Szerdán teljesítette első tesztnapját a mezőny az új szabályok szerint készült autókkal, s bár a csapatok a közleményeikben nem tértek ki rá, bennfentes információk szerint egy váratlan probléma több alakulat gyakorlását akadályozta.
A szakzsargonban "delfinezésnek" (a delfinére hasonlító mozgásnak) hívott jelenség okozott előzetesen nem várt nehézségeket, ami az aerodinamikához kapcsolódik: ahogy nő a sebesség, azzal exponenciálisan a leszorítóerő nagysága is nő, ami lefelé préseli az autót. Ettől közelebb kerül az alja az aszfalthoz, viszont ahogy az áramlás megváltozik, átmenetileg csökkenhet a leszorítóerő és a hasmagasság ismét megemelkedik, majd az egész több ciklusban megismétlődik.
Az autó eleje így többször kecsesen fel-le mozog a delfinek mozgását idézve.
Mindezzel az a baj, hogy a padlólemez eleje nekiütődhet az aszfalthoz, megrongálódhat. A The-Race úgy tudja, az előzetes szimulációkban nem jelentkező probléma
a McLarent, az Aston Martint és a Haast érintette leginkább,
de az új kocsi bejáratásánál nemrég az Alfa Romeónak is annyira meggyűlt a baja vele, hogy lyuk keletkezett a padlólemezen. Mások úgy látták, a Mercedes szintén sokat "delfinezett". A Haas és az Alfa Romeo kevés kört tett meg az első tesztnapon, lehet, hogy ennek is volt közé hozzá.
A portál technikai szakírója, a technikai igazgatóként korábban több istállónál dolgozó Gary Anderson arról számolt be, több csapat tagjaival beszélgetve arra a következtetésre jutott, hogy a DRS használata enyhíti a problémát, mivel ekkor csökken a hátsó szárny leszorítóereje. Ezt az Auto Motor und Sportnak Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is megerősítette.
Az új szabályrendszer pont az autók alján hozott létre nagy változásokat, visszatértek a szívóhatást segítő csatornák (melyek működése természetesen összhangban van az autó felett áramló levegő haladásával), így nem meglepő, hogy ezen a területen jelentkeztek az első váratlan mellékhatások.