Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint nem jelent akkora pluszt nekik, hogy az idei autójukat olyan szabályok között alkothatták meg, amelyek 2020-as rossz szereplésük okán több szélcsatornás tesztet engedélyeztek a számukra. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban arról beszélt, hogy a maranellóiak ezzel néhány tizedmásodpercet nyertek.
Az F1 által a 2021-es szezontól bevezetett, eredetileg a tavaly érkező, ám a koronavírus-járvány miatt végül egy évvel elhalasztott reformokhoz igazított szabály értelmében az istállók az előző évi konstruktőri helyezésükkel arányosan dolgozhatnak a szélcsatornában, azaz a világbajnok csapat töltheti el a legkevesebb, az utolsó helyezett pedig a legtöbb időt ezzel a fajta aerodinamikai fejlesztéssel.
Mivel a Ferrari 2020-ban csak csak hatodik lett, tavaly többet tesztelhetett saját létesítményében, mint mondjuk a Red Bull és a Mercedes. „Észben kell tartani, hogy valaki többet dolgozhatott a szélcsatornában. Egy teljes szezon során ez tizedeket jelent a hatodik helyezettnek az elsővel szemben, amit le kell dolgozni" – idézte korábban Wolffot a Racefans.
Az osztrák üzletember hangsúlyozta, ettől még a szabály mellett vannak, hiszen ők is részt vettek a megalkotásában, és örül neki, ha ezáltal szorosabb lesz a mezőny.
Ám abban nincs egyetértés közte és Mattia Binotto között, hogy mennyivel, a Ferrari csapatfőnöke szerint ugyanis nem jelent több tizedet az, hogy tavaly több szélcsatornaidejük volt.
Valamivel többet dolgozhattunk a szélcsatornában, de az egész évre vetítve ez mindössze néhány alkalmat jelent. Ha nagyon jók vagyunk, akkor körönként ez úgy egy tizedet hoz"
– jelentette ki a svájci olasz.
„Minden arról szól, hogy miként állítjuk fel a fontossági sorrendet, mennyire jó és hatékony a működésünk. Ha megnézzük, hogy a Red Bull és a Mercedes mennyire erős volt tavaly, kétség sem férhet hozzá, hogy csapatként nagyon-nagyon jók, a jelenlegi szabályok pedig azokat segítik, akik kevésbé hatékonyak" – magyarázta a Ferrari csapatfőnöke.
Binotto arról is beszélt, hogy az idei szezon első néhány futamán eltérő erősorrendet vár, mert egyelőre az is bele fog szólni a csapatok teljesítményébe, hogy milyen hamar tudják megérteni az új autójukat.
„Fontos volt számunkra a 2022-es szezont előtérbe helyezni és arra koncentrálni, mindig is azt mondtuk, hogy ez egy jó lehetőség – utalt arra, hogy 2021-ben nagyon korán átálltak az idei fejlesztésekre. – Most próbálunk tanulni az autóról, de hogy miként profitálunk [a korai átállásból], azt nem a következő napok, hanem inkább a következő hónapok döntik el.
Miként néhány hete mondtam, négy-öt versenyre lesz szükség ahhoz, hogy meglássuk az új autók valódi potenciálját, mert annyi mindent kell tanulni, és olyan sok mindenhez kell alkalmazkodni."
A csapatfőnök „őszintén" úgy gondolja, hogy jelenleg nem a Ferrari a legerősebb csapat. „Még mindig outsiderek, és nem favoritok vagyunk."