Max Verstappen három, Sergio Pérez pedig egy körrel a vége előtt volt kénytelen feladni a Bahreini Nagydíjat, így meglepetésre mindkét Red Bull kiesett a szezon első futamán. A korábban a győzelem esélyesének tartott holland pilóta már korábban bajba került, de úgy tűnt, hogy a második hely azért meglehet neki, ám végül az 54. körben lelassult és a bokszutcába hajtott.
Kiesésével a szintén gondokkal küzdő csapattársa feljött a harmadik helyre, amit valószínűleg meg is tudott volna tartani az őt keményen támadó Lewis Hamiltonnal szemben, ám az utolsó kör elején őt is utolérte a végzete. A Red Bull csapatfőnöke szerint nem kizárt, hogy ugyanaz a probléma vetett véget mindkét pilóta versenyének.
„Brutális véget ért számunkra ez a futam. Úgy tűnt, hogy jó sok pontot szerezhetünk, de mindez elpárolgott az utolsó néhány körben.
A jelek szerint mindkét autónál hasonló probléma lépett fel, de jelenleg még nem tudom pontosan, hogy mi az. A mélyére kell ásnunk és meg kell értenünk, hogy pontosan mi okozta a kiesést
– nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak, majd elárulta, hogy Verstappen kormányproblémája egy különálló gond volt, így a címvédő nem amiatt esett ki. – A kormányprobléma attól keletkezett, hogy az autót az utolsó kiállásnál leejtették a földre, és ez szerintem megrongálta a kormányösszekötőt, emiatt egy kicsit más lett a kormányzás balról jobbra."
Horner kizárta, hogy Pierre Gasly kigyulladt Alpha Taurijának problémája összefüggésben lenne az ő műszaki gondjaikkal, majd arra a felvetésre, hogy tegnap este az FIA engedélyével hozzányúlhattak az autóhoz, ismét elmondta, hogy egyelőre nem tudják, pontosan mi volt a probléma. „Voltak más gondjaink, amelyekkel tisztában voltunk, és csak duplán le akartuk ellenőrizni ezeket – ismertette a szombati túlóra okait. – Amíg szét nem szedjük az autókat, addig nem tudjuk, hogy pontosan mi okozta a problémát, de én azt gyanítom, hogy mindkét autón ugyanaz romlott el."
Verstappen ehhez nem sokat tudott hozzátenni, arról azonban részletesen beszélt, hogy milyen érzés volt vezetni az autót az utolsó kerékcsere után.
Nem csak arról volt szó, hogy nehézzé vált a kormányzás, hanem szinte lehetetlen volt kormányozni. Késleltetve reagált az autó, így amikor jobbra kormányoztam, eltartott egy ideig, mire történt valami.
Ezért is volt olyan rossz az újraindításnál az elrugaszkodásom, mert a gázra akartam lépni, de nem tudtam nyitni a kormányon, mert be volt ragadva. Nagyon kemény volt, több problémával szembesültünk."
A címvédő a maga nyers őszinteségével úgy vélte, a mai Forma-1-ben műszaki problémával kiesni már nem ugyanaz, mint régen. „Természetesen nem ezt akarja az ember. A tempónk sem volt nagyszerű, meg kell értenünk, hogy miért. Sok mindent ki kell elemeznünk.
Mindig mondhatjuk, hogy problémák előfordulhatnak és az ember kieshet, de ezen a szinten, ennyi információval a motorról és minden másról, ennek sajnos nem lenne szabad megtörténnie."
Az utolsó körben az első kanyarban a motor leállása miatt megpördülő Sergio Pérez elmondta, ő is már korábban elkezdte érezni, hogy valami nincs rendben. „A kiesés előtt néhány körrel már elkezdtem motorerőt veszíteni, a motor időnként kihagyott, szóval tudtuk, hogy problémánk van, majd azt is, hogy mi történt Max-szal. Sajnos az utolsó körben jött a gond, különben a dobogón lehettünk volna. Visszatartottuk Lewis-t, ami kemény volt, nagyon gyorsan ment a végén. Sajnálatos, hogy nem jöttünk be a harmadik helyen."
Christian Horner még hozzátette, hogy természetesnek tartja Verstappen csalódottságát, hiszen „kinézett neki egy kényelmes második hely", a teljesítményükről pedig elmondta, hogy ma nem volt elég a Ferrari legyőzéséhez.
A kiesésig elég jól mentünk, de a Ferrari ma egy kicsit gyorsabb volt nálunk. Már a téli teszteken is demonstrálták a tempójukat, ma pedig megerősítették ezt.
Felvettük velük a harcot, Max kétszer előzött az első kanyarban, de nem tudta megtartani a vezetést a négyesben. Viszont megpróbálta. Frusztráló így végezni, Sergiónak is brutális ez. Az utolsó körben maga mögött tartotta Lewist az első kanyarban, utána viszont sajnos jött a probléma és semmit nem tehetett."
Valószínűleg a végkifejlet szempontjából semmin sem változtatott volna, de a holland pilóta második kiállása után dühös volt, amiért a csapat arra kérte, hogy óvatosan bánjon a gumikkal a kivezető körben, mivel így nem tudott a nála egy körrel később kereket cserélő Leclerc elé kerülni. „Kétszer is elé kerülhettem volna" – jelentette ki a Sky Sportsnak, utalva arra, hogy már az első kiállása után is túl óvatos volt. Más kérdés, hogy Horner szerint ez akkor sem változatott volna semmin, ha nem esnek ki a végén.
„Ezek mindig apróságokon múlnak. Úgy érezte, hogy tehetett volna többet, és szerintem egy kicsit gyorsabb kiállással nagyon-nagyon közel kerülhetett volna,
de még ha meg is van az előzés, szerintem a Ferrarinak olyan tempója volt, hogy most, hogy könnyebb lett az előzés, egyszerűen visszaelőzték volna.
Egyszerűen gyorsabb volt ma az autójuk, ezért gratulálunk nekik a kettős győzelemhez. Kemény, hogy nem szereztünk pontot, de az pozitívum, hogy versenyképes autónk van, amivel a verseny különböző pontjain a győzelemért harcoltunk. Gyorsan a végére kell járnunk ezeknek a problémáknak, a szezon nagyon hosszú, 23 versenyes. Magunk mögött kell hagynunk ezt és a következő futamra kell koncentrálunk."
Verstappen egy kicsit nehezebben tudta a dolgok pozitív oldalát nézni, de elmondta, tisztában van vele, hogy azért a vb-cím nem úszott el. „A teljesítmény ott van, a mai nap ugyanakkor nem volt valami jó, valamilyen oknál fogva nem igazán tudtuk megmutatni, hogy mit tudunk, de van potenciál az autóban, az biztos, különben nem lettünk volna elöl, de már most rengeteg pontot veszítettünk egyetlen versenyhétvége alatt. Ez nem túl jó. Persze tudom, hogy egy kiesés még nem a világ vége, de jobb szerettem volna legalább 18 pontot szerezni."