A bahreini tesztelés előestéjén robbant a hír, hogy Kevin Magnussen visszatér a Haashoz, miután 2020 végén Romain Grosjeannal együtt elküldték a csapattól. Az amerikai istállónál azért üresedett meg az egyik ülés, mert az orosz-ukrán háború kitörésének közvetett következményeként Nyikita Mazepint elküldték az alakulattól.
Ezzel Mick Schumacher helyzete is megváltozott, hiszen amíg tavaly szinte kivétel nélkül mindig simán megverte csapattársát, Magnussennel szinte biztosan nem lesz ennyire könnyű dolga, még akkor sem, ha a dán pilótának nyilvánvalóan fel kell vennie a ritmust. A 23. születésnapját jövő héten kedden ünneplő pilóta azonban a legkevésbé sem bánja ezt.
Ez mindenképpen hasznos nekem és a csapatnak
Magnussen 2014 és 2020 között összesen hat teljes szezont töltött a Forma-1-ben, ezalatt pedig 119 futamon állt rajthoz, vagyis nem mondható rutintalannak. Ráadásul 2018-ban bizonyította, hogy amikor a Haas jó autót épít,, akkor sokat ki tud belőle hozni.
„A tapasztalatából én is profitálhatok – jelentette ki Schumacher. – Ő egy jó viszonyítási alap, így most lehetőségem van arra, hogy
megmérettessem magam, és nyomás alatt is megpróbáljak teljesíteni.”
Günther Steiner nemrég elárulta, hogy a sajtóban felmerült pletykákkal ellentétben Magnussen volt az egyetlen „külsős”, akit megkerestek. Az nyilvánvaló, hogy az istálló szempontjából milyen előnyökkel járhat az egyszeres dobogós szerződtetése, de a Haas csapatfőnöke egyetért Schumacherrel abban, hogy a német pilóta is jól járt a történtekkel.
„Nyilvánvaló, hogy [elsősorban] versenyzőként értékes számunkra, de azért is, mert ismeri a csapatot – utalt Magnussenre az olasz szakember. – Mivel ennyire rövid idő alatt érkezett, jó, hogy volt valaki, aki kiismeri magát, a csapat pedig ismeri őt. Micknek is jó, hogy itt van a csapatnál, mert ettől most erősebb lesz. Van egy tapasztalt versenyző az istállónál, aki tudja, hogyan kell vezetni ezeket az autókat, mert hat évig csinálta ezt. Szóval azt gondolom, hogy a csapat számára ez összességében nagyon jó lépés.”
Mazepint amiatt kellett meneszteni, mert a Haas az addigi főszponzorral, az Uralkalival is szerződést bontott, miután az istálló vezetése a háború kitörése után meg akarta szakítani az ilyen jellegű orosz kapcsolatait. Ahogyan Steiner is hangsúlyozta korábban, emiatt nem kerülnek nehéz helyzetbe anyagilag,
de valahogyan pótolniuk kell a kieső bevételeknek legalább egy részét.
Miután az orosz pilóta helyére nem olyan versenyzőt szerződtettek, aki szintén hatalmas mennyiségű szponzorpénzt képes magával hozni, a RACER értesülései szerint Gene Haas az eddigieknél többet fektetne a csapatba. A tulajdonos ezzel akarja biztosítani az alakulat jövőjét az elmúlt időszakban látott felfordulás után.
Chris Medland, a cikk szerzője hozzátette, hogy nem ez az egyetlen lehetőség a finanszírozásra. A Haas ugyanis mind a meglévő, mind a potenciális új partnerekkel kapcsolatban áll, hogy pótolja az Uralkali által hagyott űrt. Az mindenesetre a tesztek alapján szinte biztos, hogy idén sokkal vonzóbb lesz befektetni a csapatba, mint tavaly, amikor szinte mindig lefelé lógtak ki a mezőnyből.