Kívülről nézve természetesen az aerodinamikai változások és a nagyobb felnin futó abroncsok jelentik majd a legszembetűnőbb változást az idei, teljesen új szabályok szerint épített Forma-1-es autókon, ám a motorborítás alatt is lesz egy olyan eltérés, amire alaposan fel kell készülnie a csapatoknak. Köztük az idei szezonban a pilóták világbajnoki trófeáját visszahódítani igyekvő Mercedesnek is, amelynek motorfőnöke betekintést nyújtott abba, mit is jelent pontosan ez az új szabály.
A hibrid-éra 2014-es beköszönte óta a csapatoknak olyan üzemanyagot kellett használnia, amelyben biokomponensek is vannak, az idei évtől azonban kötelezővé tették az E10-es üzemanyagot, amire korántsem annyira könnyű az átállás, mint az elsőre tűnhet. „Voltak biokomponensek az üzemanyagban a hibrid-éra során is.
A követelmény 5,75%-ban írt elő ilyen összetevőket. A változtatás az idei évre az, hogy ez 10%-ra emelkedett, és ahelyett, hogy bármilyen biokomponenst alkalmazni lehet, etanolt kell használni.
Ez a változtatás azt eredményezi, hogy a motor némiképp másként fog reagálni az üzemanyagra" – ecsetelte a módosítást a Mercedes által közzétett videóban Hywel Thomas, az istálló motorrészlegének ügyvezető igazgatója.
A csapatoknak a beszállítójukkal szorosan együttműködve március 1-ig van lehetőségük tökéletesíteni az üzem- és kenőanyagokat, és a lehető legtöbbet visszanyerni az E10-es üzemanyag miatt elveszített teljesítményből. Korábbi sajtóhírek szerint egyes csapatoknak ez már teljes mértékben sikerült, ám a Honda japán mérnöke kételkedik ebben.
Azt most Thomas is elismerte, hogy a hibrid-érában rendre a legjobb erőforrással rendelkező Mercedes sem teljesen elégedett.
„Van néhány teljesítményterület, amellyel igazán elégedettek vagyunk, míg másokkal őszintén szólva már kevésbé. Amit tennünk kell, hogy változtatunk az üzemanyagon, ahol csak tudunk, miközben ugyanezt megtesszük a motorral is, ahol csak tudjuk, hogy maximalizáljuk a nekünk tetsző, és minimalizáljuk a nekünk nem tetsző hatásokat."
„Az átállás az E10-es üzemanyagra alighanem a legnagyobb szabályváltozás ezen a téren 2014 óta, ezért jelentős vállalkozás volt megfelelően kifejleszteni ezt az üzemanyagot" – tette hozzá a szakember, aki arról is szót ejtett, hogy bár az erőforrásra vonatkozó szabályok ezen kívül nem változnak,
a kasztni megújulása miatt újragondolhatják az erőforrás elrendezését, így aztán nekik is komoly szerepük van abban, hogy aerodinamikai szempontból jó autót hozzanak létre.
„Mivel 2022-re teljesen új kasztnit építünk, meg van a lehetőségünk, hogy mindent újra megvizsgáljunk. Vannak olyan területek az autón, amelyek nagyon érzékenyek a köridő szempontjából, és vannak, amelyek kevésbé.
Az erőforrással próbálunk a lehető legtávolabb maradni az érzékeny területektől, hogy a lehető legnagyobb rugalmasságot biztosítsuk az autó tervezőinek, és olyan helyekre csomagoljuk az erőforrást, amelyek kevésbé érzékenyek.
Ez szoros együttműködést jelent a kasztnirészleggel, hogy biztosítsuk, az erőforrás pontosan oda illeszkedik, ahová kell neki, hogy így a lehető leggyorsabb csomagunk legyen."
A Mercedes február 18-án, egy Silverstone-ból közvetített online bemutató keretében leplezi le az idei, W13-as kódjelű versenyautóját.