Nem a követési lehetőség javulása vagy a különböző kanyarokban megváltozó tempó jelentette a slágertémát az autókkal kapcsolatban az első tesztnapon, hanem az a delfinekéhez hasonló (a vízben ismétlődő felemelkedő és lemerülő) mozgás, ami nagy tempónál jelentkezett az áramlások megváltozásának hatására. Ez abban nyilvánul meg, hogy az autók első része billegni kezd, és a probléma az vele, hogy a mélyre eresztett padlólemez hozzáverődhet az aszfalthoz.
Mivel a szakújságírók már másnap használták a "delfinezés" kifejezést, sejthető, hogy a pattogásra is emlékeztető jelenség nem újdonság a mezőnynek, csak annak mértéke. A csütörtöki tesztnap kora délutáni szünetében tartott hivatalos sajtótájékoztatón Mattia Binotto is erre utalt.
„A szívóhatású padlólemezek felszerelésével megváltozott a helyzet, még ismerkedünk vele – mondta.
Azt gondolom, a legtöbbünk alábecsülte a probléma hatásait és a vártnál erősebb lengéseket tapasztal a pályán.
„Biztos vagyok benne, hogy egy idő után rájönnek a megoldásra a csapatok. Akik hamarabb, azok előnyhöz jutnak az idény elején." A jelenség egyébként már az 1980-as évek, a korábbi szívóhatású autók ideje óta ismert.
Sajtóinformációk szerint az Alfa Romeo azok közé tartozik, amelyek többet szenvedtek a delfinezés miatt. „Néhány alkatrészt nem könnyű kiértékelni a szélcsatornában és a szimulátorban, de mindnyájan ezzel küszködünk – nyilatkozta az istálló főnöke, Frédéric Vasseur.
Nem nehéz megoldani a problémát, az viszont annál nehezebb, hogy utána is hatékonyak legyünk.
Ezzel arra utalt, hogy elég lenne növelni a hasmagasságot a padlólemez megóvásához, az viszont a kanyarokban tapadásvesztéssel, vagyis teljesítménycsökkenéssel jár.
A versenyzőket tömörítő érdekvédelmi szervezet igazgatója, az immár a Mercedesnél vezető George Russell szerint a delfinezés veszélyes is.
„Minket valamiért nem érintett annyira, de nem kellemes érzés. Amit láttam néhány csapatnál, az biztonsági szempontból nyugtalanító. Megoldás kell, de sok értelmes szakember dolgozik a mezőnyben, és biztosra veszem, hogy előbb-utóbb úrrá lesznek a problémán" – idézte Russellt a The-Race.
A Williams versenyzője, Alexander Albon úgy fogalmazott, hogy amíg nem sérül a padlólemez, a problémának addig nincs számottevő negatív hatása a köridőre, és el lehet vele boldogulni a volán mögött.