A szezonnyitó egyik bravúrja Kevin Magnussenhez fűződik, aki úgy lett abszolút önerőből 5. és szerzett pontot a Haasnak több mint egy év szünet után, hogy csak az utolsó teszthéten jutott szerződéshez. A szaúdi pályán nehezebb feladat vár rá, hiszen amikor utoljára a mezőnyben vezetett, ez a helyszín még nem volt része a bajnokságnak. „Nem ismerem ezt a pályát" – vallotta be, hozzátéve, hogy a tavalyi fedélzeti kamerás felvételek alapján készül rá.
Nem volt időnk rá, hogy vezethessek rajta a szimulátorban.
Hiszen a két verseny között csupán egy hét telik el, ezalatt nem tudták beiktatni a felkészülésébe ezt a lehetőséget.
„Bahreinben jól felépítettük a felkészülést, mert ott teszteltünk a verseny előtt, mindent ismertünk, így a gumikopásról is jó képet kaptunk. Itt viszont több az ismeretlen tényező, nagyobb a teher, hogy ne rontsak."
Csapattársa, Mick Schumacher kezdése 2022-ben nem sikerült ilyen jól, bár 11. helyével így is karrierje legjobb eredményét szerezte az F1-ben.
„Kicsit csalódottak vagyunk, ez mutatja, hogy mennyi potenciál rejlik bennünk" – mondta.
Nagyszerű csalódottnak lenni és nagyobb célokról álmodni.
A másodéves német pilóta nem aggódik amiatt, hogy alulmaradt rutinosabb, de az F1-től egy szezont távol töltő csapattársától. „Nem érdemes túl sok következtetést levonni az első versenyből, volt az első körben egy koccanásom is – idézte az Auto Motor und Sport. – Ilyesmi megtörténik, főleg a sűrű középmezőnyben. Jobb időmérő teljesítménnyel remélhetőleg kimaradok az ilyenekből."
„Az időmérőig egy szinten teljesítettem Kevinnel, de ott sajnos elszúrtam a köröm – magyarázta Schumacher. – Nem látom, miért ne érhetnék el olyan eredményt, mint ő. Csak jól össze kell raknom mindent."
Amit Magnussen említett a hibákról, arra Schumachernek érdemes külön figyelnie Szaúd-Arábiában: tavaly a futamon csúnyán összetörte az autót.