A 2011-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta nem szerepelt ilyen rosszul a Mercedes az idény első időmérő edzésén. Akkor Nico Rosberg a hetedik, Michael Schumacher a tizenegyedik helyről kezdhette meg a versenyt, míg most Lewis Hamilton az ötödik, George Russell a kilencedik rajkockából várhatja a piros lámpák kialvását a Bahreini Nagydíjon.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor „derűsen" fogadta, hogy megerősítést nyert az erősorrendben elfoglalt harmadik helyük, és úgy van vele, hogy legalább már tudják, hol állnak valójában, és mennyit kell ledolgozniuk a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest.
„Harmadikak vagyunk az erősorrendben. Derűsen fogadtuk, ahogy képesek voltunk megerősíteni ezt a helyet az időmérőn.
Tavaly erre még azt mondtam volna, hogy ez nem kielégítő eredmény, de a mai helyzetünkben ez a nyers valóság. Most már tudjuk, hogy hol van a cél
– nyilatkozta az osztrák üzletember a Mercedes időmérő utáni online sajtóbeszélgetésén, a Sky Sportsnak korábban pedig megjegyezte: „Realistának kell maradnunk a teljesítményünket illetően. Mi vagyunk a harmadik leggyorsabb csapat, Lewis pedig be is hozta oda az autót, ahová való."
Hamilton közel 7 tizedet, Russell pedig több mint 1,6 másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc-től, utóbbi esetében azonban nem mérvadó a differencia. Wolff elárulta, miért veszített a fiatalabbik brit ilyen sokat a Q3-ban. „George-ot talán mi vezettük félre az utolsó köre előtt, mert azt tanácsoltuk neki, hogy nyomja neki a kivezető körében, amitől valószínűleg nem voltak megfelelő állapotban a gumijai" – vállalta át a felelősséget pilótájáról Wolff.
A Mercedes az időmérőn szemre kevésbé szenvedett a pattogással, mint a bahreini teszten és szabadedzéseken, ám a célegyenesben mégis lassabb volt a Red Bullnál és a Ferrarinál, előbbitől az utolsó gyorskörben például több mint 10 km/h-val maradt el. Wolff szerint ennek okát még keresik, de nem feltétlenül csak a pattogás az oka. „Jelenleg nagyon nehéz ezt megítélni.
Szerintem nagyobb a légellenállásunk, vagy legalábbis az adatok azt mutatják, hogy mindenki másnál nagyobb légellenállással megyünk
– mondta a Sky Sportsnak. – Látjuk, hogy a célegyenesben veszítünk sokat, a többi egyenesben pedig nem annyit, úgyhogy az első néhány verseny után értékelnünk kell a helyzetet, hogy meglássuk, a motorerő vagy az energia-visszanyerés terén vagyunk-e lemaradva, mielőtt más területekre kezdünk el mutogatni."
A Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor nem esik kétségbe, mondván korábban is voltak már nehéz helyzetben. „A csapatunk egyik erőssége, hogy nagyon realista azzal kapcsolatban, ahol áll, ma pedig láthattuk az új kiindulási alapot. Ez nem katasztrófa, de nagyon más kihívás elé állít minket a korábbi évekhez képest. Kellett harcolnunk a Ferrari-motorok és a szabályváltozások ellen, mint tavaly a Red Bull-lal, és így is tudtunk világbajnoki címeket nyerni és nagyon közel lenni ehhez, most pedig új kihívással nézünk szembe."