A szerdai napon került a figyelem középpontjába egy rádiózás az Abu-dzabi Nagydíjról, ami sokakat felháborított a közösségi médiában, pedig valójában már közel két hónapja nyilvános. Michael Masi versenyigazgató, valamint Jonathan Wheatley párbeszédéről van szó, aminek során a Red Bull sportigazgatója elmondja a véleményét az ausztrál szakembernek, hogy mit kell tenni a lekörözött autókkal.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az FIA egy szóvivőn keresztül tudatta, tisztában vannak a fenti rádiókommunikáció létezésével, és figyelembe fogják venni a vizsgálat során. Ugyanakkor nagyon úgy néz ki, hogy önmagában ennek nagyobb a füstje, mint a lángja, és nem csak azért, mert már jóval korábban nyilvánosságra került.
Ez nem új hír, és szerintem azt is meg kell érteni, hogy nem feltétlenül mondtak olyat, amit Michael Masi ne tudott volna
Fontos hangsúlyozni, hogy Masit nemcsak a Red Bull felől próbálták nyomás alá helyezni, hanem a másik oldalról is. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a verseny egy korábbi szakaszában arra kérte az ausztrál szakembert, hogy ne küldje be a biztonsági autót, majd miután meghozta a sokak által kritizált döntését, többször is azt kiabálta neki, hogy „ez nem helyes”. Az F1-ben közmegállapodásnak tűnik, hogy az ilyesfajta kommunikációnak véget kell vetni, és ezzel Brundle is egyetért: szerinte például a labdarúgásban vagy a rögbiben sem tolerálható, hogy a bírót „mindenhonnan győzködjék”, és hozzátette, a „mostani” felvétel semmit nem változtat a helyzeten.
Az FIA hétfőn tárja az F1-es bizottság elé az ügyben folytatott vizsgálatának eredményét, majd javaslatokat tesz. Elképzelhető, hogy Masi jövőjével kapcsolatban is véleményt fognak nyilvánítani, mindenesetre Brundle szerint a korábbi állításával együtt is tarthatatlan a versenyigazgató helyzete.
„Azt a véleményt fogalmaztam meg, hogy Michael Masi leváltása nem fogja megoldani a problémát, mivel ez túlságosan nagy feladat egy ember számára – szögezte le. – Ez nem jelenti azt, hogy teljes mértékben támogatom őt, szerintem nehezen fogja megtartani ezt a pozíciót. Az a gond, hogy ott lesz a reflektorfényben, és minden egyes döntését ki fogják elemezni.
Mi történik, ha Lewist meg kell büntetni? Elnéző lesz vele szemben? Szerintem tarthatatlan helyzetben van.”
A brit expilóta egyelőre csak költőinek szánt kérdései további dilemmákat vetnek fel: ha Hamiltonnal esetleg valóban elnézőbbek lesznek, azzal az ellenfeleket büntetik, aminek ugyancsak nem szabadna megtörténnie, hiszen ők nem hibáztathatóak az eseményekért.
„Az eredményt nem lehet módosítani. A Red Bull semmi rosszat nem tett, mint ahogyan a harmadik helyen végző Ferrari sem – emelte ki Brundle.