Vágólapra másolva!
Sergio Pérez úgy véli, a hazai futam után Monacóban a legkülönlegesebb a győzelem. Carlos Sainz elárulta, kiállása után egy lekörözött feltartotta, és ezért került a mexikói pilóta mögé. Max Verstappen elégedett a szombati balszerencse után.

Sergio Pérez pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta a Monacói Nagydíjon, miután maga mögött tartotta Carlos Sainzot és a két bajnoki éllovast. A mexikói pilóta nem mindennapi futamot nyert meg, köszönhetően a Red Bull stratégiájának és a szerencsének.

Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Christian Horner, Mattia Binotto
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
auto-prix Horizontal
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Lewis Hamilton, Mercedes, ütközés
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Christian Horner
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez

Miután Mick Schumacher balesetét követően újraindult a verseny, Pérezt Sainz vehette üldözőbe. Egy ideig előbbi volt a gyorsabb, ám gumijai elkezdtek szemcsésedni, így a keményeken maradó Ferrari megközelítette. Bár támadást nem tudott intézni ellene, a 32 éves versenyző nem hibázhatott.

Valóra vált egy álom

– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Versenyzőként az ember arról ábrándozik, hogy itt nyerjen. A hazai futam után ez a legkülönlegesebb hétvége a győzelemhez. A végén nehéz volt, a gumik elkezdtek szemcsésedni, én pedig próbáltam hiba nélkül hazahozni. Carlost nem volt könnyű magam mögött tartani.”

Pérez ezzel immáron egyedüliként a legeredményesebb mexikói F1-es versenyző, hiszen megelőzte Pedro Rodríguezt az örökranglistán. A Red Bull versenyzője hisz benne, hogy néhai honfitársa fogta a kezét. „Pedro Rodríguez segített nekem, és biztos vagyok benne, hogy odafent nagyon büszke arra, amit együtt elértünk ebben a sportágban.”

Sainznak ezúttal sem jött össze pályafutása első győzelme, pedig nem volt messze tőle. Kiváló döntésnek bizonyult, hogy az esőgumikról rögtön a slickekre váltott, ám a kivezető köre nem volt ideális, és nem az ő hibájából.

– kezdte. – Türelmesek maradtunk a vizes [körülmények között], és úgy döntöttünk, hogy addig megyünk, amíg slickekre nem válthatunk. Egy lekörözött autó a győzelmembe került, szóval meg lehet érteni a frusztrációmat, mert egy tiszta kivezető körrel bebiztosítottam volna a győzelmet. Néha azonban ilyen ez a sportág.”

Sainznak jó volt a stratégiája, de feltartották Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az a bizonyos lekörözött autó pedig nem más volt, mint Nicholas Latifi, aki csak az alagútban engedte el Sainzot. A kanadai pilóta a tavalyi vb-címet eldöntő Abu-dzabi Nagydíjon, valamint idén Szaúd-Arábiában is meghatárzó szerepet játszott, és legutóbb pont Pérez járt pórul balesetével, most viszont ő profitált belőle.

Az első etap felétől kezdve láttam a száraz ívet, és rájöttem, hogy rögtön slickekre fogok váltani – folytatta Sainz. – Szerintem jó döntést hoztunk, hiszen vezettük a versenyt. Aztán kiálltunk a kemény gumikért, amelyeken persze soha nem könnyű [boldogulni] a kivezető kör során, de körülbelül tizenkét kanyart kellett teljesítenem egy lekörözött autó mögött, ami néhány másodpercbe és a győzelembe került. Nem fogok túl sokat panaszkodni, tisztában vagyok vele, hogy ilyen a sport. Checo Dzsiddában volt balszerencsés, most viszont remek versenyt futott.

Ebben a sportágban ez előbb-utóbb megfordul.”

Az utolsó körökben bár előfordult, hogy Sainz rendkívül közel került Pérezhez, támadni esélye sem volt. Legalábbis olyan manővert nem tudott végrehajtani, amely nem veszélyeztette mindkettejük futamát.

Látható, hogy az én [gumijaim] is eléggé szemcsésedtek, főleg a hátsók, ami igencsak megnehezítette, hogy az alagút előtti kijáratnál közelebb kerüljek – magyarázta a spanyol versenyző. – Néhányszor közel voltam ahhoz, hogy bemenjek [Pérez mellé], de a belső ív még mindig vizes volt egy kicsit, és Checo elég későn fékezett. Szerintem ha később fékeztek nála, akkor saját magammal együtt kiütöm őt.”

Max Verstappen végül a harmadik helyen ért célba, vagyis megszakadt a sorozata, miszerint idén vagy nyer vagy kiesik. A holland versenyző azonban így sem lehet elégedetlen, hiszen 9 pontosra növelte előnyét Charles Leclerc-rel szemben.

– mondta – f A tegnapi piros zászló miatt a negyedik helyről indultam, de csapatként remek munkát végeztünk a stratégia terén, és a Ferrarik elé kerültünk. Nagyon elégedettek lehetünk ezzel a vasárnappal. Rendkívül hektikus volt a futam az eső miatt, de nagyszerűen szerepeltünk, én pedig növeltem az előnyömet [a bajnokságban[, amire tegnap este nem számítottam.”

Verstappen nem nyert, de így sem lehet csalódott Forrás: AFP/Sebastien Bozon

A pilóták dolgát rendkívüli módon megnehezítették a körülmények, hiszen sokkal később rajtolhattak el, mint ahogyan azt tervezték, ráadásul a verseny közben is volt egy piros zászló.

Különösen esőben, úgy, hogy korábban nem vezettünk ilyen körülmények között, és a gumik között nagy az eltérés, nagyon koncentráltnak kell lenni, mert könnyű hibázni

– fogalmazott Verstappen, amikor arról kérdezték, hogy mi a legfontosabb ilyen helyzetben. – Szerencsére semmi különös nem történt Mick [balesetétől] eltekintve, de úgy hallottam, hogy jól van. Összességében elég jó napot zártunk.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!