A Red Bull szemszögéből csak az volt a kérdés az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt, hogy ők vagy a Ferrari autói lesznek a gyorsabbak. Nos, az első két szabadedzés eredménye alapján a maranellóiak bizakodhatnak jobban: a mérvadóbbnak számító második gyakorláson Max Verstappen az olasz alakulat versenyzői között, a 2. helyen, míg Sergio Pérez az 5. pozícióban zárt.
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a holland pilóta a leggyorsabb körében nem javított a harmadik szektorban, vagyis az ideális körét figyelembe véve közelebb van Charles Leclerc idejéhez. Ennek fényében nem is annyira meglepő, hogy a leintés után optimistán értékelt.
Az utolsó körömben megcsúsztam, ami nem segített
Verstappen azt is leszögezte, hogy ez elengedhetetlen volt, hiszen a nap nem indult ideálisan számukra. „Erre szükség volt, mert az eleje egy kicsit trükkösnek bizonyult – folytatta. – Jó irányba tartunk, és erre próbálunk építkezni, holnapra pedig remélhetőleg végre tudunk hajtani néhány apró változtatást.”
A 24 éves pilóta ismét leszögezte, hogy a Ferrarik megint erősnek tűnnek, de bizakodó azt illetően, hogy fel tudják venni velük a versenyt, és szoros csatát vívhatnak. Kérdés, hogy ebben Pérez milyen mértékben tud majd részt venni, hiszen
Elég nagy kihívást jelentett
Verstappennel ellentétben Pérez azt sem jelentette ki egyértelműen, hogy a beállítások változtatásával javult az autója. A mexikói versenyző elmondása alapján jelenleg rengeteg a kérdőjel a kocsi működésével kapcsolatban.
„Bizonyos szempontból igen, más téren viszont nem, szóval sok a dolgunk, hogy megértsük azt az irányt, amerre elindultunk – felelte az erre vonatkozó felvetésre. – Néhány tizedről van szó, ami mindent megváltoztat.
Meg kell értenünk, hogy jelenleg hol vagyunk, mert momentán nem igazán tudjuk, hogy mi történik az autóval.”
Christian Horner inkább Verstappen optimizmusát osztotta, mintsem Pérez meglátásait. A Red Bull csapatfőnöke a címvédőhöz hasonlóan kiemelte, hogy a hosszú etapokon is jól szerepeltek, ami egyértelműen bizakodásra adhat okot.
„Eredményes napon vagyunk túl, és a változtatásoknak köszönhetően az autó egyre inkább bekerült a megfelelő tartományba – kezdte. – A végén a versenyszimuláció is jónak tűnt. Van némi feladatunk este, pár dolgot rendbe kell raknunk,
de jó irányba haladunk, és a kocsi megfelelően reagált a módosításokra.”
A brit szakembernél rákérdeztek, hogy mit ért pontosan a „működési tartomány” alatt. Horner szerint leginkább az abroncsokon van a hangsúly, hiszen a felújításoknak köszönhetően az aszfalt minősége is változott, ami nyilvánvalóan nagy hatással van a gumik működésére.