Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke bízik abban, hogy az FIA az idei szezonra mind a versenyigazgató munkakörét, mind a szabályokat meg tudja változtatni úgy, hogy előbbinek könnyebb dolga, utóbbi pedig egyszerűbb legyen, miközben kollégája, a Haast irányító Günther Steiner igyekszik egyáltalán nem belefolyni az egészbe, mondván éppen elég dolga van a csapatvezetéssel is.
Horner istállója a fő nyertese volt annak, ami a tavalyi szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj végjátékában történt, és világbajnoki cím formájában profitált abból, hogy Michael Masi a sportszabályzat legalább két pontját nem tartotta be. Ezzel együtt természetesen a Red Bull csapatfőnöke is azt szeretné, ha eredményesen zárulna az FIA történtek után megindított vizsgálata, és a jövőben a versenyigazgató nem kerülne ilyen helyzetbe.
Az új elnök kifejezetten nagy figyelmet fordított erre, és nagyon szorgalmazzák, hogy a versenyigazgató nagyobb támogatást kapjon
– nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – A csapatok rendelkezésére álló eszközök messze megelőzik a Michael és csapata rendelkezésére álló eszközöket, úgyhogy szerintem a tél folyamán ezzel sokat foglalkoztak. Szerintem azt fogjuk látni, hogy ez a szerepkör nagyobb támogatást kap, ami remélhetőleg könnyebben és gyorsabban meghozott döntéseket eredményez. Emellett a szabályokat is meg kell vizsgálunk és egyszerűsítenünk kell."
A Red Bull csapatfőnöke ezután mosolyogva odaszúrt az őt kérdező riporternek, amikor az arról tudakolta, hogy beárnyékolta-e a csapat ünneplését az, hogy milyen módon nyertek, és a Mercedes néhány napig az óvást fontolgatta. „Srácok, már csak ti beszéltek erről – címezte válaszát az újságíróknak. – Alaposan kiélveztük a bajnoki győzelmet és már nyilvánvalóan 2022-re koncentrálunk, 2021 már történelem. Izgatottak vagyunk az előttünk álló szezon miatt."
Miként Horner, úgy Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke is ott volt azon a találkozón, amelyen az istállók vezetői egyeztettek Mohammed bin Szulajm FIA-elnökkel, az olasz szakember ugyanakkor nem akarta elmondani, hogy konkrétan milyen intézkedések várhatóak a jövőben.
„Nem tettem sok javaslatot Mohammed [bin Szulajm] elnöknek. Beszéltünk róla, voltak privát beszélgetéseink, ezeket pedig nem szeretném felfedni. Tudom, hogy szorgosan dolgoznak az ügyön, hogy – nem mondom, hogy jobbá tegyék, mert nem ez a jó szó – főként megkönnyítsék a mindenkori versenyigazgató helyzetét” – mondta Steiner a Haas online médiabeszélgetésén.
Ez egy nagyon nehéz munka, és nem akarom védeni Michaelt vagy bármi ilyesmi, de nagyon nehéz. A sportág annyira kinőtte magát, miközben néhány dolog nem fejlődött vele.
Biztos vagyok benne, hogy elő fognak állni ötletekkel, utána pedig meglátjuk, hogy mit tesznek. Én nem tettem konkrét javaslatot arra, hogy mit kellene csinálniuk. Beszéltünk egy kicsit a problémákról, amelyekkel mindannyian tisztában vagyunk. Az FIA szorgosan dolgozik azon, hogy a jövőben minden jobb legyen."
Nyilvánvalóan Steiner is tisztában van vele, hogy az FIA lépni fog valamit, de azért sem akart beszélni erről, mert mint mondja, nem ismeri eléggé a részleteket. „Hogy őszinte legyek, elég azzal foglalkoznom, ami cégemet érinti.
Nem akarom megmondani az FIA-nak, hogy mit csináljon. Tudom, hogy csinálnak dolgokat, de nem ismerem a részleteket, szerződéseket és hasonlókat. Nem próbálok kibújni a válasz alól, de tényleg nem ismerem teljes mértékben az FIA felépítését.
Mindannyian ismerjük Michael Masit, mint versenyigazgatót, de nem tudom, hogy mi van emögött és hogyan lehetne jobbá tenni. Eléggé elfoglalt vagyok a Haasszal, ezért nem folyok bele ebbe. Teljes mértékben megbízom az FIA-ban, hogy megoldja a dolgot, mert mindenki erről beszél. Ti, srácok is erről kérdeztek, de ezeket a kérdéseket inkább az FIA-tól kellene megkérdeznetek, mintsem tőlem" – mondta az újságíróknak.
Ami valószínűnek tűnik, hogy az FIA megreformálja a versenyigazgatói pozíciót és több segítséget fog nyújtani a jövőben vagy Michael Masinak, vagy az őt váltó személynek. Többek között megtiltják a csapatfőnököknek, hogy verseny közben kapcsolatot létesítsenek a versenyigazgatóval, illetve lesz egy személy, aki a sportigazgatók/csapatmenedzserek kéréseit, észrevételeit fogadja, majd ha szükséges, a megfelelő pillanatban továbbítja azokat a versenyigazgatónak. Ezen kívül az sem elképzelhetetlen, hogy két versenyigazgató lesz, hogy ne egy személynek kelljen a teljes szezon során szolgálatot teljesítenie.