BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Pierre Gasly of France and Scuderia AlphaTauri talks with Yuki Tsunoda of Japan and Scuderia AlphaTauri prior to the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem fejlődött annyit a Gasly-Cunoda páros csapata tavalyhoz képest, mint a legfőbb riválisaik, Imolára azonban új csomaggal érkezik az AT03. A csapatfőnök Cunoda hozzáállását elemezte, a technikai igazgató és Gasly pedig kifejtette várakozásait a hétvégi nagydíjjal kapcsolatban.
Hasonlóan kezdte az AlphaTauri a szezont, mint tavaly: az első futamon Cunoda Juki, a következő kettőn pedig Pierre Gasly végzett pontszerző helyen. A Haas és az Alfa Romeo megerősödése miatt azonban ezzel jelenleg mindössze a nyolcadikak a konstruktőrök bajnokságában. Franz Tost csapatfőnök szerint
2021-ben Cunoda nem vette elég komolyan az edzéseket, és ennek is köszönhető, hogy a hétvégék jelentős részében hibázott és összetörte az autóját.
Az osztrák szakember most megdicsérte a japán erőnléti felkészültségét, és biztos abban, hogy idén nem fog ilyen hibába esni, így jelentősen előre fog lépni a szezon során, miután egy nyolcadik és egy tizenötödik hely mellett egy műszaki hibával nyitotta 2022-t.
„Juki [tavaly] alábecsülte az edzések jelentőségét, de
idén jóval komolyabban veszi a dolgokat, napi kétszer edz és sok órát vesz a mérnököktől a technikai oldal megtanulása érdekében
– olvasható az F1 hivatalos oldalán Tost nyilatkozata. – A tervek szerint halad a fejlődése, remek szezont várok tőle, pláne, ha a második félévre gyors és megbízható autót tudunk alátenni."
Nem csak a csapatfőnök ejtett pár szót a japánról, hanem Jody Egginton technikai igazgató is megszólalt vele kapcsolatban még a legutóbbi (számára tizenötödik helyet hozó) nagydíjat követően.
„Juki [az Ausztrál Nagydíj során] pénteken és szombaton is meglehetősen elégedett volt az autójával, így rá kell jönnünk, mi okozta a vasárnapi gyengélkedését. Rengeteg dolog már még ránk a következő futamig, ugyanakkor várjuk már a kihívást."
A hétvégi, hazai közönség előtt rendezett imolai versenyre
az AlphaTauri az év során először jelentős fejlesztéseket tervez, ami a padlólemezben és a fékrendszerben is érezhető lesz.
Egginton reméli, hogy ezek a változtatások – az alapján, hogy az aerodinamikai beállítások milyen fontos szerepet vállalnak az idei járművekben – meghozzák a gyümölcsüket.
„A téli tesztek és az első verseny tapasztalatai alapján próbáltuk megtenni a fejlesztéshez szükséges lépéseket. Ha nem sikerültek jól, könnyen elcsúszhatunk a banánhéjon. De az utóbbi hónapokban rengeteget tanultunk, és szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy a helyes úton haladunk."
Pierre Gaslyt csapattársához hasonlóan szintén egy műszaki probléma kényszerítette feladásra az egyik futamon – Bahreinben –, viszont az utána következő két hétvégén sem volt reális esélye a legjobbak között végezni. A hétvégére várható fejlesztések azonban izgatottá teszik a franciát, aki reméli, hogy azt a teljesítményt váltják ki az autóból, amire szükségük van a kezdeti nehézségek után.
„Nem vagyunk holtlassúak, nem sok hiányzik az előrelépéshez, de határozottan fejlődnünk kell – mondta az eddigi egyetlen futamgyőzelmét éppen Olaszországban szerző Gasly a The Race-nek. –
Izgatott vagyok, hogy az Imolában aktuális új elemek milyen hatással lesznek a tempónkra. Az új szabályrendszer miatt az egész szezon a fejlesztésekről szól, nagy kihívás a csapat számára, hogy a legjobban fejlődő istállók között legyünk."