. „El tudom képzelni, hogy ti, srácok miért kezdtek el következtetéseket levonni és próbáltok meg erősorrendet felállítani – szólt a barcelonai paddockban összegyűlt újságírókhoz. – Ami minket illet, tényleg lövésünk sincs [arról, hogy hol állunk], és szerintem senki nem tudja, hogy a többiek milyen üzemanyagmennyiséggel és motorbeállításokkal köröztek.
Ezért aztán megerősíteni és tagadni sem tudjuk, hogy boldogok vagy szomorúak vagyunk, mert tényleg nem tudjuk, hogy hol állunk.
Bahreinben viszont már talán egy kicsit könnyebb lesz megtippelni az erőviszonyokat."
Noha a motorok fejlesztését március 1-jével a következő motorformula várhatóan 2026-os érkezéséig befagyasztják, az MGU-K-t, az akkumulátort és a vezérlőelektronikát szeptember 1-ig még lehet módosítani. Christian Horner ezzel kapcsolatban a RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban elmondta, akkor fogják ezt megtenni, ha képesek extra teljesítményt találni vele.
A Red Bull csapatfőnöke tisztába tette azt is, hogy „teljesen új" motort építettek az idei szezonra, amin a Honda mérnökei nagyon keményen dolgoztak. Horner emellett azt is leszögezte, hogy bár továbbra is szoros kapcsolatban vannak a japán gyártóval,
a megváltozott feltételek és a Honda hivatalos kiszállása után már fizetnek a technológiáért a partnerüknek, azaz az ERS-rendszer esetleges fejlesztése is plusz pénzbe kerülne.
A költségplafon miatt ezért vélhetően tényleg csak akkor nyúlna hozzá ehhez a Red Bull a szezon közben, ha azzal mérhető javulást tudnak elérni.