Sergio Pérez pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta a Monacói Nagydíjon, miután maga mögött tartotta Carlos Sainzot és a két bajnoki éllovast. A mexikói pilóta nem mindennapi futamot nyert meg, köszönhetően a Red Bull stratégiájának és a szerencsének.
Miután Mick Schumacher balesetét követően újraindult a verseny, Pérezt Sainz vehette üldözőbe. Egy ideig előbbi volt a gyorsabb, ám gumijai elkezdtek szemcsésedni, így a keményeken maradó Ferrari megközelítette. Bár támadást nem tudott intézni ellene, a 32 éves versenyző nem hibázhatott.
Valóra vált egy álom
Pérez ezzel immáron egyedüliként a legeredményesebb mexikói F1-es versenyző, hiszen megelőzte Pedro Rodríguezt az örökranglistán. A Red Bull versenyzője hisz benne, hogy néhai honfitársa fogta a kezét. „Pedro Rodríguez segített nekem, és biztos vagyok benne, hogy odafent nagyon büszke arra, amit együtt elértünk ebben a sportágban.”
Sainznak ezúttal sem jött össze pályafutása első győzelme, pedig nem volt messze tőle. Kiváló döntésnek bizonyult, hogy az esőgumikról rögtön a slickekre váltott, ám a kivezető köre nem volt ideális, és nem az ő hibájából.
Úgy érzem, mindent megtettünk, amit kellett
– kezdte. – Türelmesek maradtunk a vizes [körülmények között], és úgy döntöttünk, hogy addig megyünk, amíg slickekre nem válthatunk. Egy lekörözött autó a győzelmembe került, szóval meg lehet érteni a frusztrációmat, mert egy tiszta kivezető körrel bebiztosítottam volna a győzelmet. Néha azonban ilyen ez a sportág.”
Az a bizonyos lekörözött autó pedig nem más volt, mint Nicholas Latifi, aki csak az alagútban engedte el Sainzot. A kanadai pilóta a tavalyi vb-címet eldöntő Abu-dzabi Nagydíjon, valamint idén Szaúd-Arábiában is meghatárzó szerepet játszott, és legutóbb pont Pérez járt pórul balesetével, most viszont ő profitált belőle.
„Az első etap felétől kezdve láttam a száraz ívet, és rájöttem, hogy rögtön slickekre fogok váltani – folytatta Sainz. – Szerintem jó döntést hoztunk, hiszen vezettük a versenyt. Aztán kiálltunk a kemény gumikért, amelyeken persze soha nem könnyű [boldogulni] a kivezető kör során, de körülbelül tizenkét kanyart kellett teljesítenem egy lekörözött autó mögött, ami néhány másodpercbe és a győzelembe került. Nem fogok túl sokat panaszkodni, tisztában vagyok vele, hogy ilyen a sport. Checo Dzsiddában volt balszerencsés, most viszont remek versenyt futott.
Ebben a sportágban ez előbb-utóbb megfordul.”
Az utolsó körökben bár előfordult, hogy Sainz rendkívül közel került Pérezhez, támadni esélye sem volt. Legalábbis olyan manővert nem tudott végrehajtani, amely nem veszélyeztette mindkettejük futamát.
„Látható, hogy az én [gumijaim] is eléggé szemcsésedtek, főleg a hátsók, ami igencsak megnehezítette, hogy az alagút előtti kijáratnál közelebb kerüljek – magyarázta a spanyol versenyző. – Néhányszor közel voltam ahhoz, hogy bemenjek [Pérez mellé], de a belső ív még mindig vizes volt egy kicsit, és Checo elég későn fékezett. Szerintem ha később fékeztek nála, akkor saját magammal együtt kiütöm őt.”
Max Verstappen végül a harmadik helyen ért célba, vagyis megszakadt a sorozata, miszerint idén vagy nyer vagy kiesik. A holland versenyző azonban így sem lehet elégedetlen, hiszen 9 pontosra növelte előnyét Charles Leclerc-rel szemben.
Nyilván mindent megtettem, ami tőlem telik
– mondta – f A tegnapi piros zászló miatt a negyedik helyről indultam, de csapatként remek munkát végeztünk a stratégia terén, és a Ferrarik elé kerültünk. Nagyon elégedettek lehetünk ezzel a vasárnappal. Rendkívül hektikus volt a futam az eső miatt, de nagyszerűen szerepeltünk, én pedig növeltem az előnyömet [a bajnokságban[, amire tegnap este nem számítottam.”
A pilóták dolgát rendkívüli módon megnehezítették a körülmények, hiszen sokkal később rajtolhattak el, mint ahogyan azt tervezték, ráadásul a verseny közben is volt egy piros zászló.
Különösen esőben, úgy, hogy korábban nem vezettünk ilyen körülmények között, és a gumik között nagy az eltérés, nagyon koncentráltnak kell lenni, mert könnyű hibázni