Figyelem! Cikkünk spoilert tartalmaz a Drive to Survive hamarosan érkező új évadából.
Egy hét múlva, március 11-én érkezik meg a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) negyedik évada a Netflixre, melyet a GPhírek is értékelni fog. Előzetesen néhányan betekintést nyertek az új tízrészes sorozatba, és a Racefans kiemelt egy jelenetet az egyik epizódból, ami a Haashoz kapcsolódik.
Nem véletlen, hogy külön foglalkoztak vele, hiszen az előző évben a mezőny leggyengébb istállója most azzal kerül reflektorfénybe, hogy náluk versenyzik az egyetlen jelenlegi orosz pilóta, és a csapat főszponzora szintén orosz, a Nyikita Mazepin apjához köthető Uralkali. Utóbbi matricáit leszedték az autóról és a különböző médiafelületekről (szakítás hivatalosan még nem történt), miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, de a második szezonjára készülő versenyző helyzete is erősen megingott, egyre többet pletykálnak a lehetséges utódjairól.
Mindennek oka az, hogy az Oroszországot érintő gazdasági szankciókkal az Uralkali szponzorációja ellehetetlenülhet, illetve vállalhatatlanná válhat, ráadásul
Mazepin finoman szólva sem nyújtott olyan teljesítményt bemutatkozó szezonjában, hogy nagyon ragaszkodnának hozzá.
Ironikus, hogy a 2021-es idényben még az Uralkali lebegtette be a válást, méghozzá azért, mert Mazepin oldalán úgy érezték, az orosz pilóta nem ugyanolyan felszereléssel indul, mint csapattársa, Mick Schumacher. Utóbbiról tudtunk, de a Drive to Survive-ból derült ki, hogy apja emiatt kvázi a pénzcsap elzárásával fenyegette meg a Haast.
„Cseréljétek meg az autókat. Mindenki tudja, hogy az egyik jobb a másiknál – mondta Dmitrij Mazepin Jesper Carlsennek, a csapat egyik tanácsadójának, aki az orosz pilóta beilleszkédését is próbálta segíteni. – Ha nem lesz változás, írok egy hivatalos levelet, hogy befejezzük a csapat támogatását és kiszállunk a versenyzésből. Nagy probléma lesz a pénz hiányából."
Az adás szerint Carlsen az üzenetet tolmácsolta a csapatfőnöknek, Günther Steinernek. A két versenyző autóját végül nem cserélték meg, helyette Mazepin egy új vázat kapott a nyári szünetet követő Belga Nagydíjra, amivel egyből javulást tapasztalt. Bár az önbizalma nőtt és könnyebb lett az autó, Schumacher teljesítményétől jellemzően ezután is elmaradt.
A jelek most arra utalnak, hogy valóban véget ér az Uralkali és a Haas közös története, csak épp fordított kezdeményezéssel, mint ahogy tavaly elhangzott a lehetősége.