Vágólapra másolva!
A Mercedes két pilótája, valamint a Toto Wolff csapatfőnök is kiemelte, hogy a körülményekhez képest remek eredményt értek el a Bahreini Nagydíjon. Lewis Hamilton, valamint az osztrák üzletember is úgy véli, hogy a friss lágy gumikon nincs nagy lemaradásuk, más körülmények között viszont annál jelentősebb hátrányban vannak.

Az előzmények ismeretében valószínűleg előzetesen minden Mercedes-rajongó aláírta volna, hogy kedvenceik a 3. és a 4. pozícióban fejezik be a Bahreini Nagydíjat. Köszönhetően a két Red Bull kiesésének, végül ez történt, és Lewis Hamilton felállhatott a dobogóra a Ferrari versenyzői mellé.

Forma-1, Charles Leclerc, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Fernando Alonso, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Toto Wolff, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Carlos Sainz, Helmut Marko, Ferrari, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Daniel Ricciardo, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Günther Steiner, szurkoló, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Laurent Mekies, Mattia Binotto, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Zak Brown, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Bahreini Nagydíj, csapatkép, tabló, 2022
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Norris, Ricciardo, McLaren, Russell, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Russell, Albon, Mercedes, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri, Cunoda
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Gasly, Hülkenberg, Alpha Tauri, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alonso, Alpine, Cunoda, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Russell, Mercedes, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Ferrari, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Hülkenberg, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Cunoda, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Leclerc, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Leclerc, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull, Russell, Mercedes, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Cunoda Alpha Tauri, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Cunoda, Alpha Tauri, Albon, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Valtteri Bottas, Alfa Romeo, Mick Schumacher, Haas, Csou Kuan-jü, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, biztonsági autó, újraindítás
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Alexander Albon, Williams, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Nico Hülkenberg, Aston Martin, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Mattia Binotto, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Bahreini Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Sainz
Forma-1, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Bahreini Nagydíj 2022, futam

A brit pilóta ezzel egyébként megdöntötte Michael Schumacher rekordját, és zsinórban a tizenhatodik idényében zárt legalább egyszer az első háromban, az összes ilyen idényt tekintve pedig egyenlített a másik hétszeres világbajnokkal szemben. A 37 éves versenyző nem jósolt magának dobogót a futam előtt, de persze ez a lehetőség is megfordult a fejében.

Nagyon büszke vagyok a csapatra

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –A megbízhatóság nyilvánvalóan kulcsfontosságú volt, és megpróbáltuk a maximumot kihozni abból, amink van, mert küszködünk az autóval. Az adott etap elején nem annyira rossz, a futam elején is tartottam a tempót a Ferrarival, de aztán hirtelen eltűnt. Nagymértékben kopnak a gumijaink, és nincs elég hátsó leszorítóerőnk, ami óriási probléma számunkra, úgyhogy rengeteget kell dolgoznunk rajta. Emellett az egyenesekben sem voltunk gyorsak, szóval nem tudtuk tartani a tempót az előttünk lévő srácokkal. Amikor megszereztem a harmadik helyet, nem hittem el, nagyon boldog vagyok.”

Hamilton a futam elején valóban ott volt közvetlenül Carlos Sainz mögött, utána viszont hatalmas hátrányt szedett össze, amihez a Mercedes döntése is hozzájárult. A Ferrari és a Red Bull pilótáival ellentétben ugyanis ő az első kiállásoknál keményeket kapott, amelyeken rengeteget bukott az előtte lévőkkel szemben. Nem véletlen, hogy Toto Wolff is kiemelte ezt a mozzanatot.

Láthattuk, hogyan változnak az elvárások – kezdte értékelését. – Ha tavaly jövünk be a harmadik és a negyedik helyen, nagyon csalódottak lettünk volna, de idén a Red Bullok kiesésével felülmúltuk a reális szintünket. Úgy gondolom, hogy a harmadik és a negyedik pozíció fantasztikus eredmény. Ami a nyers tempót illeti, mielőtt elkopik a gumi, a lágyakon közel vagyunk. A kopás mértéke viszont túl nagy, és nyilván megpróbáltunk alternatív megoldásokat, de a kemények felrakása olyan volt, mintha belelógattuk volna a kezünket a vécébe.

