Rolex Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna: Valtteri Bottas (FIN) Alfa Romeo C42 
 during the Formula 1 Championship Formula 1 Rolex Emilia Romagna Grand Prix 2022, 4rd round of the 2022 FIA Formula One World Championship Free Practises on April 22, 2022 at the Enzo e Dino Ferrari Circuit in Imola, Italy (Photo by Alessio De Marco/LiveMedia/NurPhoto) (Photo by Alessio De Marco / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Remekül indította a 2022-es szezont az Alfa Romeo, amely Valtteri Bottas révén már három futamon is dobogóközeli helyen zárt. A csapat egyik szakembere szerint a miami pálya kedvezhet az autóiknak, így akár már jövő vasárnap lezárulhat egy hosszú széria a hinwilieknek.
Az 1984-es Olasz Nagydíj hozta az Alfa Romeo számára az eddigi utolsó dobogós helyezést, akkor Riccardo Patrese hazai pályán szerezte meg a harmadik pozíciót. Az egészen 2008-ig a (Rubens Barrichello által elvett) „Forma-1 történetében legtöbb futamon elinduló pilóta" címet viselő olasz akkor még nem gondolta, hogy komoly lejtmenetet indít el a Benetton által szponzorált istálló F1-es életében. Egy évvel később ugyanis már pontszerzésre sem volt képes a történelem első két világbajnokát adó csapat, majd pedig ki is szálltak konstruktőrként a száguldó cirkuszból.
2019-ben a Sauber utódjaként, Ferrari-motorral tért vissza az Alfa, amely az elmúlt három szezonban azonban leginkább szenvedett. Idén viszont elsősorban – a Dzsiddában műszaki hiba miatt kieső –
Valtteri Bottas jóvoltából erős pontszerzésekkel kezdték a szezont, Imolában pedig már az ötödik hely is meglett a finnek, ami a 2019-es Brazil Nagydíj óta a legjobb futamot jelentette a csapatnak.
Huszonöt ponttal az ötödik helyen állnak a vb-pontversenyben, ezt pedig a kínai újonc, Csou Kuan-jü is segítette egy bahreini tizedik hellyel.
Ezek az eredmények pedig meghozták a hinwiliek harci kedvét. A hét során két napot gumiteszteléssel töltő Alfa Romeo pályamenti mérnöki részlegének vezetője, Xevi Pujolar úgy véli, hogy a miami pálya természete is a segítségükre lehet a következő hétvégén, miután a Hard Rock Stadium köré 24 000 tonna aszfaltot fektettek le, amely gránittal és mészkővel lett összekeverve.
„Tettünk egy lépést [előre], így már közel lehetünk a vetélytársainkhoz, de még többet akarunk és fogunk is tenni – olvasható a spanyol szakember véleménye a RacingNews365.com-on. –
Eddig a riválisainknál jobban szerepeltünk azokon a pályákon, ahol nehezebb volt a gumikezelés, azt hiszem, biztatóan várhatjuk Miamit is. Arra számítunk, hogy erősebbek leszünk, mint Imolában."
Az ismeretlen helyszín nem is lesz annyira ismeretlen az Alfának, hiszen szimulátorokban már kipróbálták a miami pályát, a különleges aszfaltot azonban nem igazán lehetett tesztelni. A csapat így egyelőre csak bízhat abban, hogy
a középcsapatok közül a McLaren után másodikként szerezhetnek dobogós helyezést a floridai futamon, 13 756 nap után az elsőt az Alfa Romeo számára.
„A pálya elrendezésének típusa szerintem jobban kedvez nekünk, de a helyszínen derül majd csak ki, hogy mennyit kell módosítani a jelenlegi terveinken – folytatta Pujolar. –
Megnőttek az elvárások is a csomaggal és mindennel kapcsolatban velünk szemben, hogy az Alpine-nal és a McLarennel harcoljunk, ez pedig csak tovább ösztönöz minket."