Vágólapra másolva!
Nem tekint katasztrófaként a Mercedes jelenlegi tempójára Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke, aki elmondta, mi lehet a Red Bull-lal és Ferrarival szembeni lemaradásuk oka.

A 2011-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta nem szerepelt ilyen rosszul a Mercedes az idény első időmérő edzésén. Akkor Nico Rosberg a hetedik, Michael Schumacher a tizenegyedik helyről kezdhette meg a versenyt, míg most Lewis Hamilton az ötödik, George Russell a kilencedik rajkockából várhatja a piros lámpák kialvását a Bahreini Nagydíjon.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor „derűsen" fogadta, hogy megerősítést nyert az erősorrendben elfoglalt harmadik helyük, és úgy van vele, hogy legalább már tudják, hol állnak valójában, és mennyit kell ledolgozniuk a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest.

Forma-1, Max Verstappen, Kelly Piquet
Forma-1, Daniel Ricciardo, szurkoló, szelfi
Forma-1, Günther Steiner
Forma-1, Pierre Gasly, szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappe, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, George Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Horner, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Csou, Alfa Romeo
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ricciardo, McLaren
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull

„Harmadikak vagyunk az erősorrendben. Derűsen fogadtuk, ahogy képesek voltunk megerősíteni ezt a helyet az időmérőn.

– nyilatkozta az osztrák üzletember a Mercedes időmérő utáni online sajtóbeszélgetésén, a Sky Sportsnak korábban pedig megjegyezte: „Realistának kell maradnunk a teljesítményünket illetően. Mi vagyunk a harmadik leggyorsabb csapat, Lewis pedig be is hozta oda az autót, ahová való."

Hamilton közel 7 tizedet, Russell pedig több mint 1,6 másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc-től, utóbbi esetében azonban nem mérvadó a differencia. Wolff elárulta, miért veszített a fiatalabbik brit ilyen sokat a Q3-ban. „George-ot talán mi vezettük félre az utolsó köre előtt, mert azt tanácsoltuk neki, hogy nyomja neki a kivezető körében, amitől valószínűleg nem voltak megfelelő állapotban a gumijai" – vállalta át a felelősséget pilótájáról Wolff.

Russell nem magának köszönhette, hogy egy másodperccel elmaradt Hamiltontól Forrás: Daimler AG/© Sebastian Kawka for Mercedes-Benz Grand Prix ltd./Sebastian Kawka

A Mercedes az időmérőn szemre kevésbé szenvedett a pattogással, mint a bahreini teszten és szabadedzéseken, ám a célegyenesben mégis lassabb volt a Red Bullnál és a Ferrarinál, előbbitől az utolsó gyorskörben például több mint 10 km/h-val maradt el. Wolff szerint ennek okát még keresik, de nem feltétlenül csak a pattogás az oka. „Jelenleg nagyon nehéz ezt megítélni.

– mondta a Sky Sportsnak. – Látjuk, hogy a célegyenesben veszítünk sokat, a többi egyenesben pedig nem annyit, úgyhogy az első néhány verseny után értékelnünk kell a helyzetet, hogy meglássuk, a motorerő vagy az energia-visszanyerés terén vagyunk-e lemaradva, mielőtt más területekre kezdünk el mutogatni."

A Mercedes csapatfőnöke ugyanakkor nem esik kétségbe, mondván korábban is voltak már nehéz helyzetben. „A csapatunk egyik erőssége, hogy nagyon realista azzal kapcsolatban, ahol áll, ma pedig láthattuk az új kiindulási alapot. Ez nem katasztrófa, de nagyon más kihívás elé állít minket a korábbi évekhez képest. Kellett harcolnunk a Ferrari-motorok és a szabályváltozások ellen, mint tavaly a Red Bull-lal, és így is tudtunk világbajnoki címeket nyerni és nagyon közel lenni ehhez, most pedig új kihívással nézünk szembe."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!