Alpine's French driver Esteban Ocon (R) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton compete in the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit in Monaco, on May 29, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltont előbb Esteban Ocon, majd Fernando Alonso tartotta fel, ám a hétszeres világbajnok szerint Monacóban ez benne van a pakliban. George Russellnek a Lando Norrisszal vívott csata közben volt egy necces pillanata, és talált pozitívumot a hétvégében.
Felemás hétvégén van túl a Mercedes, hiszen George Russell közvetlenül az élcsapatok pilótái mögött, az ötödik helyen zárta a Monacói Nagydíjat, Lewis Hamilton viszont csak a nyolcadik pozícióban végzett. Utóbbinak nem volt könnyű dolga, miután többször is beragadt egy nála lassabb autó mögé.
Galéria: Képválogatás az esős Monacói Nagydíjról
1/34
Spectators wait in the rain for the start of the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit in Monaco, on May 29, 2022. (Photo by SEBASTIEN BOZON / AFP)
Előbb Esteban Ocon tartotta fel, miután a hétszeres világbajnok kiállt intermediate abroncsokért, a francia versenyző viszont maradt az extrém esőgumikon. Hamilton többször is megpróbálkozott az előzéssel, ám ennek az lett a vége, hogy összeértek, amiért végül ellenfelét marasztalták el és büntették meg 5 másodpercre.
Ki tudja, nem láttam, hogy mire lett volna esély, de egyértelműen nem segített, hogy beragadtam Ocon mögé
– válaszolta Hamilton a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy ha nem ragad be, milyen eredményre lehetett volna számítani tőle.
A 37 éves versenyző kálváriája itt nem ért véget, hiszen a Mick Schumacher balesete miatt elrendelt megszakítást követően a másik Alpine mögé ragadt be. Fernando Alonso körökön keresztül másodpercekkel lassabban ment, mint az előtte autózók, minden bizonnyal tudatosan, hiszen utána megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. (Ezt később Lando Norris elvette tőle.) Hamilton azonban nem idegeskedik túlságosan a történtek miatt.
„Őszintén szólva nem vagyok annyira bosszús, Monacóban erre lehet számítani – jelentette ki. – Tudtam, hogy ha valamelyik [lassabb autó] mögé kvalifikálok, akkor ilyesmi fog történni.
Reménykedtem benne, hogy az eső lehetőséget teremt számunkra, de a mostani hétvégén ez nem jött össze. Tanulunk belőle, és továbblépünk.”
Russell egy pozíciót javított rajthelyéhez képest, hiszen a kiállások során helyet cserélt Norrisszal. Az idősebbik brit pilóta elárulta, honfitársa kerékcseréje után közel voltak egymáshoz, neki pedig kockáztatnia kellett az előzés érdekében.
„Rengeteg pozitívuma van ennek a versenynek – kezdte. – Az első etap során, a piros zászló előtt gyorsnak bizonyultunk, ami szórakoztató volt. Landóval közel voltunk egymáshoz a bokszkijáratnál. Elém jött ki, és balra mozdult, én pedig rámentem a vizes ívre. Az autóban ülve elég rizikósnak éreztem a nedves körülmények között Monacóban.”
A verseny több mint egy órát csúszott az eső miatt, amit ilyenkor nem könnyű kezelniük a pilótáknak. Russell sem volt ezzel másképp, ám elismerte, hogy jó döntés született. Az utolsó újraindítás után ugyancsak oda kellett figyelniük.
Nehéz és kicsit frusztráló volt az autóban a késlekedés miatt
– magyarázta. – Az FIA azonban helyesen járt el, mert a körülmények valóban nem voltak alkalmasak a vezetésre. A második piros zászló után sokkal szárazabb volt [a pálya], de csak egy száraz ív volt, ami soha nem könnyű. Ugyanakkor elértük az ötödik helyet, és szerintem legközelebb ennél is jobb lesz.”