A Mercedes még mindig keresi a kiutat a delfinezés labirintusából. Az autó pattogása miatt egyelőre esélyük sincs felvenni a harcot a Ferrarival és a Red Bull-lal, és könnyen kipereghet a markukból a maradék esély a 2022-es bajnoki címre, ha nem hárítják el minél előbb a problémát.
Ennek érdekében azt is bevállalták, hogy nem csak az edzéseken, hanem az időmérőn és a futamon is felszereltek egy érzékelőt Lewis Hamilton autójára. Az eszköz többletsúlya miatt alapesetben nem folyamodnának ilyesmihez, de ezúttal kénytelenek voltak.
„Egy szokványos évben fel sem merülne, hogy szenzorokat helyettünk az autóra. Most viszont megtesszük, hogy biztosan megértsük a részleteket. Ez nem egy szokványos év, és az autó is túlsúlyos" – magyarázta James Vowles, a Mercedes főstratégája a csapat szokásos futam utáni elemző videós interjújában.
Túl sok a megválaszolatlan kérdésünk.
„Lewis fantasztikus munkát végzett az extra szenzorokkal a fedélzeten."
Hamilton így kicsit lépéshátrányban volt csapattársához, George Russellhez képest, de nem jelentős mértékben, csupán néhány grammal. A fiatalabb brit ért célba előbb, ám ebben közrejátszott, hogy szerencséje volt a kerékcseréje időzítésével és a biztonsági autóval, e nélkül valószínűleg Hamilton állhatott volna dobogóra.
Vowles kiemelte, hogy hasznos információkat gyűjtöttek, de csodát hiába várnánk a jövő heti imolai futamra.
Ettől nem fogunk hirtelen rábukkanni valamire, ami mindent megváltoztat és megoldást hoz a következő versenyre.
– jelentette ki. – Ugyanakkor kapaszkodót nyújt ahhoz, hogy megértsük, mit kell tennünk a továbblépésért."