A Ferrari a jelek szerint jó lóra tett az omeldalszekrények kialakításával, noha az autó bemutatójakor több szakértő kétkedve fogadta a látványos vájatot is tartalmazó megoldást. Közéjük tartozott a korábban több csapatnál technikai igazgatóként dolgozó Gary Anderson, elismerve, hogy nem állt össze a fejében, mi lenne a koncepció lényege, az oldaldoboz közepén nem látta az áramlások összehangoltságát.
Charles Leclerc az első versenyt megnyerte, a másodikon végig harcban állt a győzelemért Max Verstappennel, úgyhogy egyelőre mindenképp sikeresnek minősíthető a választott irány. A The Race oldalán Anderson utánajárt, miért működhet jól a Ferrari megoldása. Elsősorban az oldaldoboz-alávágási szempontból a spektrum másik végét képviselő Aston Martinnal végzett összehasonlításokat.
„A Ferrari közepén nincs olyan mély alávágás, mint az Aston Martinon, és a kólásüveg-része is hátrébb kezdődik [a borítás szűkülő területét hívják így]" – állapította meg Anderson.
Ezáltal a hátsó kerekek által keltett örvényeket erősebben szívja befelé, a hátsó gumik pedig jobban préselődnek az aszfaltra.
Anderson úgy gondolja, az oldaldoboz tetején lévő vájat egyik szerepe csökkenteni azt a nemkívánatos jelenséget, hogy az oldalt futó áramlás a kólásüveg-részre bukik le; ez azért kedvezőtlen, mert ront a légnyomási viszonyokon.
Szerinte az oldaldoboz kialakítása összességében hozzájárul ahhoz, hogy az Aston Martinhoz képest erősebb áramlási spirál fusson végig a padlólemez széle mentén, ami a pattogás szempontjából sem jelentéktelen.
De nem csak ez a terület tűnik hatékony megoldásnak a korábbi technikai igazgató véleménye alapján.
„A padlólemez és az oldalszekrény belépő élét távolabb helyezték az első tengelytől, mint más csapatok, így a kerekek mozgásából fakadó turbulencia kevésbé zavarja meg az ide érkező áramlást – magyarázta.
A rövid oldalsó légterelő idom pedig a lassú kanyaroknál hoz előnyt azáltal, hogy egy hosszabb változathoz képest több levegőt enged beszippantani, amikor nagy kormányszöggel fordul a pilóta.
Összességében úgy ítélte meg, hogy „a Ferrari oldaldobozainál elöl erősebb az áramlások kifelé terelése, hátul pedig erősebben érkeznek vissza."