Az előzmények ismeretében valószínűleg előzetesen minden Mercedes-rajongó aláírta volna, hogy kedvenceik a 3. és a 4. pozícióban fejezik be a Bahreini Nagydíjat. Köszönhetően a két Red Bull kiesésének, végül ez történt, és Lewis Hamilton felállhatott a dobogóra a Ferrari versenyzői mellé.
A brit pilóta ezzel egyébként megdöntötte Michael Schumacher rekordját, és zsinórban a tizenhatodik idényében zárt legalább egyszer az első háromban, az összes ilyen idényt tekintve pedig egyenlített a másik hétszeres világbajnokkal szemben. A 37 éves versenyző nem jósolt magának dobogót a futam előtt, de persze ez a lehetőség is megfordult a fejében.
Nagyon büszke vagyok a csapatra
Hamilton a futam elején valóban ott volt közvetlenül Carlos Sainz mögött, utána viszont hatalmas hátrányt szedett össze, amihez a Mercedes döntése is hozzájárult. A Ferrari és a Red Bull pilótáival ellentétben ugyanis ő az első kiállásoknál keményeket kapott, amelyeken rengeteget bukott az előtte lévőkkel szemben. Nem véletlen, hogy Toto Wolff is kiemelte ezt a mozzanatot.
„Láthattuk, hogyan változnak az elvárások – kezdte értékelését. – Ha tavaly jövünk be a harmadik és a negyedik helyen, nagyon csalódottak lettünk volna, de idén a Red Bullok kiesésével felülmúltuk a reális szintünket. Úgy gondolom, hogy a harmadik és a negyedik pozíció fantasztikus eredmény. Ami a nyers tempót illeti, mielőtt elkopik a gumi, a lágyakon közel vagyunk. A kopás mértéke viszont túl nagy, és nyilván megpróbáltunk alternatív megoldásokat, de a kemények felrakása olyan volt, mintha belelógattuk volna a kezünket a vécébe.
Minden egyes körben egy másodperccel lassabbak voltunk.”
A meghibásodásuk nélkül a Red Bullok szinte biztosan a Mercedesek előtt végeztek volna, ám Wolff nem tudja, pontosan minek köszönhetik az ölükbe hullott dobogót (azóta kiderült, hogy ugyanaz a hiba léphetett fel a két autóban). Az osztrák üzletember mindenesetre motorhibára gyanakszik. Azonban az ő erőforrásukkal kapcsolatban is vannak kérdőjelek, hiszen rajtuk kívül ügyfeleik is visszaestek tavalyi teljesítményükhöz képest. Wolff viszont úgy véli, hogy elsődlegesen más van a háttérben.
„Túl nagy a légellenállás, és ez okozza a lemaradásunk felét vagy kétharmadát – szögezte le. – Persze ott van a motor is, de ez a motor bajnokságokat nyert, és továbbra is jó szolgálatot fog tenni nekünk.”
A Mercedes tehát egyértelműen a Ferrari és a Red Bull mögött van, és ahogyan korábban is hangsúlyozták, ez nem fog azonnal változni. „Szerintem momentán az ötödikek és a hatodikok vagyunk, vagyis harmadikok az erősorrendben – fogalmazott Wolff. –
Próbálunk talpra állni, de ez nem fog egyik napról a másikra sikerülni.”
Az 50 éves üzletember ugyanakkor hozzátette, hogy olyannyira kiszámíthatatlan a helyzet, hogy már az első futam is komoly meglepetést tartogatott. „[Charles] Leclerc a saját ligájában játszott, a csomagjuk rendkívül jó – méltatta a Ferrarit. – Ugyanakkor láthatjuk, hogy ez mennyire gyorsan változik. Mindenki azt hitte, hogy a Red Bull lesz a mérce, erre nulla ponttal távoznak.”
Hamiltont George Russell kísérte be a célba, akinek még csapattársáénál is nehezebb dolga volt, hiszen csak a 9. helyről rajtolt. A rajtnál azonban két helyet is javított, majd Kevin Magnussen megelőzésével feljött a 6. pozícióba, és a Red Bullok kiesése nélkül alighanem itt is zárt volna.
„Határozottan azt gondoltuk, hogy megszerezhető a hatodik hely, és megelőzhetjük az [időmérőn] előttünk végző autókat – mondta. – Elégedett vagyok a versennyel, jól rajtoltam, és az elején pozíciókat nyertem. Azonban ismerjük a korlátainkat: nehéz hétvégénk volt, de összességében jó eredményt értünk el.
A hétvége előtt mindannyian elfogadtuk volna a harmadik és a negyedik helyet, de azzal is tisztában vagyunk, hogy messze vagyunk a kívánt pozíciónktól.”
A Mercedes gyengélkedését látva az egész F1-es közvélemény kíváncsian várja, hogy mennyi idő alatt birkóznak meg a kihívásokkal. Russell ebben a tekintetben egyetért főnökével, de hozzátette, szerinte el fog jönni az a pont, amikor elkönyvelhetik a sikert.
„Őszintén szólva nem tudom – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Nem hiszem, hogy varázsütésre hamar megoldjuk a problémát, de azt igen, hogy előbb-utóbb sikerül. Jó néhány futamba bele fog telni, amire nagyobb teljesítményt tudunk kihozni az autónkból, ugyanakkor ez egy pozitív hétvége volt, figyelembe véve, hogy mennyi problémával néztünk szembe, és reálisan fél másodperc a hátrányunk egy körön. A verseny sem volt rossz a nehéz autókkal, de persze ennél többet akarunk.”