BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 and Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 battle for track position during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíjon aratott kettős győzelem után Charles Leclerc és Carlos Sainz is hangsúlyozta, hogy a Ferrari mennyire nehéz időszakon van túl. Előbbi próbált okosan védekezni Max Verstappen ellen, utóbbi elismerte, hogy a holland pilóta megérdemelte volna a 2. helyet. Lewis Hamilton örül a dobogónak, de tudja, hogy hosszú út áll előttük.
Charles Leclerc győzelmével a 2019-es Szingapúri Nagydíj óta először diadalmaskodott a Ferrari a Bahreini Nagydíjon. Ráadásul mivel Max Verstappen autója a futam végén megadta magát, Carlos Sainz jött be a 2. helyen, így a két és fél évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan ismét kettős győzelmet ünnepelhettek Maranellóban.
Galéria: A legjobb képek az F1 fordulatos szezonnyitójáról
1/77
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc greets fans ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 20, 2022. (Photo by Mazen Mahdi / AFP)
Mivel Leclerc 2019 óta a Ferrari tagja, ő sem élhetett át hasonlót hosszú ideje. A monacói pilóta nemcsak a csapatnak köszönte meg a kiváló autót, hanem a rajongóknak is, akik a szűkös időszak alatt sem maradtak adósak a támogatással.
Nagyon boldog vagyok
– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Az előző két év nagyon nehéz volt a csapat számára. Tudtuk, hogy ez nagy lehetőség az istállónak, és a srácok hihetetlen munkát végeztek azzal, hogy megépítették nekünk ezt a lenyűgöző autót. A lehető legjobban kezdtünk, pole pozícióval, győzelemmel leggyorsabb körrel, és kettős sikerrel Carlosszal. Ennél jobbat remélni sem tudtunk. Köszönöm mindenkinek, aki az elmúlt években szurkolt nekünk, nem volt könnyű, de hihetetlen visszatérni a csúcsra.”
Leclerc győzelme valójában csak a 17. és a 19. kör között forgott igazán veszélyben. Ekkor Verstappen háromszor is megelőzte, de a DRS-nek köszönhetően az első két alkalommal a következő egyenesben előzte vissza riválisát, utána pedig a Red Bull versenyzője elfékezte a gumikat, így Leclerc-nek akkor könnyebb dolga volt, és végül el is tudott lépni.
„Próbáltam a lehető legokosabban versenyezni, és a lehető leghatékonyabban használni a DRS-t – magyarázta. – Az egyes kanyarban igyekeztem korán fékezni, hogy az érzékelési ponton mögötte legyek, és ez kétszer működött, úgyhogy visszavettem a vezetést.
Hihetetlenül boldog vagyok, hogy összejött.”
Leclerc persze akkor sem volt nyugodt, amikor Pierre Gasly kigyulladó autója miatt beküldték a biztonsági autót. Ezt követően azonban remekül jött el, igaz, Verstappen addigra már nagyon küszködött. „[Azt gondoltam, hogy] »ezt most nem akarom«, de utána nagyszerűen sikerült az újraindítás, és ez némi előnyt biztosított nekem, hogy a végéig tudjam menedzselni a futamot” – értékelte a versenynek a végjátékát.
A 2. helyen célba érő Sainz nem kezdte jól a hétvégét, de az időmérőn már közel volt Leclerc-ékhez. A futamon azonban jelentős hátrányt szedett össze, aminek következtében nem lehet maradéktalanul elégedett magával. Ez utóbbit ő is tudja.
„Először is gratulálok Charles-nak és a Ferrarinak! – kezdte. – A Ferrari igazán visszatért. Megszereztük az első két helyet, ahol a csapatnak lennie kell. A legutóbbi két évben is itt kellett volna lennie, de a kemény munka kifizetődik, és itt vagyunk. Trükkös hétvégém volt, nem akarok hazudni, ma nem volt meg a tempóm, de sikerült tartanom [a pozíciót], és bebiztosítottam a kettős győzelmet az istállónak.
A következő pár napban van némi házi feladat, de biztos vagyok benne, hogy erősebben fogok visszatérni.”
Persze egyáltalán nem biztos, hogy a Verstappent sújtó megbízhatósági probléma nélkül Sainz megelőzte volna. Pláne azok után, hogy az újraindításnál ez nem sikerült neki, hiszen ha a futam korábbi szakaszából indulunk ki, a címvédő vélhetően elhúzott volna tőle.
„Az újraindításnál nagy esélyem volt, mert számomra tisztán alakult Charles és Max mögött – idézte fel azokat a pillanatokat. – Jól védekezett, de hirtelen villogó piros fényt láttam az autójának a hátulján, és azt mondtam [magamnak], hogy itt a lehetőség, és megpróbáltam. Balszerencsés volt, szerintem elég jól vezetett ahhoz, hogy megszerezze a második helyet, de fel kellett adnia a versenyt. Ez a helyzet, ami jó a Ferrarinak.”
Ami a Mercedest és Hamiltont illeti, a futam előtt valószínűleg aláírták volna a 3. helyet, illetve George Russell 4. pozícióját. A hétszeres világbajnok amellett, hogy méltatta a Ferrari teljesítményét, kiemelte, hogy mindent elkövettek, amit el lehetett.
Gratulálok a Ferrarinak, örülök, hogy megint jól megy nekik
– fogalmazott. – Hatalmas, történelmi csapatról van szó, és Carlost, valamint Charles-t is jó látni, szóval jár nekik a gratuláció. Nehéz versenyünk volt, a szabadedzésektől kezdve szenvedtünk, és ez a legjobb eredmény, amit elérhettünk. Persze a két másik pilótának balszerencséje volt, de mi minden tőlünk telhetőt megtettünk, és hálás vagyok ezekért a pontokért.”
Ahogyan Hamilton is utalt rá, a futam végén bekövetkezett dráma nélkül aligha előzték volna meg a Red Bullokat, vagyis a Mercedes jelenleg a harmadik erőnek számít. A brit versenyző hangsúlyozta, hogy ez nem fog azonnal megváltozni, de mindent meg fognak tenni ennek érdekében.
Tudom, hogy a srácok rendkívül keményen dolgoznak a gyárban
– folytatta. – A javulás nem lesz gyors folyamat, de hosszú ideje mi vagyunk a legegységesebb csapat, és mindannyian tudjuk, hogy folytatni kell a munkát. Hosszú út áll előttünk.”