Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az időmérő utáni nyilatkozatában megjegyezte, hogy Max Verstappen „kicsit megingott" az utolsó kanyarban az utolsó gyorskörén, Helmut Marko, a bikások tanácsadója pedig számszerűsítette is ezt a megingást, és kijelentette,
a címvédő másfél tizedmásodpercet veszített.
Mivel 123 ezreddel kapott ki Charles Leclerc-től, enélkül akár a pole pozíció is összejöhetett volna neki, ám a monacói pilóta sem tudott mindent kihozni a Ferrariból, ugyanis Verstappenhez hasonlóan a gumikkal szenvedett.
„Csak össze kellett rakni mindent. Azelőtt egy kissé zavaros volt a helyzet, mindig hibáztam itt vagy ott, az első körömben majdnem eldobtam az autót a hetes kanyarban, az eléggé trükkös volt. De többé-kevésbé sikerült mindent összeraknom” – nyilatkozta a Ferrari sajtóbeszélgetésén a karrierje tizedik pole pozícióját szerző monacói.
Küszködtem a gumikkal, különösen az első szektorban, ott nagyon szenvedtem. Az utolsó körben egy kicsit jobb volt a helyzet, de ezt még meg kell értenünk, mert nem volt olyan jó az érzet, mint a hétvége korábbi részében. Egy kis teljesítményt hagytunk benne."
Marko elárulta, hogy a Red Bullnak sem jöttek jól a lehűlő hőmérsékletek, és hiába próbáltak az első szárny állításával úrrá lenni a helyzeten, ez teljes mértékben nem sikerült nekik. „Az első gumik vagy túl hidegek voltak a kör kezdetén, vagy túlmelegedtek a végére" – idézi az Auto Motor und Sport a 78 esztendős osztrákot.
Mindez akár az idei szezonra történt változtatások eredménye is lehet, a gumimelegítő paplanok ugyanis ettől az évtől az első és hátsó abroncsokat is csak 70 fokosra melegíthetik fel, a korábbi 100-80-as elosztás helyett.
A futamra ugyanakkor fordulhat a kocka, Verstappen pénteki hosszú etapjai ugyanis meggyőzőbbek voltak a Ferrarikénál, és ma már a gumimelegítés sem fog senkinek gondot jelenteni. Emellett Marko elárulta,
a vörös autóknál 7 km/h-val magasabb csúcssebességük az alacsonyabb leszorítóerős hátsó szárnyuknak volt köszönhető,
amivel összességében nagyobb teljesítményt tudtak kihozni az autóból. Ez Verstappennek jól jöhet, ha nem tud előzni a rajtnál és a pályán kell támadnia a Ferrarit.
Ami a Ferrarit illeti, Mattia Binotto csapatfőnök és Carlos Sainz is hangsúlyozta az időmérő után, hogy remek eredmény a pole és az, hogy ismét az első helyért csatáznak, de azért nem fognak örömtáncot járni, mert egyrészt még hosszú a szezon, másrészt a Ferrarinak amúgy is az élmezőnyben a helye.
Nagyszerű az első helyen lenni, tudtuk, hogy nagyon kemény lesz. Nagyon szoros volt, és remélhetőleg az egész szezonban az lesz.
Remek látni az új autókat, eléggé különbözőek és szerintem jól teljesítenek. Ez jó csata, nagyszerű itt lenni és meg kell próbálnunk élvezni – nyilatkozta Binotto a Sky Sportsnak. – Az elvárások ott vannak és mindig is ott voltak, mi támasztottuk azokat. De ez a Ferrari, mindenki ezt várja. A nehéz szezonok után nagyon keményen dolgoztunk a gyárban, a csapat nagyszerű és jó látni, hogy – legalábbis ma – jól teljesítettünk."
„A vasárnap egy másik nap lesz, jól tudom, hogy még keményebb lehet. A verseny hosszú és egy más helyzet, de legalább az időmérő megmutatta, hogy az autó jól teljesít. A szezon hosszú lesz, de [a világbajnoki csata] részesei akarunk lenni" – folytatta a svájci olasz.
„Egyetlen pillanatig sem hittük el, hogy könnyű lesz – mondta Sainz. – Nagyon sima időmérőnk volt, nem követtünk el hibákat. Vasárnap is így kell versenyeznünk.
A csapaton azt látom, hogy fókuszált, magabiztos, de nem túlzottan, és az ünneplést sem viszik túlzásba.
Tudjuk, hogy mi vagyunk a Ferrari és visszatértünk oda, ahol lennünk kell, és nem lehetünk túlságosan izgatottak miatta. Ugyanakkor ez nyilvánvalóan jó hír és ma mindenki boldog lesz. De még hosszú a szezon, csak az első verseny első időmérőjén vagyunk túl."
A harmadik rajtkockát megszerző spanyol azért is örülhetett, mert az időmérőre sikerült ledolgoznia a hátrányát Leclerc-rel szemben.
Nagyon nehéz hétvégém volt eddig. Lassú voltam, ennyire egyszerű. Charles egész hétvégén sokkal jobb munkát végzett nálam, én pedig felzárkózósdit játszottam.
Őszintén mondom, voltak olyan szakaszok a hétvégén, amikor nagyon messze voltam, úgyhogy kicsit megkönnyebbültem, amikor az időmérőn a polc-ért harcoltam. Az utolsó nekifutásnál [Leclerc] nagyon jó kört ment. Mindent összerakott, ilyenkor pedig csak gratulálni kell és azt mondani a csapatnak, hogy jó munkát végeztek. Nagyszerű hír, hogy újra a pole pozícióért harcolunk, nekem ráadásul ez az első alkalom. Elég izgalmas és érdekes időszak elé nézünk."