Felemásan alakult az Ausztrál Nagydíj időmérője a Ferrari számára, hiszen Charles Leclerc megszerezte a pole pozíciót, ám a futamra szárnysegéd nélkül maradt, ugyanis Carlos Sainz csak a 9. helyre kvalifikált. Ennek következtében a monacói pilótának várhatóan egyedül kell megküzdenie a Red Bullokkal.
A 24 éves versenyző már a leintés utáni interjúk során is elmondta, hogy korábban nem ez a pálya volt a kedvence. Olyannyira, hogy még ezen a hétvégén is borzasztóan nehéz dolga volt, bár könnyen lehet, hogy ez kívülről senkinek nem tűnt fel.
Nagyon jól éreztem magam, és rendkívül boldog vagyok, mert ezen a pályán korábban mindig szenvedtem, ahogyan a mostani hétvégén is
Sokaknak a gumik felmelegítése okoz gondot a melbourne-i Albert Parkban, ám Leclerc nem emiatt szenvedett korábban. Sokkal inkább azért, mert a pálya első részén található kanyarok közül nem mindegyik kedvez a vezetési stílusának.
Számomra inkább a kanyarok jellege [okozott problémát], mint például az egyes és a hatos
– jelentette ki. – Nagyon éles és gyors kanyarokról van szó, és itt szenvedtem a vezetési stílusom miatt, hogy precíz legyek. Dolgoztam rajta, és az [utolsó] gyorskörömön sikerült úgy bevennem az egyes és a hatos kanyart, ahogyan akartam.”
A Q2 végén több pilótától is lehetett hallani, hogy a fényviszonyokra panaszkodik, és Leclerc odáig jutott, hogy az akkor használtnál sötétebb sisakrostélyt kért, mert elvakította őt a Nap. Most elárulta, hogy emiatt nem kis rizikót kellett vállalnia.
„A Q2-ben futott első körömben rengeteget kockáztattam, mert fogalmam sem volt, hogy hol vannak a pálya határai – mondta már az időmérő első három helyezettjének részvételével tartott sajtótájékoztatón. – Az ember ilyenkor próbálja belőni [a pozícióját], és a hétvégén szerzett tapasztalatok alapján tudja, hol kell befordulni, de egyáltalán nem tudtam, hogy hol van a pálya széle. Amikor sötétebb rostélyra váltottam, volt néhány felhő, ami tökéletes volt. Utána, a Q3-as utolsó körömnél az első kanyar előtti féktáv még mindig nagyon rossz volt, de nem hiszem, hogy bármit is tehetünk, mert még a legsötétebb sisakrostély sem elég, viszont a pálya többi részén túlságosan sötét lenne. Szóval meg kell találni a kompromisszumot, de ez mindenkire igaz.
Az utolsó Q3-as körömben a harmadik szektorban szintén vesztettem egy kicsit, mert nehezen láttam, hogy hol vagyok.”
Ami a versenytempót illeti, Leclerc szerint „nem nézett ki rosszul”, és szoros csatára számít a Red Bullokkal. Azonban számára rossz hír, hogy csapattársa, Sainz ezúttal nem lesz ott körülötte, mert csak a 9. helyet tudta megszerezni. A spanyol versenyzőnek nem volt szerencséje, hiszen előbb a Fernando Alonso balesete miatti megszakítás babrált ki vele, majd egy hiba miatt nem tudott időben a pályára menni.
„Sokkal jobb, az egy normális kör volt – utalt a brit csatornának adott interjújában arra a körére, amelyet a piros zászló miatt nem tudott érvényesen befejezni. – A végén problémánk volt az autó elindításával, és három perccel később mentünk ki, mint ahogyan terveztük. Nagy volt a sietség, nem tudtam felmelegíteni a gumikat, és hideg abroncsokon kellett teljesítenem a kört, ami borzasztóan sikerült. Hihetetlenül balszerencsés volt, minden, ami elromolhatott, az el is romlott a Q3-ban, pláne úgy, hogy az egész időmérőn harcban voltam a pole pozícióért.”
Ez alapján már sejthető, hogy Sainz nem kifejezetten boldog, de aztán ki is mondta, hogy dühös a történtek miatt. „Mérges vagyok, mert nem kellett volna, hogy az indítással probléma adódjon, egyszerűen katasztrófa volt – kesergett. – A pole-ért harcolhattam volna, de minden balul sült el, úgyhogy egyáltalán nem vagyok boldog.
Ugyanakkor holnap megpróbálunk visszajönni.”
A két pilóta mellett a Ferrari versenyigazgatóját, Laurent Mekiest is megszólaltatták, aki szintén beszámolt arról, hogy mi történt Sainz autójával. A francia szakember e,elmondta, hogy az eredeti tervek szerint, a korábbiaknak megfelelően nem csak a kivezető kört használták volna fel gumimelegítésre.
„Kicsit késésben voltunk, amikor próbáltuk felkészíteni az autót az időmérő utolsó részére – magyarázta. – Persze az autó ki tudott menni, de az volt a terv, hogy egy [extra] melegítő kört teljesítünk, ám a késés miatt erre nem maradt időnk.
Meg kellett kérnünk Carlost, hogy rögtön fusson egy gyorskört,”
A köridőkben egyelőre nem látszik, de feltűnő, hogy a Ferrarik mennyire pattognak ezen a hétvégén, és erre a pilóták is panaszkodtak a szabadedzések, illetve az időmérő során. Mekies ugyanakkor hangsúlyozta, hogy mindez részben a pálya jellegéből adódik.
„Biztos vagyok benne, hogy ez a versenyzőknek nem ideális, de végső soron Charles és Carlos is remekül alkalmazkodik ehhez – reagált a felvetésre. – Melbourne még az új aszfalttal együtt is hepehupásabb, mint más pályák, szóval ezen a hétvégén jobban küszködünk [a pattogással], de a srácok nagyszerű munkát végeztek.”
Természetesen a francia szakember is kitért a Red Bull-lal vívott párharcukra, amely ezúttal is rendkívül szorosnak ígérkezik. Mekies úgy véli, a három éllovas közül egyik versenyzőnek sem lesz jól érzékelhető előnye a többiekkel szemben.
Ezen a hétvégén is rendkívül erősek
– utalt az energiaitalosokra. – Délelőtt az elején erősebbnek tűntek nálunk, tegnap úgy nézett ki, hogy mi vagyunk jobb állapotban. Ha visszatekintünk Bahreinre vagy Dzsiddára, ezredmásodpercek választottak el minket, most pedig szerintem ugyanaz a helyzet, még akkor is, ha a beállítások és a körülmények is teljesen mások. Nagyon komoly csatára számítok, és nem hiszem, hogy egyvalakinek előnye lesz a többiekhez képest. Úgy vélem, három autó fog harcolni, vagy négy, ha Carlos vissza tud zárkózni.”
Mekies természetesen nem tartja ideálisnak, hogy Leclerc-nek várhatóan egyedül kell megküzdenie a két Red Bull-lal, de kiemelte, hogy máskor ők vannak előnyben ezen a téren. Kijelentette, hogy papíron ellenfelüknek kedvez ez a forgatókönyv, de ők is igyekeznek kihasználni minden adódó lehetőséget.