Már az első három versenyen is érződött, hogy a Mercedes idén kisebb eséllyel fogja megnyerni sorozatban az újabb (kilencedik) konstruktőri címét, az imolai hétvége azonban eddig katasztrofálisan sikerül a brackley-ieknek. A balszerencsének is köszönhető volt, hogy a pénteki időmérőn nem tudott egyik pilótájuk sem a Q3-ba jutni, és
noha a második szabadedzésen ígéretesnek tűnt a versenytempójuk, ez a sprintfutamon abszolút nem látszódott, a pontszerzésre egy pillanatig nem volt esélyük.
George Russell és Lewis Hamilton sem kapta el jól az első rajtot, még kevésbé a biztonsági autó utáni újraindulást, ezt követően pedig nem is sikerült jelentősen előrelépnie a brit versenyzőknek. Russell a 11., míg Hamilton a 14. pozícióban zárt, és innen kell rajtolniuk a holnapi futamon, így nem csoda, hogy mindketten lehangoltan nyilatkoztak a Sky Sportsnak.
A hétszeres világbajnok Hamilton nem érti, mi lehet a gond az idei autóval, mert szerinte a gyárban legalább annyira szorgalmasan folynak a munkálatok, mint a korábbi sikeréveikben.
„Rengeteget dolgoznak a srácok a háttérben, de
úgy látszik, idén semmi nem akar összejönni. Voltak már nehéz évei a Mercedesnek korábban is, de számomra ez új érzés a csapatnál.
Próbálok én is mindenkit motiválni, de e nélkül is mindenki motivált, ez nem lehet probléma – nyilatkozta elkeseredetten, majd rátért a további tervekre. – Idén nyilvánvalóan nem a vb-címért harcolunk. Inkább meg kell értenünk, mi a gond az autóval, és minél többet fejlődni a szezon hátralévő részében."
Csapattársa, az összetettben továbbra is dobogós helyen álló Russell sem volt elégedettebb, ő azonban konkrét indokot is talált a hétvégi rossz teljesítményre. Pénteken ugyanis végig nedves volt az aszfalt, és
a mai napra sem melegedett át a pálya, a brit szerint pedig leginkább ennek köszönhető a csalódást keltő eredmény.
„Nem sikerült a legjobban a rajtom, és noha utána tudtam néhányat előzni, egy ilyen rövid futamnál rá is nyomta a bélyegét az eredményre.
Nehéz hétvégénk van, az első három futamon elért eredményeink magasra tették a lécet, ami alapján előrébb állunk, mint ami a valóság
– mondta, mielőtt kitért a körülmények elemzésére. – Szerintem a pálya hőmérséklete túl alacsony számunkra, ez lehet a fő oka a gyengélkedésünknek. A Haas és a McLaren is úgy tűnik, jobban tud alkalmazkodni. Holnap kulcsfontosságú lesz a stratégiaválasztás, ma szerintem hosszú esténk lesz, amikor megbeszéljük, hogy miként is döntünk. Sok dolgunk van még, és igyekszünk a legjobbat kihozni magunkból."