A múlt heti barcelonai tesztelés alighanem legtöbbet ismételt szava a delfinezés, vagyis az autó orrának fel-le történő mozgása. A jelenségről és annak hátteréről mi is írtunk részletesen, a csapatok pedig vélhetően ezekben a percekben is azon dolgoznak, hogy Bahreinben elő tudjanak állni valamilyen megoldással, amellyel lehetőleg nem veszítenek túl nagy leszorítóerőt, és ezáltal sebességet. George Russell azonban máris előállt egy ötlettel: a brit pilóta szerint egy 1993 óta nem látott elemet kellene visszavezetni a sportágba.
Bár a teszteket nem közvetítették, az F1 közösségi oldalaira kikerült egy videó, amelyen Charles Leclerc autóján remekül látható a jelenség. A hírek szerint ráadásul a Ferrarit kevésbé érintette a delfinezés, mint a legtöbb csapatot, így érthető, ha az istállók minél hamarabb meg akarnak szabadulni tőle, már csak azért is, mert nem teljesen veszélytelen.
Úgy gondolom, komoly biztonsági problémát jelenthet, ha kontrollálatlanná válik
A brit pilóta rögtön elő is állt a saját ötletével, és kijelentette, hogy visszahozná az aktív felfüggesztést, melynek lényege, hogy a kerekek függőleges mozgását egy fedélzeti számítógép segítségével valós időben optimalizálva szabályozzák, így mindvégig merőlegesek maradnak az útfelületre. Mindez mindig a maximális tapadást biztosítja, legyen szó kanyarodásról, gázadásról vagy fékezésről. A rendszert a Lotus alkalmazta először 1987-ben, de a Williams fejlesztette tökélyre a 90-es évek elején, 1993 után azonban minden elektronikus segédeszközzel együtt betiltották.
„Gondolom, ha lenne aktív felfüggesztés, akkor ezt egy csettintéssel meg lehetne oldani – vélekedett Russell. – Az autók természetesen sokat gyorsulnának, ha lenne ilyen, és biztos vagyok benne, hogy minden csapat képes lenne [legyártani]. Ez lehetne egy [megoldás] a jövőben.
Bahreinben viszont majd meglátjuk, meggyőződésem, hogy az istállók elő fognak állni néhány okos ötlettel a problémára.”
Ahogyan a brit versenyző is utalt rá, azt természetesen lehetetlen lenne kivitelezni, hogy most azonnal visszahozzák az aktív felfüggesztést, hiszen akkor a csapatoknak teljes mértékben újra kéne tervezniük az autóikat. Ami pedig a közép-, illetve hosszútávot illeti, a legtöbb versenyző és a szurkolók aligha örülnének, ha a pilóták a jelenleginél is több segítséget kapnának, aminek következtében még inkább a versenygépeken múlna az eredmény, mintsem az azokat vezetőkön. A másik oldalról persze a sebességnövekedésnek bizonyára sokan örülnének.
„Szerintem egyértelmű, hogy ha lenne aktív felfüggesztés, az autók ugyanezekkel az aerodinamikai feltételekkel jóval gyorsabbak lennének, mert minden kanyarsebességhez optimalizálni lehetne a hasmagasságot, az egyenesekben pedig a legkisebb légellenállással lehetne menni – magyarázta Russell. – Ez egy egyszerű módja annak, hogy az autók gyorsabbak legyenek, biztonsági szempontból pedig lehetséges [a javulás]. Biztos vagyok benne, hogy vannak még korlátai, nem vagyok mérnök, de kétségtelen, hogy az egyenesekben nem lenne ilyen problémánk.”