Vágólapra másolva!
A McLaren pilótái szerint az autó sebessége és vezethetősége sem az igazi, és ez vezetett a rossz szerepléshez a Bahreini Nagydíj időmérőjén. Daniel Ricciardo ráadásul még a koronavírus -fertőzésének következményeit is nyögi.

A tavalyi idényhez, sőt, az elmúlt három évben látott szerepléséhez képest egyelőre úgy néz ki, hogy a McLaren jelentősen visszaesett az idei szezonra. A Bahreini Nagydíj időmérőjén egyik pilóta sem jutott be a Q3-ba, és Lando Norris csak a 13., Daniel Ricciardo pedig csupán a 18. helyen végzett.

Forma-1, Max Verstappen, Kelly Piquet
Forma-1, Daniel Ricciardo, szurkoló, szelfi
Forma-1, Günther Steiner
Forma-1, Pierre Gasly, szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappe, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, George Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Horner, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Csou, Alfa Romeo
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ricciardo, McLaren
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull

Már a múlt heti teszteken is voltak arra utaló jelek, hogy a wokingiak nehéz idénykezdetnek néznek elébe, de akkor inkább csak a megbízhatósággal akadtak komoly gondok, hiszen a fékek hűtését nem tudták megfelelően biztosítani.

Most azonban kiderült, hogy az autó lassú, ráadásul a vezethetőség szempontjából sem ideális.

Kicsit mindkettő – válaszolta Norris az erre vonatkozó kérdésre a nemzetközi média néhány képviselőjének. – Nagy kihívás egy kört összerakni, ugyanakkor amikor összeáll, az ember úgy érzi, hogy sokkal jobbnak kellene lennie. Ez történt például a Q2-ben futott utolsó körömnél is, ami 1:32.0 volt, vagy valami ilyesmi, de úgy érzem, hogy hatodiknak, hetediknek, ötödiknek vagy a pole-ban kellene lennem. Az ember teljesít, úgy érzi, hogy mindent kihoz [az autóból], de messze van. Szóval nehezebb összeszedni magunkat, de amikor sikerül, akkor sem vagyunk ott, ahol szeretnénk.

Ricciardo részben csatlakozott csapattársához, ugyanakkor hozzátette, hogy az idei versenygépeket általánosságban is nehezebb vezetni, mint a tavalyiakat. Ennélfogva úgy véli, hogy nem csak ők küzdenek hasonló problémákkal, bár náluk kétségtelenül jobban előjön.

Nyilvánvaló, hogy az autók lassabbak, mint tavaly, és kisebb a tapadásuk, szóval most talán egy könnyebb hibázni – jelentette ki. – Úgy gondolom, hogy jelenleg kicsit trükkösebb a vezetés, és egyértelmű, hogy tempó tekintetében nem vagyunk az élmezőnyben. Talán csak egy kicsit több csúszkálást, blokkolást vagy ilyesmit produkálunk, de nem gondolom, hogy a legjobbaknak könnyű lenne. Lehet, hogy [az autójuk] valamivel megbocsátóbb, de szerintem mindenkinek meg kell birkóznia valamivel.

Most néztem meg Charles [Leclerc] fedélzeti kameráját, és a hatos kanyarban volt egy [necces] pillanata elég nagy tempónál. Szóval még senki nincs sínen.”

Ricciardo Norristól is jelentősen elmaradt, de ez részben betudható múlt heti koronavírus-fertőzésének, aminek következtében ki kellett hagynia a bahreini teszteket. Bár a vírus már nem gátolja őt, azt sejteni lehetett, hogy a közvetett következmények elkerülhetetlenek lesznek számára.

Ricciardo már teljesen meggyógyult, de az elvesztett pályaidőt nem tudja pótolni Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„Fizikailag már jól érzem magam, szóval az eredményt nem tulajdonítom a COVID-nak – szögezte le. – Egy lépéssel le vagyok maradva, és nyilván szeretném azt mondani, hogy [a fertőzés nélkül] gyorsan megtaláltam volna ezt a lépést. Azonban tényleg az történt, hogy nem gyógyultam meg időben, és nem léptem előre egy kicsit, miközben a többiek ezt megtették. Úgyhogy igen, nehéz volt alkalmazkodni ehhez a pályához, nagyon más jellegű, mint Barcelona. A teszt alapján szeretném azt hinni, hogy ha ott lennénk, versenyképesebbnek bizonyulnék. Nem akarom azt állítani, hogy a nulláról indultam, de mindenképpen új kihívásokkal kerültem szembe. Ez nyilvánvalóan balszerencse, de ez van, és ami történt, megtörtént. Szóval meg kell próbálnunk továbblépni.”

Ami a barcelonai felkészülést illeti, a McLaren akkor még sokkal ígéretesebbnek tűnt, bár Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már akkor is úgy vélekedett, hogy ez részben a szponzoroknak szól. Ricciardo szavai alapján azonban úgy tűnik, hogy a wokingi istállót félrevezethették a kezdeti eredmények.

Barcelona után elég jó érzéseim voltak az autóval kapcsolatban, és úgy gondoltuk, hogy kényelmes helyzetben vagyunk

– mondta a Sky Sportsnak. – Persze voltak még javítanivalók, de fogalmazzunk úgy, hogy jól kiismertük magunkat. Aztán megérkeztünk Bahreinbe, más körülmények közé és más típusú pályára. Ez újabb kihívásokat állított elénk, amelyeket időbe telt megoldani, és még mindig nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk.”

Ami a 18. helyét illeti, csalódott, de nem lepődött meg, és a koronavírus-fertőzése mellett annak tulajdonította, hogy a második szabadedzést idő előtt be kellett fejeznie. Ugyanakkor mind ő, mind Norris leszögezte, hogy nem adhatják fel a küzdelmet.

Szerintem mindenki keményen dolgozik, és most volt egy hosszú megbeszélésünk, ahol mindenen végigmentünk – fogalmazott a brit versenyző. – Tavaly óta tényleg arra törekednek, hogy jó dolgokkal álljanak elő. Még mindig sok a pozitívum, csak sajnos negatívumból még több van. Azt hiszem, most minden eddiginél jobban értjük ezeket, szóval csak az időn és a munka [mennyiségén] múlik. Csupán arról van szó, hogy ezt átültessük a gyakorlatba. Azonban még egyszer mondom, az nem megy egyik napról a másikra, hogy a futamon vagy Szaúd-Arábiában máris fantasztikusak legyünk.

Mindez időbe telik, és [a csapattagok] keményen fognak dolgozni azért, hogy javulást érjenek el.”

Ricciardo annyiban egészítette ki csapattársa szavait, hogy az istállón belül uralkodó hangulat szempontjából is fontos, hogy hogyan reagálnak a nehézségekre. A nyolcszoros futamgyőztes hangsúlyozta, hogy nem siránkozhatnak, és kiemelte, hogy a történtek extra motivációt adnak nekik.

A barcelonai szereplés megtéveszthette a McLarent Forrás: NurPhoto via AFP/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

„Persze nem vagyok elégedett az időmérőn elért 18. hellyel, de nem jó, ha idegeskedünk miatta, és nem teszünk semmit – vélekedett. – Ahogyan Lando is mondta, mindannyiunk részéről cselekvésre és erőfeszítésre van szükség. Úgy gondolom, hogy ez arra kell, hogy motiváljon minket, hogy jobban teljesítsünk. Hiszünk abban, hogy sokkal előrébb is lehetünk a rajtrácson, szóval ez csak olaj a tűzre. Lehet, hogy most még lassan fog égni, de ez minden, amit tehetünk, hogy javítsuk a helyzetet.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!