Charles Leclerc nagyszerű formát nyújt hazai versenyhétvégéjén, a Monacói Nagydíjon, és a pole pozíció megszerzésével fontos lépést tett a győzelem felé. Kis híján azonban folytatódott borzalmas pechszériája a pályán, most egy bagatell apróságon úszhatott volna el a jó eredménye: a Q2 során behívták mérlegelésre, ő azonban nem vette észre az erre vonatkozó lámpajelzést a bokszutca bejáratánál.
Már túlhaladt a jelzésen, amikor a Ferrari figyelmeztette, hogy azonnal álljon meg, így a szerelők vissza tudták tolni az FIA súlyellenőrzéséhez.
Ha a csapattagok hozzányúltak volna az autóhoz a mérlegelés előtt (a visszatolást leszámítva), az a korábbi esetek alapján nagy valószínűséggel Leclerc kizárását jelentette volna az időmérőről.
Bár manapság aligha trükköznek a csapatok a súlyhatárral (régebben voltak erre igen egyedi kísérletek, például hűtővízbe kevert ólomgolyókkal, futam közben leeeresztett, majd a garázsban feltöltött víztartályokkal), ezt a procedúrát igen komolyan veszi az FIA.
„Azt sem tudom, hogy az út melyik oldalán van a jelzés. Nagyon messze található a bejárattól, ezért nem is figyelek arra. Nem láttam, hogy behívtak mérlegelésre, de szerencsére a csapat látta a jelzést és szóltak, hogy álljak meg, aztán visszatoltak" – magyarázta Leclerc.
Az első rajtkockát magabiztosan szerezte meg végül, s mint elmondta, a piros zászló miatt megszakított körében még több tizedmásodpercet gyorsulhatott volna. „Az autó fara nagyon mozgott, majdnem minden kanyarban kicsúszott. De különösen jónak éreztem az utolsó kör – nyilatkozta. – Eddig minden simán alakult, remélhetőleg vasárnap is így lesz."
Nem gondolok a múltra, csak a jövőre és a saját feladatomra koncentrálok.
Ezzel a már említett monacói pechszériára utalt, aminek következtében 2017-ben egyik F2-es versenyen, majd azóta egyetlen F1-es futamon sem ért célba itt