JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 and Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 battle for track position during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at the Jeddah Corniche Circuit on March 27, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Getty Images/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Még ha közvetett módon is, de Lewis Hamilton is segítette a Red Bullt a Szaúd-arábiai Nagydíj megnyerésében. Emellett az is a bikások kezére játszott, hogy nem jött be a Ferrari előzetes számítása.
A Red Bull – különösen a pole pozíciót megszerző Sergio Pérez – már a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzése után kiemelte, hogy az autójuk beállításaival inkább a versenyre készültek, a futamon mindez pedig végül be is bizonyosodott, hiszen Max Verstappen a nagyobb egyenesbeli tempójának köszönhetően tudta megverni Charles Leclerc-t. A verseny után Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke elárulta, kissé elszámolták magukat ezen a téren, míg Helmut Marko, a bikások tanácsadója arról beszélt, hogy Lewis Hamilton is segített nekik.
A Red Bullok a szombati edzésnaptól kezdve letaszíthatatlanok voltak a sebességmérési pontok éléről, a versenyen pedig Verstappennek sikerült is előnyt kovácsolnia ebből, mert a futam hajrájában életbe léptetett virtuális biztonsági autós fázis után nemcsak megelőzte, hanem az utolsó körökben maga mögött is tartotta az őt DRS-sel támadó Leclerc-t.
A Red Bull nagyon gyors volt az egyenesekben, ezt az irányt választották. Ha mi is erre mentünk volna, az hátrányosan érintette volna a kanyartempónkat"
– nyilatkozta Binotto a Sky Sportsnak.
Binottótól megkérdezték, hogy minek köszönhetően versenyeztek a Red Bullnál nagyobb leszorítóerős beállításokkal, mire elmondta, hogy úgy vélték, ez a gumikezelésben előnybe hozhatja őket. „Ez a versenyről versenyre hozott döntések része. Max nagyobb leszorítóerővel kezdett pénteken, majd csökkentette azt a hétvége további részében.
Az ember próbálja meghozni ezeket a döntéseket. Mi a nagyobb leszorítóerő mellett döntöttünk a gumik kímélésének érdekében.
Ez végül a Red Bullnak nem jelentett problémát, és előnyt kovácsoltak belőle."
Mint kiderült, a kemény keverék szinte egyáltalán nem kopott, így Verstappen teljes erővel támadhatta vele Leclerc-t anélkül, hogy túlmelegítette vagy elkoptatta volna az abroncsait. Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak elárulta, a mezőny nagy részéhez képest fordított stratégián levő Lewis Hamilton első etapját figyelve látták, hogy a kemény keverék jobban bírja a strapát a vártnál.
Megvizsgáltuk Hamilton gumikopását a kemény keveréken, majd szóltunk Maxnak, hogy elkezdheti nyomni neki
– mondta a 78 esztendős osztrák, majd ő is megerősítette, hogy a beállításokkal a futamra készültek. – Szándékosan a versenyre állítottuk be az autót, aminek eredményeként veszítettünk az első szektorban, de gyorsabbak voltunk az egyenesekben. És ha olyan pilótád van az autóban, mint Max, számíthatsz rá, hogy kihasználja ezt."
A Ferrari ugyanakkor a szaúdi vereség ellenére sem lehet elégedetlen, hiszen mindkét pontversenyben ők állnak az élen.
„A célunk az volt a szezon előtt, hogy versenyképesek legyünk, ott legyünk az élmezőnyben és csatázzunk, ezért nagyon elégedettek lehetünk. A két futam alatt a megszerezhető 88 pontból 78-at megszereztünk, így csakis jónak értékelhetjük a szezon kezdetét" – értékelt Binotto.
A svájci olasz szerint azt azonban nem lehet kijelenteni, hogy ők lennének az idei világbajnokság esélyesei.
Továbbra is úgy gondolom, hogy a Red Bull a legerősebb, mert ők a világbajnokok, így ők a favoritok, de mi is igyekszünk a legjobbunkat nyújtani.
Rengeteg dolog történhet egy verseny alatt, ahogy most is történt a virtuális biztonsági autóval a záró szakaszban. De ez remek. A fontos, hogy versenyképesek legyünk, és szerintem képesek leszünk erre."
„Különböző pályák jönnek, kíváncsian várom Melbourne-t az új vonalvezetéssel és Imolát is. Eléggé biztos vagyok benne, hogy nagyszerű csata lesz legalább a szezon elején. Meglátjuk, hogy a szezon során ez hova fut ki" – összegzett.