Mercedes' British driver Lewis Hamilton waves during the drivers parade ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 10, 2022. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
A hétszeres bajnok az aerodinamikai szakemberektől kezdve a vezetőkön át a szponzorokig mindenkivel beszél, aki segíthet jobb formába tenni az autójukat. A célja az, hogy megmaradjon a motiváció.
A Red Bull botlásainak köszönhetően egyelőre a Mercedes követi a Ferrarit a konstruktőri tabellán, illetve George Russell áll legközelebb Charles Leclerchez az egyéni értékelésben, de mindenki számára világos, hogy a 2014-től 2021-ig az élvonalba tartozó istálló jelenleg csak legfeljebb a harmadik legerősebb autót állítja csatasorba.
A pattogástól nem tudnak megszabadulni, és ha nem találnak rá megoldást hamarosan, iszonyatosan nehéz helyzetbe kerülnek a világbajnoki küzdelemben. Lewis Hamilton az autóról adott visszajelzéseken túl úgy is próbál segíteni a fejlődésben, hogy motiválja a stábot.
„Sok munka vár ránk, természetesen sokat fogunk beszélni egymással. Rengeteg hívást intézek a Zoomon a szponzorokkal és a vezetőkkel, igyekszem összekapcsolni őket" – mondta a futam utáni online sajtótájékoztatón.
Muszáj fejlesztenünk néhány területen, és mindenkinek a támogatására szükség van, mindent meg kell próbálnunk.
„Biztosítani akarom, hogy megmaradjon a törekvés, és hogy mindenből a legtöbbet hozzuk ki."
„A szélcsatornában dolgozók és az aerodinamikával foglalkozók közül mindenkit nyaggatok, és minden részletre próbálok kitérni. Tudjuk, hogy mely területeken kell javítani a teljesítményünkön" – nyilatkozta.
És erre most van szükség, nem két vagy három futam múlva.
„Tudjuk, hogy a csapatnak meg kell őriznie a lelkesedést."
A javulást illetően egyszerre fogalmazott meg pozitív és negatív gondolatokat. „Most nagyon jelentős a különbség, de még sok van hátra – jelentette ki – Igyekszem inkább optimista maradni."
Azonban az élcsapatok gyakran hasonló tempóban és ütemben fejlesztenek.
„Vajon ezúttal is így lesz? Ki tudja. Nagyon remélem, hogy rövidesen beszállunk a küzdelembe az élen. Viszont minden apró javulásunkkal együtt a Ferrari és a Red Bull is valószínűleg hasonló lépést tesz előre, szóval nincs könnyű feladatunk."
A Mercedes az eddigi három időmérőn 0,7-1%-kal volt lassabb a pole pozíciós időnél, és több alkalommal lassabbnak tűntek a Ferrarin és a Red Bullon túl más istállóknál is.