Ahogyan mi is beszámoltunk róla, jövőre debütál a Las Vegas-i Nagydíj, amivel immáron három amerikai helyszín lesz a versenynaptárban. Az igazán különleges nem ez, hanem a futam időpontja, hiszen a versenyt helyi idő szerint este 10 órakor rendezik, ami egyébként a 8 órakor rajtoló Szaúd-arábiai, illetve Szingapúri Nagydíjnál is későbbi kezdést jelent.
Mindez azt jelenti, hogy szokatlan módon a helyi, illetve az európai időzóna szerinti dátum el fog térni egymástól, hiszen Magyarországon például már másnap reggel 7 órát fogunk írni, amikor elindul a felvezető kör. Ugyanakkor a rajongóknak nem kell aggódniuk, hogy a hétfő reggeli munka miatt lemaradnak a futamról, hiszen ottani idő szerint szombaton tartják a viadalt, amire utoljára az 1985-ös Dél-afrikai Nagydíjon volt példa. Ennek következtében az európai rajongóknak pontosan ugyanakkor kell kelniük, mint például a most következő Ausztrál Nagydíj előtt.
A Forma-1 nem lehet statikus
Bár az európai nézők számára nem mondható ideálisnak az időpont, az valóban még kevésbé lenne kényelmes, ha helyi idő szerint 3 órakor rajtolna el a viadal, főleg a közép-, illetve kelet-európai rajongóknak, hiszen ez esetben éjfélkor indulna útjára a mezőny. Így viszont ezeknek a rajongóknak sem kell éjszakázniuk.
„Ami az európai időpontot illeti, a futam [helyi idő szerint] szombaton tíz órakor kezdődik, ez pedig tökéletes, hiszen ekkor a közönség azon része is be tud kapcsolódni.
Egyébként akár korábban vagy később is rendezhetnénk, mert azon az estén mindenki Las Vegasra figyelne, ez nem kétséges.”
Domenicali tökéletesnek titulálta a döntést, és Greg Maffei, az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media is csatlakozott hozzá. Az amerikai üzletember azzal érvelt, hogy a helyi tinédzsereknek rendszeresen korán kell kelniük az európai futamok miatt, „most viszont fent maradhatnak szombaton késő estig, és ezt élvezik”. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a keleti parton élők ténylegesen pórul jártak, hiszen náluk éjjel 1 órakor lesz a rajt, de persze mindenkinek soha nem lehet kedvezni.
A Forma-1 egyébként hároméves szerződést kötött Las Vegasszal, ám Domenicali bízik benne, hogy a verseny „hosszabb időre” része lehet a versenynaptárnak. A Forma-1 történetében egyébként nem egyedülálló, hogy egy évben három futamot is tartsanak ugyanabban az országban: 1982-ben szintén az Egyesült Államokba látogatott el ennyiszer a mezőny, 2020-ban pedig Monza után Mugello és Imola is otthont adott egy versenynek.