Miután a Haas múlt héten kirúgta őt, Nyikita Mazepin csak rövid közleményben reagált a döntésre, valamint azt ígérte, hogy hamarosan többet is fog mondani. Ez egyelőre nem történt meg, megszólalt viszont a menesztéséről Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, valamint Ralf Schumacher, a tavalyi szezont Mazepin csapattársaként töltő Mick Schumacher nagybátyja is.
Wolff korábban azzal segítette Mazepin karrierjét, hogy privát tesztelési lehetőséget biztosított az orosznak egy korábbi F1-es Mercedesszel, minden bizonnyal pénzért. Hogy ezeket a teszteket mennyire igyekezett mindkét fél a lehető legnagyobb titokban tartani, azt jól mutatja, hogy a tavalyi Magyar Nagydíjon a GPhírek erre vonatkozó kérdésére Mazepin tömör választ adott és közölte, szerződése nem engedi, hogy erről beszéljen.
A Mercedes csapafőnöke viszont róla most beszélt, és kijelentette, sajnálja a tavaly Mick Schumachertől hatalmas verést kapó oroszt, mert szerinte helye lenne a mezőnyben.
„Nem tudom eldönteni, mert ami Nyikitát illeti, ő egy olyan srác, aki megérdemli, hogy a Forma-1-ben legyen, és tud vezetni – nyilatkozta az osztrák üzletember a Bloomberg TV-nek az orosz sportolókat ért szankciókkal kapcsolatban. – Egyes sportági szövetségek úgy döntöttek, hogy engedik versenyezni az orosz sportolókat, míg mások keményebbek voltak és megtagadták a részvételüket. Sportolóként ez nehéz, de a nagy mértékű szankciókat támogatva meg lehet érteni a miértjét."
Mazepin a hírek szerint hajlandó volt elfogadni az FIA orosz és fehérorosz sportolókra vonatkozó korlátozásait, tehát indulhatott volna a versenyeken, ám a Haas az orosz főszponzorával történt szakítása után menesztette őt, amivel az 1996 és 2007 között az F1-ben versenyző Ralf Schumacher is egyetért.
„Sajnálatos ez Nyikitára nézve, mert nem tehetett ellene semmit és a döntésnek abszolút semmi köze hozzá.
Megértem, hogy ez nehéz helyzet, ugyanakkor a szakítás volt az egyetlen helyes lehetőség, sportszempontból pedig ez még jó is lehet a csapatnak
– nyilatkozta Mick Schumacher nagybátyja a német Sky Sports-nak. – Az elválásnak két fő oka volt, az egyik a kívülről érkező nyomás, a másik pedig az a tény, hogy a Haas egy amerikai istálló."
Az orosz–ukrán háború kapcsán Wolff a Bloombergnek azt is elmondta, hogy ez a sajnálatos konfliktus mindenkit ráébreszthet arra, hogy nem azok a világ legfontosabb problémái, amelyekkel ők nap mint nap a Forma-1-ben szembesülnek.
„Én osztrák vagyok, Bécs pedig csupán 400 km-re van Ukrajnától, és ki gondolta volna, hogy újabb háborút látunk Európában? A sport és a Forma-1 eltörpül az ilyen dolgok mellett, ezért úgy döntöttünk, hogy nem versenyzünk Szocsiban, a Forma-1 pedig szerintem hatalmas kinyilatkoztatást tett, miként sok más iparág is a világban.
Ma ez uralja a közbeszédet, és lehetővé teszi, hogy reflektáljunk arra, hogy a sportban előforduló idegesítő dolgoknál mennyivel fontosabb dolgok is léteznek."
A Mercedes F1-es csapatának első embere ezután kitért arra, hogy a munkakörnyezetében is tapasztalja, hogy mennyire nagy hatással van a háború az emberekre. „A mi csapatunkban is vannak oroszok és ukránok, és egyértelműen nem könnyű azoknak, akiknek a családja Ukrajnában él. Nehéz idők ezek, személy szerint pedig szláv hátterű szülők Bécsben felnőtt gyerekeként még inkább szíven üt az, ami történik."