1991 - A Brit Nagydíj győztese, Nigel Mansell fuvarozza Sennát, miután a brazil pilóta autójából kifogyott az üzemanyag. Ez szigorúan szabályellenes, mégis többen utánozták őket az évek során.
Vágólapra másolva!
Többek között az 1989-ben vezetett Ferrariját és az 1991-es Williamsét kínálják eladásra, de csak az egyikhez jár a motor is. Május közepén Monacóban lesz az árverés.
Az RM Sotheby's május 14-én Monacóban, két héttel az F1-es nagydíj előtt, de a történelmi autók monacói versenyének hétvégéjén árverésre bocsát több Nigel Mansell által vezetett autót. A legendás bajszos brit 1992-ben lett világbajnok, és az aukción többek között az 1989-es Ferrarijára és az 1991-es Williamsére lehet licitálni.
Előbbiért 2,5-5, utóbbiért 1,5-3 millió euró körüli összeget vár az árverést meghirdető cég – a Williams esetében az alacsonyabb összeg oka az Auto Motor und Sport szerint az, hogy
az autót hajtó motor nincs benne a csomagban, mert az erőforrás a szezon után visszakerült a Renault tulajdonába.
Ezzel az autóval Mansell ezüstérmes lett az 1991-es idényben, és pont ezzel a kasztnival taxizta vissza bajnoki riválisát, Ayrton Sennát a bokszba a Brit Nagydíjon, miután a McLarenből kifogyott az üzemanyag. Az árverés másik F1-es tételével, az 1989-es Ferrarival kevesebb sikerélményben volt része, azzal "csak" két győzelmet aratott. Ugyanakkor ez volt az első autó, amelyre félautomata váltót szereltek.
A licitáláson meghirdetik azt az autót is, melyet Mansell vezetett a rövid életű, öregfiúk-bajnokságként felfogható Grand-Prix-Masters sorozatban, ebből 100-150 ezer eurót remél az aukciósház. További tétel lesz egy Birkin 7 Sprint roadster 1991-ből, valamint egy háromkerekű, motorból átépített iC Modulo M89 nevű járgány. Ezeket Mansell használta rövid ideig, utóbbit ajándékba kapta.