Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R) followed by Red Bull's Dutch driver Max Verstappen take a corner during the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 10, 2022. (Photo by Paul Crock / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a bikások nem vették figyelembe a körülmények változását az autó beállításakor, ezért rossz volt a kocsi egyensúlya, és hamar elfogytak az abroncsok. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója leszögezte, hogy a Max Verstappen kiesését okozó technikai hibának nincs köze a bahreini esethez.
Nem alakult jól a Red Bull számára az Ausztrál Nagydíj hétvégéje, hiszen bár Sergio Pérez megszerezte a 2. helyet, Max Verstappen kiesett a versenyből. A holland pilótának ráadásul a második újraindítást leszámítva addig sem volt esélye Charles Leclerc ellen, miután a monacói pilóta lényegében folyamatosan növelte a különbséget vele szemben, amikor erre lehetősége adódott.
A futam után mind a címvédő, mind Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy a gumikopás mértéke jóval nagyobb volt, mint amire számítottak. Utóbbi később ennek hátteréről is beszámolt: mint kiderült, a mérnökök a pénteki második szabadedzésen tapasztalt gondokra próbáltak reagálni, ám vasárnapra jelentősen megváltoztak a körülmények, így mondhatni, átestek a ló túloldalára.
Szerintem a pénteken látottak alapján azt gondoltuk, hogy a futamon a hátsó gumik kopásán lesz a hangsúly, mivel elég jelentős szemcsésedést figyeltünk meg a hátsó abroncsokon
– nyilatkozta a brit szakember a nemzetközi média néhány képviselőjének. – Azt hiszem, talán az aszfalt felgumizódása és különösen a hőmérséklet [növekedése] miatt ez később majdnem megfordult. És miután megpróbáltuk ellensúlyozni a várt problémákat, egy olyan autónál kötöttünk ki, amelynél eléggé az első gumik kopása volt meghatározó. Úgy vélem, ez volt az oka annak, hogy nem volt megfelelő az egyensúlya a kocsinak, ezért volt szemcsésedés, főleg a közepes abroncsokon. A keményeken tulajdonképpen annyira nem volt rossz.”
Ennek következtében Verstappen a legjobb esetben is csak a 2. helyet tudta volna megszerezni, vagyis hátránya mindenképpen nőtt volna a pontversenyben. Horner ugyanakkor nem biztos benne, hogy megfelelő beállítások esetén a végeredmény is változhatott volna.
„Nyilvánvalóan nem láthattuk Max valós tempóját – jelentette ki. – Szerintem versenyképesebbek lehettünk volna, de abban nem vagyok biztos, hogy meglett volna [a sebességünk a győzelemhez].
A Ferrari egész hétvégén nagyon erős volt.”
Persze ez utóbbi valójában mindegy is, hiszen Verstappen a 38. körben feladni kényszerült a küzdelmet, így a Bahreini Nagydíj után már másodszor maradt pont nélkül az idényben. Ahogyan akkor, úgy most is az üzemanyagrendszer hibásodott meg, ám Helmut Marko leszögezte, hogy a két esetnek nincs köze egymáshoz.
„Sikerült kiderítenünk a Max autójában keletkezett üzemanyag-szivárgás okát – árulta el a Red Bull tanácsadója aSpeedweeknek, de azt nem tudta, hogy hosszú távon van-e okuk aggódni. –Nagyon összetett az ügy, és teljesen más problémáról van szó, mint a bahreini.”