Nincs könnyű szezonkezdete a Haas F1-es istállójának. Nem elég, hogy a mindenkinél korábban fejleszteni kezdett idei autójuk egyelőre rendkívül megbízhatatlan, ami miatt ők tették meg a legkevesebb kört a barcelonai teszten, az orosz–ukrán háború miatt még a kritikák kereszttüzébe is kerültek, majd kénytelenek voltak megválni orosz főszponzoruktól és orosz pilótájuktól. Nyikita Mazepin utódját hamarosan bejelenthetik, ám jelenleg aligha ez a legnagyobb gondjuk, a felszerelésük ugyanis késve érkezett meg a március 10-én kezdődő bahreini teszt helyszínére.
Az Auto Motor und Sportszámolt be róla elsőként, hogy a csapat konténerjei Doncasterben ragadtak, majd idézték Günther Steiner csapatfőnököt, aki azt mondta, emiatt lehet, hogy „le kell írjuk" az első tesztnapot. Később a RacingNews365 a Haas szóvivőjét idézte, aki szerint nem lesz probléma azzal, hogy csütörtökön reggel ők is pályára lépjenek a szahíri versenypályán.
A szóvivő viszont még azzal számolt, hogy kedden reggelre ott lesz a felszerelés a pályán, ám ez végül nem történt meg, és csak tegnap éjjel érkezett meg, ami miatt a Haas már most komoly hátrányban van a többi istállóval szemben.
Persze nem zárható ki, hogy megfeszített munkával elkészülnek csütörtök reggelre, de a Motorsport Week szerint a két napos csúszás könnyen azt eredményezheti, hogy ki kell hagyniuk a csütörtöki tesztnapot.
Amennyiben ezt a napot teljesen elveszítik, az nagy érvágás lenne, hiszen mindenki másnál nagyobb szükségük van a tesztkilométerekre, az AMuS ugyanakkor megemlített egy lehetséges megoldást:
a vis maior miatt az FIA dönthet úgy, hogy a Haas megkapja extra napként a vasárnapot, amikor egyedül körözhet majd Szahírban.
Mindez azért tűnik logikusnak, mert azokra a helyszínekre, ahová repülővel utaztatják a felszerelést, nem a csapatok maguk intézik a szállítást, hanem az F1 központilag teszi ezt meg. Persze, ha nem így lenne, akkor is jogos érvnek tűnhet, hogy egy repülőgép meghibásodásáról mennyire a csapat tehet.
A csapat időközben hivatalosan is megerősítette, hogy csütörtök délutánnál hamarabb semmiképpen nem fognak tudni pályára lépni a teszten, azaz a három napos gyakorlás első fél napját biztosan kihagyják a késlekedés miatt. „Megerősíthetem, hogy a felszerelésünk tegnap késő este megérkezett a pályára. A késés hatással lesz a programunkra, de a célunk az, hogy a csütörtöki nap második felén már pályára lépjünk Pietro Fittipaldival a VF-22-es volánjánál.”
A tesztpilóta Fittipaldi tehát biztosan autóba ül a teszten, de várhatóan nem ő fogja pótolni a kirúgott Nyikita Mazepint a szezon során. A jelöltek között Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi is szerepel, de a legfrissebb hírek szerint a Haasnál 2017 és 2020 között versenyző Kevin Magnussen neve is felmerült. Akár már a mai napon érkezhet hivatalos bejelentés.