JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at the Jeddah Corniche Circuit on March 25, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az üzemanyag-ellátást érintő probléma mellett a felforrósodó fékek is feladatot adtak a csapat mérnököinek a szezon második versenyére. Max Verstappen kifejtette, azt hitték, megoldották ezt a hibát az első futamra, de tévedtek.
A Red Bull kiderítette, hogy a szezonnyitón az üzemanyagrendszerben keletkezett vákuum okozta a kettős kiesésüket, de nem ez volt az egyetlen műszaki probléma, amit el kell hárítaniuk a folytatásra.
A csapatnál kihívást adott a mérnököknek az is, hogy leszámoljanak a fékek túlmelegedésével, ez ugyanis a Bahreini Nagydíj nagy részében meggátolta Max Verstappent abban, hogy a győzelemért támadjon. Az előző problémához hasonlóan erre is készültek megoldással a második versenyre: a szaúdi pályán nagyobb első fékhűtőket szereltek a kocsira.
Verstappen a hivatalos sajtótájékoztatón beszélt erről az akadályról. „A tesztelésen felforrósodtak a fékek. Próbáltunk megoldást találni, azt hittük, épphogy, de rendben lesznek a futamon. Azonban amikor harcolunk és közel haladunk egy másik autóhoz, felmelegednek a fékek, ezért sokszor hamarabb le kellett lépnem a gázpedálról" – mondta.
Miután csatáztam Charles [Leclerc-rel], onnantól a harmadik körben már óvatosabbnak kellett lennem, mert a fékjeim szó szerint égtek.
Ráadásul a Red Bull kisebbik csapatánál, az Alpha Taurinál a fékenergiát hasznosító rendszer is meghibásodott az egyik autóban, Pierre Gasly emiatt esett ki.
„Szerencsétlenség volt, de nem lenne szabad megtörténnie. Rossz, hogy három autónk is kiesett. Jobban kell teljesítenünk" – figyelmeztetett.
Ha a bajnoki címért akarunk küzdeni, nem lehet sok olyan hétvégénk, mint Bahreinben.
Szaúd-Arábiában a megbízhtatóság szempontjából mindenesetre jobban kezdték a nagydíjhétvégét a Ferrarinál, mert Charles Leclerc és Carlos Sainz vezetői hibából eredően megrongálta az autóját és mindketten idő előtt kiszálltak a gyakorlásból, elsősorban a versenyszimuláció hiánya miatt fájhat a fejük.
Szaúd-Arábiában is hátrányban vannak?
Az edzések után Verstappen azt mondta, „a Ferrari ismét ütőképesnek tűnik, dolgoznunk kell, hogy felzárkózzunk." A címvédő 140 ezreddel bizonyult lassabbnak Leclercnél, míg Sergio Pérez 4. lett a másik Red Bullban. A mexikói rámutatott, hogy ő és csapattársa eltérő programot futottak és begyűjtötték a szükséges adatokat, az egykörös tempóval kapcsolatban pedig a forgalomra panaszkodott.