German Formula One safety car driver Bernd Maylander poses for pictures during the free practice sessions of the Formula One Mexican Grand Prix at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 25, 2019. (Photo by Pedro PARDO / AFP)
Vágólapra másolva!
A múlt heti Ausztrál Nagydíjat követően többen is szóvá tették, hogy az Aston Martin által biztosított biztonsági autó túlságosan lassú volt a futam közben. A Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtöki közleményében fejtette ki az álláspontját az ügyben.
A tavalyi évtől kezdve nem csak a Mercedes biztosít biztonsági autót a versenyhétvégékre, hanem egyes nagydíjakon Aston Martint kell vezetnie szükség esetén Bernd Mayländernek – így történt ez a vasárnapi, melbourne-i futamon is. Ahogyan arról hétfőn beszámoltunk,
az 528 lóerős Aston Martin Vantage (Mercedes AMG-GT Black Series-hez viszonyított) túl alacsony sebességét Max Verstappen, Charles Leclerc és George Russell is szóvá tette.
Az FIA nem hagyta szó nélkül a kritikákat, és közleményben fogalmazta meg a véleményét az irányító testület.
„A Nemzetközi Automobil Szövetség szeretné újra kiemelni, hogy az FIA Formula 1
Safety Car elsődleges célja nem kimondottan a sebesség, sokkal inkább a versenyzők, pályabírók és tisztviselők védelme
– olvasható a nyilatkozatban. – A pályára hajtás esetén több dolgot is figyelembe kell venni a kérdéses incidenstől függően, például egy baleset következtében az aszfaltra kerülő törmelék biztonságos eltávolítását, illetve a kellő tempó beállítását, ami akár a pálya egy másik szakaszán történő helyreállítási munkálatoktól is függhet."
A biztonsági autó sebességét jellemzően a versenyirányítás szabja meg, nem pedig a jármű végsebességétől függ.
Mindkét, a világ vezető gyártója által készített, testreszabott, nagy teljesítményű autó alkalmas a változó pályaviszonyok kezelésére, a volánnál pedig egy rendkívül tapasztalt és tehetséges sofőr, és a segítője ül. A Safety Car tempójának az őt követő versenyautók teljesítményére gyakorolt hatása csak másodlagos szempont, mivel ez a hatás minden egyes pilóta számára egyforma, akik – mint mindig – maguk felelősek az autó és a pálya körülményeihez igazított biztonságos vezetésért" – áll a szervezet közleményében.