IMOLA, ITALY - APRIL 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 for the lead during Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 23, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen és Charles Leclerc egyetértettek abban, hogy az Emilia Romagna Nagydíj sprintfutamának elején a Ferrari meggyőzőbb volt a Red Bullnál, ám utána a gumik szemcsésedése a címvédőnek kedvezett. Sergio Pérez szerint sikerült minimalizálnia az időmérős károkat.
Max Verstappen és Charles Leclerc újabb emlékezetes csatát vívott az Emilia Romagna Nagydíj sprintfutamán. A monacói pilóta lerajtolta a pole pozícióból induló Red Bullt, és sokáig megnyugtató különbséggel vezetett előtte, ám a verseny utolsó harmadában a holland versenyző utolérte, majd megelőzte őt.
Galéria: Képek Imolából, a sprintfutam napjáról
1/34
Haas F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen arrives before the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Ennek köszönhetően a vasárnapi futamot Verstappen kezdi meg az élről, és emellett 8 pontot is begyűjtött. Igaz, riválisával szemben csupán 1 egységgel csökkentette a hátrányát, ami továbbra is tetemes, egészen pontosan 45 pont.
Borzasztóan rajtoltam
– értékelt a leintés utáni interjúk során. – Nem tudom pontosan, hogy mi és miért történt, de nagyon rossz volt, túlságosan kipörögtek a kerekeim. Utána nyugodtnak kellett maradnunk. Kezdetben úgy tűnt, hogy Charles-nak kicsit jobb a tempója, de aztán elhasználta a gumijait. Tudtunk rá közeledni, majd a kettes kanyarnál megpróbáltam [az előzést]. Tudom, hogy holnap talán megint más lesz, de ma működött ez a keverék. Nagyon örülök, hogy végül tiszta sprintfutamom volt.”
Persze mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Ferrari a főversenyen is gyorsabban fogja elhasználni a gumikat, hiszen egyrészt addig van idejük megvizsgálni az okokat, másrészt vasárnap nem csak a lágyakat fogják használni. Az pedig számtalanszor előfordult már, hogy két különböző keveréken eltérőek voltak az erőviszonyok.
„Ha úgy rajtolok, mint ma, akkor biztosan, ezt majd holnap meglátjuk – válaszolta Verstappen arra a kérdésre, hogy a Ferrarik a futamon is megnehezíthetik-e a dolgát. – Természetesen boldog vagyok a mai miatt,
de holnap más keverékek is szerepet fognak játszani, és talán eltérő lesz [a helyzet], de ma nagyszerű napunk volt.”
Sokáig úgy nézett ki, hogy a lehető legjobban alakul Leclerc számára a sprintfutam, ám a végére látványosan elfogytak a gumijai. A Ferrari versenyzője egyetértett abban riválisával, hogy az elején jó tempót autózott.
„Ez még mindig egy első soros rajt – kezdte. – A végén szenvedtünk az abroncsokkal, szóval ezt ki kell elemeznünk. A főversenyt végső soron holnap rendezik, és felkészülten kell várnunk. A tempó azonban egészen a végéig jó volt, aztán a bal első elkezdett szemcsésedni, és a vége felé [sebességet] vesztettem. Dolgozni fogunk, és holnap erősebben térünk vissza.”
Leclerc végül nem tudta megörvendeztetni a számtalan Ferrari-szurkolót, ám a hangulatra így sem lehetett panasz. „Ez egyszerűen hihetetlen – lelkendezett. – Olaszországban minden alkalommal hatalmas támogatásban részesülünk.
Lenyűgöző látni ilyen sok embert a lelátókon.”
Sergio Pérez csak a 7. helyet szerezte meg a kvalifikáción, ám Daniel Ricciardót és Fernando Alonsót már a rajtnál megelőzte, majd Kevin Magnussent és Lando Norrist is maga mögé utasította. A mexikói pilóta optimistán várja a vasárnapi eseményeket.
„Fontos volt, hogy minimalizáljuk az időmérős [károkat] tegnapról, amikor a piros zászlók miatt egyetlen kört sem tudtunk összerakni – jelentette ki. – Sikerült visszajönnünk, és szerintem nagyszerű pozícióban vagyunk a holnapi csata előtt.”
Pérez szereplésének köszönhetően a Red Bullnak esélye nyílt arra, hogy a futamon a diadal mellett a második pozíciót is megkaparintsák, amire a 2016-os Malaziai Nagydíj óta nem volt példa.
„Ideális lenne a kettős győzelem megszerzése, ami a tifosinak nem lenne annyira jó, de megpróbáljuk” – mondta.