Noha az előszezoni tesztek során igyekezett levenni a terhet a csapat válláról és többször hangsúlyozta, hogy bármennyire is szeretné őket a Mercedes és a Red Bull favoritként beállítani, valójában továbbra is kihívónak és nem kihívottnak számítanak, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke végül tett egy igencsak pozitív nyilatkozatot a Scuderia teljesítményét illetően.
Miután a 2020 elején kirobbant motorbotrány következtében a Ferrari egy csapásra visszazuhant a középmezőnybe és elvesztette fölényét az erőforrás terén, a jelek szerint mostanra visszazárkózott, és az idei motorjával utolérte a Mercedest és a Hondát. „Tudván, hogy ettől az évtől a következő négy szezonra befagyasztják a motorok fejlesztését, nyilvánvalóan fontos volt olyan erőforrással kezdeni az évet, amely nincs teljesítménybeli lemaradásban az ellenfelekhez képest.
A tavalyi szezon végén 20-25 lóerős hátrányban voltunk, úgyhogy az első célunk ennek a különbségnek az eltüntetése volt"
– idézi Binottót az Autosport.
A svájci olasz szakember azt azonban nem tudta megmondani, hogy pontosan mi a jelenlegi sorrend a motorok terén. „Jelenleg még nem értjük, hogy mik a pályán kapott értékek. A GPS-alapú méréseinknek van egy bizonyos pontossága, de nem szuper precízek és az autó súlya is befolyásolja azokat, ezen értékek nélkül pedig nehéz a becslés.
Versenyhétvégén vannak olyan pillanatok, mint például az időmérő és a futam rajtja, amelyeknél ismerjük az ellenfeleink autójának súlyát, a teszteken ez az adat azonban nyilvánvalóan nem elérhető.
Emellett ott van még a szélárnyék hatása is, úgyhogy olyan köröket kell találni, amelyet nem befolyásolnak külső tényezők."
Természetesen a teszteken is végeztek azért méréseket, ezek pedig egyelőre azt mutatják, hogy
még az sem zárható ki, hogy jelenleg az övé a legerősebb erőforrás.
„Általában három-négy futamot várunk a statisztika összeállításával, mert minél több adatunk van, annál valósabb átlagok jönnek ki.
Abból a kevésből, amit a teszten láttunk, elvégeztünk egy kezdeti elemzést, ez alapján pedig egy szinten vagyunk a többiekkel. Egyértelműen nem vagyunk mögöttük, és talán egy kicsit előrébb is járunk.
Ez azonban nem szilárd következtetés, úgyhogy egyelőre csak amiatt lehetünk elégedettek, hogy megerősítést nyert a tesztpadon látott fejlődés" – szögezte le Binotto.
A Ferrari mindkét három napos teszten gyorsnak és következetesnek bizonyult, és még ha jelen állás szerint a Red Bull jobbnak is tűnik nála, könnyen előfordulhat, hogy a maranellóiak a győzelemért fognak harcolni a szezonnyitón.
Versenyképesek leszünk, de nem tudjuk, hogy két tizeddel előttük vagy mögöttük fogunk-e állni. A Red Bull nagyon erősnek tűnt, különösen Max. Talán egy Red Bull előttünk lesz, egy pedig mögöttünk. Nem tudom.
Mindenesetre szerintem olyan szinten leszünk, hogy versenybe tudunk szállni, és ha lesz hátrányunk, az sem lesz ledolgozhatatlan. Olyan különbségek lesznek, amelyek 4-5 verseny alatt eltüntethetőek. Úgyhogy a kiindulási alap jó, de hogy mennyire, azt majd meglátjuk."