German Ferrari driver Michael Schumacher (R) jubilates on the podium after winning the 20th San Marino Formula One Grand prix, 09 April 2000 on the Imola racetrack. Finnish McLaren-Mercedes driver Mika Hakkinen (L) finished 2nd and his teammate Scottish David Coulthard 3rd. (ELECTRONIC IMAGE) (Photo by PIERRE VERDY / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Emilia Romagna Nagydíj ismét megmutatta, hogy idén nagyon nem megy a nyolcszoros konstruktőri címvédőnek: a történtek után George Russell negyedik helye komoly bravúrnak számít, pláne Lewis Hamilton teljesítményét figyelembe véve. A Mercedes-motor jó ismerője, Mika Häkkinen is kifejezte értetlenségét az Ezüstnyilak gyötrelmét látva.
A 2022-es szabályváltozások úgy tűnik, nem kedveznek a brackley-iek számára, elsősorban a delfinezésnek köszönhetően messze elmarad a tempójuk az élcsapatokétól, ez pedig Imolában is érződött a teljes hétvége alatti szenvedésükön. Az egyedüli pozitívum számukra, hogy
a tíz csapatból az egyetlen az övék, amely minden futamot két autóval be tudott fejezni,
így a "lepattanókat" ügyesen össze tudták szedni az első négy versenyen elsősorban George Russell révén.
1998 és 1999 finn világbajnoka tizenegy esztendőn át szerepelt a Forma-1-ben, és ebből összesen hét évig (köztük a vb-címei idején) ült úgy a McLarenben, hogy Mercedes-erőforrás hajtotta az autóját, így bőven van tapasztalata a márkával. Häkkinen megjegyezte, hogy Toto Wolff istállójának komoly és összetett problémákat kellene megoldania, hogy mihamarabb az élcsapatok közé lehessen sorolni őket.
Elképesztőnek tűnik ezt kimondani, de a világbajnokság már most elérhetetlennek látszik
– olvasható Häkkinen nyilatkozata a RacingNews365.com-on. – Tíz éve [a 2012-es Japán Nagydíj óta Imolában] először fordult elő, hogy egyik Mercedes sem jutott a Q3-ba az időmérőn, már ezt is nehéz elhinni. Az autótervezés egyértelműen több területen sem működik jól."
Az Unibet szakértőjeként dolgozó ötvenhárom éves finn megemlítette:
az, hogy a táv kétharmadánál Lewis Hamiltont lekörözte Max Verstappen, jól mutatja, milyen nehéz időszakot él át a csapat,
az idő pedig a konstruktőri tabellán továbbra is dobogós helyen álló Mercedes ellen dolgozik.
„Látják, hogy mik a kulcsgondok, de egyre fogy az idő, hogy megoldást találjanak rájuk. Ez az F1 egyik problémája: a világbajnokság nem vár rád, a versenyek egyre csak jönnek, és nagyon kevés idő van a nagyobb hibák kijavítására."