Három évnyi harcot követően a sereghajtók közül kiemelkedni látszik a Haas csapat, akiknek sikerült egy versenyképes autót építeniük a 2022-es szezonra. Nem hiába készültek az elmúlt 2 idényben már az ideire, és csak a túlélésre játszottak a utóbbi két évben, minden költséget a minimumon tartva, és kizárólag a 2022-es autó fejlesztésére koncentrálva.
Magnussen közvetlenül a Ferrari és a Mercedes mögött hozta be az ötödik helyre a VF-22-őt, megelőzve ezzel a teljes középmezőnyt. A dán versenyző egy tökéletes hétvégét rakott össze 12 hónapnyi kihagyás után a Forma-1-ben. Az időmérőn hetedik helyre kvalifikálta magát, a vasárnapi futamon pedig tartotta a pozícióját, így (a Red Bull mindkét autójának a kiesésével) ott tudott lenni közvetlenül az élcsapatok mögött.
A versenyt követően Günthet Steiner úgy fogalmazott, hogy Magnussen Viking-stílusban tért vissza, és olyan szenvedéllyel tette azt, hogy a Haas csapatot a mezőny elejére vitte, annyi pontot begyűjtve, amennyit az elmúlt 49 versenyen összesen sem sikerült a csapatnak.
A Haas magabiztos, nem gondolják, hogy csak egyszeri véletlen siker volt a bahreini. Mick Schumacher ugyan nem tudott pontot szerezni, miután a rajtot követően megforgatta őt a pályán Esteban Ocon.
Az amerikaiak autója megmutatta a szezonnyitón, hogy megvan a kellő tempójuk, a Ferrari motoregység igen erősnek bizonyul a versenygépükben, amivel a Szaúd-Arábiában, a gyors utcai pályán ismét bizonyíthatnak.
Elég magabiztos vagyok, mert még mindig sokat kell tanulnunk az autóról
- nyilatkozta Steiner a RacingNews365.com-nak.
"Nem próbáltunk ki előre különböző beállításokat, mivel nem futottunk hosszú etapokat a teszteken sem. Ezen a területen is sok behoznivalónk van."
Az autó delfinezését sikerült a barcelonai és a bahreini teszten is gyorsan orvosolni, azt reméljük, hogy Jeddah-ban az első szabadedzésre sikerül ismét stabil autóval indulnunk. Ha nem sikerül kiküszöbölni, akkor nagy bajban leszünk
Az F1-ben eltöltött ideje alatt a Haas volt már a középmezőny elején, és a sereghajtók legvégén is. A legjobb szezonjuk eddig 2018-ban volt, amikor dobogós helyekért harcolhattak, és jó eredményeket értek el Bahreinben, Ausztriában, Spanyolországban és Németországban is.
A csapat főszponzora miatt sokan támadták őket, a csapatfőnök azonban többször is kiemelte, hogy nincsenek kiszolgáltatva az Uralkalinak, nagy érdeklődés veszi körül az istállót a szponrozok tekintetében. Most, hogy az orosz Uralkali elhagyta a csapatot, a Haas nyitott az új tárgyalásokra.
10 pontot pedig már a zsebükben tudhatnak egyetlen versenyhétvége elteltével, ami már eleve egy nagyon sikeres szezonkezdés a csapat számára, és a Haasnak a további tervei között szerepel, hogy csökkentsék a különbséget a topcsapatokkal szemben a 2022-es idény során.
Úgy gondolom, hogy jelenleg még egy picit távol vagyunk ettől a céltól. Ahogy korábban is mindig kiemeltem, szerintem még a költségvetési limit csökkentésével és az új szabályok bevezetésével is megvan a topcsapatok számára egy bizonyos fokú előny. Ilyen például a rendelkezésükre álló adatmennyiség, a múltbéli tapasztalataik, szóval úgy hiszem még el kell telnie pár évnek ahhoz, hogy igazán látványos legyen a top három csapat és a középmezőny közötti különbség eltűnése. Ugyanakkor már látjuk, hogy elkezdett csökkenni a távolság, de szükségünk van még arra az említett néhány évre.
"Megmondtuk, hogy visszatérünk!"
Habár a Haas előtt még hosszú az út amíg elérnek arra a helyre amit célként tűztek ki, a csapat már most büszke lehet arra amit eddig elértek. A csapatfőnök elismerte, hogy nem érte váratlanul a jó szereplésük, miután teljesen lemondtak a 2021-es szezonról, és inkább a 2022-es idényre fókuszáltak az új szabályozásokkal. Viszont erre a teljesítményre nem sokan számítottak tőlük.
Nagyon reménykedtem benne, és számítottam is rá. Megdolgoztunk érte
-folytatta Steiner.
Mindig azt mondogattam, hogy 2022-ben visszatérünk, és hát lássuk be: megtettük. Ez nem az én érdemem, ez a csapaté. Mindenki hitt a küldetésünkben, hogy elengedjük a tavalyi szezont, és nagyon korán elkezdünk készülni az ideire. A csapattagok többsége velünk maradt ezen az utazáson, aminek a sikere kizárólag az ő érdemük. Volt egy álmunk amit valóra váltottunk, a csapat minden egyes tagja büszke lehet erre.
A Bahreini Nagydíj örömünnepe mellett azonban ott a félelem a Haas-ban, hogy ezt a remek teljesítményt nem fogják tudni megismételni a hátralévő 22 futamon.
Ez történt 2019-ben, amikor Magnussen a hatodik helyre hozta be a svájciak versenygépét a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A szezon további részében nem sikerült megismételnie a csapatnak ezt az eredményt. Most úgy tűnik, hogy ígéretesebbek a körülmények: "Magabiztos vagyok azt illetően, hogy versenyképesek lehetünk. Nemcsak Bahreinben.
Az Alfa Romeo is nagyon erősnek tűnik, tehát semmiképp sem fogjuk elbízni magunkat, és folytatjuk a kemény munkát. Folyamatosan dolgoznunk kell az autón, készülni az év közbeni fejlesztésekre, de ezt tesszük minden egyes nap, úgyhogy azt hiszem a megfelelő úton haladunk ahhoz, hogy további pontokat tudjunk gyűjteni a szezon során.
- zárta mondandóját Günther Steiner.