Már csak párat kell aludni ahhoz, hogy elkezdődjön a 2022-es világbajnokság, ám, ahogyan az ilyenkor lenni szokott a színfalak mögött már a távolabbi jövőt próbálják elrendezni az érintettek. Több pilótának is az idei év végén jár le a szerződése, nekik különösen fontos lehet, hogy minél hamarabb megtudják, hogy mire számítsanak.
Köztük van Carlos Sainz is. Mattia Binotto a tavalyi év végén optimistán nyilatkozott a lehetséges hosszabbításról. Bár a felek azóta sem állapodtak meg, a Ferrari csapatfőnöke kijelentette, hogy ez lényegében már csak idő kérdése.
Minden nap dolgozunk rajta
A másik fél nemrég ugyancsak rendkívül optimistán szólalt meg az ügyben, „Száz százalékig bízom ebben a projektben, és úgy gondolom, hogy a Ferrari is bízik bennem – mondta Sainz aMarcának még február végén. –A tárgyalások folyamatban vannak, és haladunk előre.”
Ami csapattársát, Charles Leclerc-t illeti, a monacói versenyző 2024-ig rendelkezik szerződéssel Maranellóban. Persze még a 2023-as idény is nagyon távolinak tűnik, hiszen egyelőre idén is csak az előszezoni teszteken vagyunk túl. A Ferrari esetében minden egyes idény előtt felmerül a kérdés, hogy lesz csapatsorrend, vagy a versenyzők minden tekintetben azonos bánásmódban részesülnek. Bár Binotto pedig ezúttal is megválaszolta a kérdést.
Tavaly senkit nem neveztünk ki első, illetve második számú pilótának, és ezt idén sem fogjuk megtenni
– szögezte le a nemzetközi média képviselőinek. – Mindketten ugyanakkora esélyt kapnak, és remélem, hogy mindketten képesek lesznek jó idényt produkálni.”
Persze hogy ennek mekkora jelentősége van, és mekkora figyelem irányul a Ferrarira abból a szempontból, hogy betartja-e mindezt, az leginkább az autó teljesítményétől függ. Binotto korábban úgy fogalmazott, hogy szerinte a Red Bull és a Mercedes is előttük van, de most kifejtette, hogy összességében szoros küzdelemre számít.
„A Mercedesnek megvan a saját stílusa, de nekünk is, ami nekem tetszik – kezdte. – Úgy gondolom, hogy szép az autónk, [sőt] a legszebb. Nagyszerű, hogy ennyi különbséget látunk [a kocsik kialakításában], és összességében talán [mégis] hasonló teljesítményre vagyunk képesek, ahogyan reméltük. Remek lenne az F1-nek és a rajongóinak, ha a különböző autók hasonló szinten szerepelnének. Ha megnézzük a tesztek adatait, nagyon nehéz megítélni, de biztos vagyok benne, hogy mindannyian közel leszünk egymáshoz."