Minden egyes körben egy másodperccel lassabbak voltunk.”

A meghibásodásuk nélkül a Red Bullok szinte biztosan a Mercedesek előtt végeztek volna, ám Wolff nem tudja, pontosan minek köszönhetik az ölükbe hullott dobogót (azóta kiderült, hogy ugyanaz a hiba léphetett fel a két autóban). Az osztrák üzletember mindenesetre motorhibára gyanakszik. Azonban az ő erőforrásukkal kapcsolatban is vannak kérdőjelek, hiszen rajtuk kívül ügyfeleik is visszaestek tavalyi teljesítményükhöz képest. Wolff viszont úgy véli, hogy elsődlegesen más van a háttérben.

A kemény gumik nagyon nem működtek a Mercedesen Forrás: AFP/Ozan Kose

„Túl nagy a légellenállás, és ez okozza a lemaradásunk felét vagy kétharmadát – szögezte le. – Persze ott van a motor is, de ez a motor bajnokságokat nyert, és továbbra is jó szolgálatot fog tenni nekünk.”

A Mercedes tehát egyértelműen a Ferrari és a Red Bull mögött van, és ahogyan korábban is hangsúlyozták, ez nem fog azonnal változni. „Szerintem momentán az ötödikek és a hatodikok vagyunk, vagyis harmadikok az erősorrendben – fogalmazott Wolff. –

Próbálunk talpra állni, de ez nem fog egyik napról a másikra sikerülni.”

Az 50 éves üzletember ugyanakkor hozzátette, hogy olyannyira kiszámíthatatlan a helyzet, hogy már az első futam is komoly meglepetést tartogatott. „[Charles] Leclerc a saját ligájában játszott, a csomagjuk rendkívül jó – méltatta a Ferrarit. – Ugyanakkor láthatjuk, hogy ez mennyire gyorsan változik. Mindenki azt hitte, hogy a Red Bull lesz a mérce, erre nulla ponttal távoznak.”

Hamiltont George Russell kísérte be a célba, akinek még csapattársáénál is nehezebb dolga volt, hiszen csak a 9. helyről rajtolt. A rajtnál azonban két helyet is javított, majd Kevin Magnussen megelőzésével feljött a 6. pozícióba, és a Red Bullok kiesése nélkül alighanem itt is zárt volna.

Határozottan azt gondoltuk, hogy megszerezhető a hatodik hely, és megelőzhetjük az [időmérőn] előttünk végző autókat – mondta. – Elégedett vagyok a versennyel, jól rajtoltam, és az elején pozíciókat nyertem. Azonban ismerjük a korlátainkat: nehéz hétvégénk volt, de összességében jó eredményt értünk el.

A hétvége előtt mindannyian elfogadtuk volna a harmadik és a negyedik helyet, de azzal is tisztában vagyunk, hogy messze vagyunk a kívánt pozíciónktól.”

A Mercedes gyengélkedését látva az egész F1-es közvélemény kíváncsian várja, hogy mennyi idő alatt birkóznak meg a kihívásokkal. Russell ebben a tekintetben egyetért főnökével, de hozzátette, szerinte el fog jönni az a pont, amikor elkönyvelhetik a sikert.

Russell számított rá, hogy a futamon megelőzi Magnussenéket Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Őszintén szólva nem tudom – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Nem hiszem, hogy varázsütésre hamar megoldjuk a problémát, de azt igen, hogy előbb-utóbb sikerül. Jó néhány futamba bele fog telni, amire nagyobb teljesítményt tudunk kihozni az autónkból, ugyanakkor ez egy pozitív hétvége volt, figyelembe véve, hogy mennyi problémával néztünk szembe, és reálisan fél másodperc a hátrányunk egy körön. A verseny sem volt rossz a nehéz autókkal, de persze ennél többet akarunk.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!