Valószínűleg egy teljes generáció egyik, ha nem a legmeghatározóbb Forma-1-es élménye a 2008-as Brazil Nagydíj végjátéka, amely drámaiságban alighanem csak a tavalyi fináléval vetekedhetett. Interlagosban néhány pillanatig úgy tűnt, hogy a győztes Felipe Massa hazai közönség előtt nyeri meg a világbajnoki címet a Ferrarival, ám Lewis Hamilton az utolsó kanyarban (hivatalosan nem, de technikailag igen) megelőzte a slick gumikon csúszkáló Timo Glockot és ötödik helyének köszönhetően megtartotta az első helyet a pontversenyben.
A futam után a Toyota német pilótáját úgy kellett kimenekíteni a pályáról, majd sokáig ő és családja is halálos fenyegetéseket kapott, mondván szándékosan állt félre Hamilton útjából. A valóság azonban az, hogy az utolsó körre kezdett rá annyira az eső, hogy a hazardírozó Glock alig tudta a pályán tartani az autóját, így az esőgumikon érkező brit simán kikerülte.
Az eset természetesen a mai napig elő szokott kerülni, a tavalyi Brazil Nagydíj előtt például a végül vb-cím nélkül visszavonuló Massa a Sky Sports felvezető műsorában Glockal közösen elevenítette fel azt, és együtt nézték meg az utolsó kört a Toyota fedélzeti kamerájából, ahogy Massa még sosem látta.
Soha nem volt semmi gondom Timóval. Soha nem gondoltam úgy, hogy bármit is szándékosan tett volna ellenem. Bárki, aki ért az autósporthoz, tudja, hogy azok között a körülmények között tehetetlen volt"
– mondta akkor a Ferraritól 2013 végén távozó, utolsó négy F1-es szezonját a Williamsnél töltő Massa.
Ezután az interjú után a tavalyi szezont hazája túraautó-bajnokságában a brazil Stock Car Pro Series-ben töltő 40 esztendős pilótának pedig támadt egy ötlete, és felvetette, mi lenne, ha Glock együtt indulna vele az idei szezonnyitó hagyományos "duplaversenyén", amelyen a Lubrax Podium-csapat 19-es rajtszámú autójával fognak rajthoz állni.
A tavalyi év végén támadt ez az ötletem, miután találkoztunk a Brazil Nagydíjon. Megosztottam a szponzoraimmal, akik hamar belementek.
Amellett, hogy mit jelent az egyetemes motorsport kontextusában egy csapatban lenni Timóval, világos, hogy jó eredmény elérése a célunk. Már most közvetlen kapcsolatban vagyok vele és minden szükséges információval ellátom" – nyilatkozta a brazil.
Az utóbbi kilenc évben a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyző, tehát a túraautózás világában jól mozgó Glock természetesen nem sokat habozott a megkeresés után. „Boldogan utazom Sao Paulóba és leszek Felipe társa a Stock Carban. Izgalmas és különleges hétvége lesz a számomra – tekintett előre a most hétvégén esedékes szezonnyitóra. – Követem a bajnokságot, az autókat nehéz vezetni, de Felipe már küldött onboard felvételeket, hogy jobban megérthessem az autót. Nagyon szórakoztató lesz, mert nagy nevek és sok gyors pilóta van a mezőnyben. Remélem, hogy én is gyors leszek."