Még el sem kezdődött az idény, de a Haas máris kénytelen volt pilótát cserélni, miután az orosz-ukrán háború miatt megvált főszponzorától, az Uralkalitól, aminek következtében Nyikita Mazepinnek sem volt maradása. Szerdán pedig az is kiderült, hogy az istállót 2017 és 2020 között képviselő Kevin Magnussen veszi át az orosz versenyző helyét.
A dán pilóta visszatérése meglepetésnek számított a közvélemény szemében, hiszen a bejelentést megelőző 24 órát leszámítva még csak fel sem merült a neve. Helyette sokkal inkább a Ferrari tartalékja, Antonio Giovinazzi, valamint az Aston Martinnál hasonló pozíciót betöltő Nico Hülkenberg került szóba, pedig Günther Steiner kizárólag egyvalakivel vette fel a kapcsolatot.
Amikor megtörtént, ami megtörtént, és megváltunk Nyikitától, beszéltem Gene [Haasszal, az istálló tulajdonosával], hogy kit ültessünk be az autóba, ki az, aki elérhető
Magnussen négy év alatt összesen 79 futamon szerepelt a Haas színeiben, így nyilvánvalóan volt alkalma megismerni az amerikai alakulatot, illetve annak csapatfőnökét. Éppen ezért a megegyezés is sokkal könnyebben ment, mint ahogyan az egy számukra teljesen új pilóta esetében történt volna.
„Azt hiszem, négy évnyi közös munka után az ember elég jól ismeri a másikat, még egyeztetnünk sem nagyon kellett – folytatta az olasz szakember. – Mindkét fél azt mondta, »meg fogjuk csinálni«, és ennyi volt, ilyen egyszerű. Nem volt semmiféle tárgyalás, vagy ilyesmi. Tudom, hogy mit akar, illetve mi mit szeretnénk, és ez [a két dolog] ugyanaz.
Azért vagyunk itt, hogy újra jobbak legyünk, és szükségünk van rá, hogy segítsen nekünk ebben, ahogyan legutóbb is tette.”
Persze mindez nem jelenti azt, hogy mindez csak egy csettintésre ment, hiszen Magnussen a Chip Ganassi IMSA-csapatával, valamint a Peugeot WEC-ben szereplő alakulatával is szerződésben állt az idei évre. Bár ez nem könnyítette meg a helyzetet, Steiner végig magabiztos volt.
„Soha nem gondoltam, hogy kútba esik [a megállapodás] – jelentette ki. – Folyamatosan dolgoztam rajta, nem beszéltem más versenyzővel, csak bíztam benne, hogy meg fog valósulni. Nyilván volt néhány nehézség, de amikor az ember ezen a szinten köt egyezséget, tudja, hogy nehéz lesz, különösen, ha mi is részesei vagyunk, akkor minden nehezebb. Aztán csak dolgozik rajta, és megoldást talál ezekre. Miután döntöttünk, nem mondanám, hogy minden simán ment, volt néhány akadály, de azokat elhárítottuk.”
A Haas csapatfőnöke hozzátette, a tapasztalt Magnussen, akit ráadásul ismernek is, jelen helyzetükben jobb választásnak tűnik, mint egy újonc. Könnyen lehet, hogy a csapat tartalékpilótája, Pietro Fittipaldi emiatt nem kapta meg az ülést, hiszen csupán két F1-es futamon indult, amikor Romain Grosjean horrorisztikus balesete után helyettesítenie kellett a francia versenyzőt. A brazil pilóta csalódott a döntés után, de hangsúlyozta, mindez nem változtat korábbi hozzáállásán.
Azt mondta, tényleg csak két jelölt került szóba, és az egyik én voltam, de nem tudtam, ki a másik
Fittipaldi Felipe Massa 2017-es visszavonulása óta a Forma-1 első állandó üléssel rendelkező brazil pilótája lehetett volna, ráadásul nemcsak hazájában, hanem a szó szoros értelemben vett szülőföldjén is versenyezhetett volna. A 25 éves versenyző – aki a bahreini tesztek első napján azért lehetőséget kapott csapatától – ugyanakkor bízik benne, hogy nem ez volt az utolsó esélye az F1-ben.
„Tudom, hogy mit érhettünk volna el, óriási, elképesztő lett volna a brazíliai [futammal] meg mindennel – fogalmazott. – [Emellett ott van] a Miami Nagydíj, én Miamiban születtem. Azt hittem, tényleg összejön, de nem probléma, az ember másnap felébred, és keményebben kell dolgoznia. Jön majd egy újabb lehetőség, tudom, hogy a történet itt nem ér véget. Mondtam Günthernek, hogy bármi is lesz, ugyanolyan elkötelezett maradok, mint korábban, és minden alkalommal, amikor beültet az autóba, a lehető legfelkészültebb leszek.”