A Ferrari csapatfőnöke sem számított arra, hogy ennyire magabiztosan fogják tudni maguk mögött tartani a Red Bullt a Bahreini Nagydíjon, hiszen Charles Leclerc Max Verstappen kiesése előtt is biztos előnnyel vezetett, és alighanem holland riválisának technikai problémái nélkül is nyert volna.
A pályafutása harmadik győzelmét szerző monacói pilóta összehasonlította két korábbi, még 2019-ben aratott sikerét a mostanival, majd elárulta, nagyon aggódott, nehogy megismétlődjön vele az, ami három évvel korábban.
„Ez fantasztikus, a kettős győzelem váratlan eredmény. Nagyszerű verseny volt – örömködött a futam után Mattia Binotto a Sky Sportsnak. – Charles jól védekezett, és olyan jó volt látni őt csatázni és küzdeni az első helyért és a győzelemért.
[A biztonsági autó beküldésekor] kint maradtunk a közepes keveréken, mert a szimulációink azt mutatták, hogy [Verstappen] körönként két másodperccel kell gyorsabb legyen, hogy a futam végére utolérjen minket, ez pedig nagyon sok.
Charles finoman bánt a gumikkal és jól kezelte azokat. Jól érezte magát, úgyhogy a legkönnyebb az volt, hogy kint maradjon és próbáljuk megerősíteni a helyünket."
Binotto tudja, hogy a kettős győzelemhez szerencsére volt szükségük, az viszont egyáltalán nem a szerencse számlájára írható, hogy erőből győzték le a Red Bullt.
A Scuderia csapatfőnökét meglepi, hogy ennyivel gyorsabbak voltak a riválisnál.
„Nem számítottam erre, helyette arra számítottam, hogy a Red Bull még erősebb lesz. Szerintem azok is voltak, de talán gondjuk akadt a fékrendszerrel. Az első etapban [Verstappen] nagyon gyors volt, használt gumikon tartotta Charles új gumis tempóját, ami miatt aggódtunk is. De végül jó, következetesen teljesített versenyünk volt, amelyen próbáltuk hazahozni az autót."
A svájci olaszt a Ferrari csapatfőnökeként rá nehezedő nyomásról is kérdezték, mire elmondta, hogy „A nyomás nagyon-nagyon nagy, de meg kell próbálnunk arra koncentrálni, amit csinálunk, és megfeledkezni a nyomásról, máskülönben túl nagy lenne stressz. Úgy jöttünk ide, hogy a teljesítményre koncentrálunk, próbálunk tiszta versenyt futni, a pilóták pedig elvégezték a munkát."
A monacói pilóta negyedik idényét kezdte a Ferrari színeiben, de a négyből ez csak a második, amelyben nyerni is tud a maranellóiakkal. Legutóbb a 2019-es Olasz Nagydíjon pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokáról, előtte pedig Spában ünnepelhette pályafutása első F1-es sikerét. A Sky Sports riporterének kérdésére elmondta, a mostani sikere más, mint a három évvel korábbiak.
A győzelem mindig különleges, de most egyértelműen érettebbnek érzem magam versenyzőként, mint a 2019-ben elért győzelmeim során.
Az is elképesztő érzés volt, Monzában nyerni nagyon különleges, de ma mindent jobban az irányításom alatt tartottam, és jó érzés volt. Voltak feszült pillanatok a pályán Max-szal az első kiállás után, majd a biztonsági autós újraindítás során, de mindent jól kezeltünk és hazahoztam a győzelmet."
Leclerc úgy vélte, a verseny végi biztonsági autós újraindításnál akkor is megtartotta volna a vezetést, ha Verstappen nem küzd az autója irányításával. „Nem hiszem, hogy elém kerülhetett volna, de soha nem lehet tudni. Nagyon jó volt az újraindulásom, úgyhogy mindenképpen nehéz lett volna megelőznie. Utána nagyon jó ritmust autóztam. Amikor volt előnyöm, tudtam, hogy többé-kevésbé képes vagyok menedzselni a különbséget. De a csata köztünk trükkös volt."
A háromszoros futamgyőztesnek még arra is maradt kapacitása, hogy néhány kanyarral a célbaérés előtt megpróbálta ráhozni a frászt a Ferrari mérnökeire, ugyanis úgy döntött, megpróbálja elhitetni velük, hogy ugyanaz történik, mint 2019-ben, amikor magabiztosan vezetett Bahreinben, de végül műszaki probléma miatt lelassult és csak harmadik lett.
Az utolsó körben viccelődtem egy kicsit a rádióban, hogy valami furcsa a motorral. Biztos vagyok benne, hogy a mérnököknek nem tetszett, de vicces volt
– nyilatkozta mosolyogva. – Már 10-15 körrel korábban ott volt ez a fejemben és reménykedtem, hogy nem lesz semmi problémám. Utána láttam Maxot, ezért mondtam magamban [az autónak], hogy „gyerünk, ne hagyj cserben", és nem hagyott, ami nagyszerű."
Csapattársával ellentétben a maranellóiak kötelékében második idényét kezdő spanyol pilóta nemhogy gyorsabb nem volt nála, de tartani sem tudta Verstappen tempóját. Sainz szinte a teljes hétvégén elmaradt Leclerc-től, elmondása szerint pedig kissé paradox módon ez volt a legrosszabb hétvégéje a csapattal, amelyen így is második lett.
„Remek nap ez a csapatnak, úgyhogy mindenkinek gratulálnom kell, beleértve a gyárban dolgozókat is.
El sem tudják képzelni, hogy milyen kemény munka van emögött az eredmény mögött. Az elmúlt két évben rengeteget szenvedtek és küszködtek, kettős győzelemmel visszatérni pedig óriási dolog Olaszországnak, a Ferrarinak, a tifosinak, és nekünk.
Beletettük a munkát. Nagyszerű nap volt, most itt az ideje ünnepelni, aztán pedig leszegett fejjel menni tovább" – kezdte értékelését, majd rátért a problémáira.
„A mai nap megerősítette, hogy ez a hétvége egyáltalán nem volt egyszerű nekem. Egész hétvégén nem volt meg a tempóm, kivéve a Q2-t és Q3-at, ahol sikerült nagyon erős köröket autóznom és harcban lennem a pole pozícióért.
A mai nap viszont megmutatta, hogy még meg kell értenem ezt az autót és talán egy kicsit jobban a saját szájízemnek megfelelően beállítani. Van házi feladatom a következő napokra.
A pozitívum, hogy a Ferrarinál töltött legnehezebb hétvégémen is második lettem. Most ideje leszegnem a fejem és az első helyezésekért harcolni."
A Ferrari értelemszerűen a konstruktőri verseny éllovasaként utazhat a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínére, míg az egyéni összetettben Leclerc és Sainz foglalja el az első két helyet.